Spis treści
Wybierz do której części artykułu chcesz przejść
Minął sierpień, więc czas na kolejne podsumowanie wydarzeń w mediach społecznościowych. W okresie wakacyjnym dzieje się zdecydowanie mniej niż w ciągu roku, ale mimo to, znaleźliśmy dla Was ciekawe nowości. Jakie? Przeczytajcie poniżej!
Co nowego w mediach społecznościowych? Facebook
Sekcja wiadomości
Facebook News to sekcja, która w USA pojawiła się już jakiś czas temu. Dodatkowa zakładka zawiera najnowsze wiadomości z kraju i świata, które są spersonalizowane pod danego użytkownika. Wszystko dzięki współpracy z branżami informacyjnymi, dziennikarzami i wydawcami.
W Stanach sekcja odniosła spory sukces, dlatego twórcy Facebooka zdecydowali się na jej ekspansję międzynarodową. Jednak z uwagi na to, że twórcom zależy na tym, żeby informacje były jak najbardziej aktualne i prawdziwe, wprowadzenie funkcji w kolejnych krajach wymaga nieco wysiłku. Wszystko zależy bowiem od wybrania odpowiedniej jednostki do współpracy.
Niestety, Polska będzie musiała jeszcze trochę poczekać na dostęp do tej sekcji, bo w planach na najbliższy rok jest na razie jedynie Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Indie oraz Brazylia.
Płatne wydarzenia online
Opcji wdrażanych na skutek pandemii ciąg dalszy! Jest to odzew na to, że wiele wydarzeń nadal odbywa się online – w czerwcu odnotowano podwójny wzrost ilości live’ów organizowanych przez fanpage w stosunku do zeszłego roku.
Facebook postanowił umożliwić tworzenie płatnych wydarzeń w swojej aplikacji, dzięki czemu, cała procedura będzie przebiegać dokładnie tak, jak w real – tworzenie, zarządzanie, sprzedaż “wejściówek”, promowanie i prowadzenie wydarzeń będzie mogło dziać się w jednym miejscu.
Co więcej, Facebook chce, żeby wszystkie dochody z wydarzeń szły do organizatora. Ma to wesprzeć małe i średnie biznesy w tym trudnym dla nich czasie.
Jeśli chcecie sprawdzić, czy kwalifikujecie się do organizacji takich wydarzeń, kliknijcie tutaj.
Co nowego w mediach społecznościowych? Messenger
Udostępnianie ekranu na messengerze
Messenger nadal prężnie się rozwija i można zaobserwować, że niemal w każdym miesiącu dochodzą kolejne ulepszenia dotyczące rozmów video. Co nowego tym razem? Podczas rozmowy możemy udostępniać ekran drugiej osobie, nawet w aplikacji mobilnej! To świetna opcja, tym bardziej, że niewiele aplikacji mobilnych ma taką możliwość.
Co nowego w mediach społecznościowych? Instagram
Zakodowani
Pokazywanie nowości na Instagramie rozpoczniemy od drobnostek. Jedną z nich jest kod QR. Każdy ma teraz możliwość stworzenia swojego kodu, który po zeskanowaniu będzie kierował do instagramowego profilu. Zamiast podawania nazwy konta, komuś kto chciałby nas zaobserwować, możemy teraz wysłać po prostu kod.
Chcecie mieć swój własny kod QR? Żeby go utworzyć, należy kliknąć w menu w prawym górnym rogu profilu. Tam znajdziecie zakładkę Kod QR. Po jej wybraniu otworzy się okno, w którym możecie edytować swoją “wizytówkę” i ją udostępnić.
Urozmaicone Instastory
Kolejna mała, ale ciekawa zmiana, a raczej udoskonalenie. Instagramowe relacje mogą być teraz bardziej urozmaicone! Testowane od kwietnia nowe czcionki pojawiły się już u wszystkich użytkowników. Dodatkowo, w ostatnich dniach pojawiła się również możliwość animacji tekstu.
Możecie teraz dać upust swojej twórczości i kreatywności, bawiąc się rodzajami i kolorami tekstów.
Sugerowane posty
Przejrzeliście wszystkie najnowsze posty na Instagramie? Już nie musicie oglądać tych starszych.
Instagram wprowadza sugerowane posty. Kiedy przejrzycie już wszystkie nowe posty osób obserwowanych, pojawi się standardowa informacja “Jesteś na bieżąco”, a pod nią będą już proponowane dla Was posty, które wcześniej były tylko w sekcji “Explore”.
Jeśli jednak mielibyście ochotę wrócić do starszych postów, taka opcja też będzie możliwa. Wystarczy kliknąć w “Zobacz starsze posty” w powiadomieniu.
Reels
Instagram Reels to nowa aplikacja połączona z Instagramem (działająca na zasadzie np. Boomeranga), która umożliwia tworzenie i montaż kreatywnych filmików z podkładem muzycznym i ciekawymi przejściami. Krótkie, 15 sekundowe filmiki będzie można udostępniać na Instastories, na własnym profilu w dodatkowej sekcji i – jeśli jesteście posiadaczami konta publicznego – w nowej sekcji wyszukiwania, żeby mogło zobaczyć je szersze grono odbiorców. Coś Wam to mówi? Nic dziwnego, bo nowa funkcja jest niemal kopią zyskującego w ostatnich miesiącach popularność TikToka.
Pomimo tak dużego podobieństwa, Reels jest na lepszej pozycji dzięki jednej opcji. Oprócz podkładu audio, przyspieszania i zwalniania wideo, na Instagramie będą dostępne także efekty AR, które niedawno pojawiły się w Instastories.
Wakacje dobiegły końca. Cieszy nas to bardzo, bo to oznacza, że w kolejnych miesiącach możemy spodziewać się jeszcze większej ilości newsów. Już nie możemy się doczekać, a Wy?
Jeśli jeszcze nie wiesz, jakie zmiany w mediach społecznościowych zostały wprowadzone w poprzednim miesiącu, koniecznie przeczytaj ten artykuł: Co nowego w mediach społecznościowych? Lipiec 2020.
Masz pytania?
Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!