Kreacje i schematy reklamowe w s艂u偶bie skutecznej i kreatywnej reklamy, czyli s艂owo o tym, jak tworzy膰 skuteczne (kre-akcje) reklamowe Agencja InMarketing
Strona g艂贸wnaBlogKreacje i schematy reklamowe w s艂u偶bie skutecznej i kreatywnej reklamy, czyli s艂owo o tym, jak tworzy膰 skuteczne (kre-akcje) reklamowe

Kreacje i schematy reklamowe w s艂u偶bie skutecznej i kreatywnej reklamy, czyli s艂owo o tym, jak tworzy膰 skuteczne (kre-akcje) reklamowe

Czy zastanawia艂e艣/zastanawia艂a艣 si臋 kiedy艣 nad tym, jak stworzy膰 skuteczn膮 reklam臋? Jakie cechy powinna posiada膰 kreatywna reklama? Jak zainteresowa膰 odbiorc臋 reklam膮? 

Te pytania towarzysz膮 wielu przedsi臋biorcom, a z pewno艣ci膮 ka偶demu dzia艂owi marketingu, kt贸ry opracowuje strategi臋 i koncepcj臋 kolejnej kampanii reklamowej. 

Na skuteczno艣膰 reklamy wp艂ywa wiele element贸w. Nale偶膮 do nich, m.in.: 

  • tre艣膰 reklamy, 
  • kreacja reklamy, 
  • dob贸r reklamy do grupy docelowej, 
  • odpowiednia emisja reklamy i jej placement, 
  • bud偶et, kt贸rym dysponujemy. 

Wchodz膮c g艂臋biej w teori臋 reklamy mo偶emy si臋 dowiedzie膰, 偶e nie tylko sama reklama odpowiada za jej skuteczno艣膰. Odpowiada za to te偶 marka, kt贸ra si臋 za ni膮 kryje, jej oferta produktowo-us艂ugowa czy sytuacja spo艂eczno-gospodarcza terytorium, na kt贸rym reklama jest emitowana (element glokalizacji reklamy). Innymi s艂owy, za skuteczno艣膰 reklamy odpowiada wiele czynnik贸w, kt贸rym warto si臋 przyjrze膰 w osobnych rozwa偶aniach nad reklam膮 i jej skuteczno艣ci膮. 

Ten artyku艂 po艣wi臋cony zosta艂 kreacji reklamowej i jej konwencjom, czyli elementowi kreatywnemu w zach臋caniu odbiorc贸w do podj臋cia dzia艂ania – przy okazji to w艂a艣nie jest definicja skutecznej reklamy – czyli takiej, kt贸ra zach臋ca odbiorc贸w do podj臋cia okre艣lonej przez nas akcji/czynno艣ci, a ta nie zawsze musi by膰 sprzeda偶膮, jak to jest w przypadku reklam buduj膮cych wizerunek marki czy reklam wchodz膮cych w sk艂ad kampanii CSR-owych przedsi臋biorstwa. 

Wracaj膮c jednak do kreacji reklamowej: Czy istnieje jeden skuteczny spos贸b tworzenia kreacji reklamowej? Nie, gdyby tak w艂a艣nie by艂o, to wszystkie reklamy przypomina艂yby siebie, a wi臋kszo艣膰 odbiorc贸w ju偶 dawno przesta艂aby je ogl膮da膰. 

Reklamy posiadaj膮 jednak pewne elementy, kt贸re je 艂膮cz膮; s膮 to tzw. konwencje i schematy reklamowe. To one cz臋sto decyduj膮 o tym, czy kreatywna reklama, kt贸r膮 stworzyli艣my, jest rzeczywi艣cie skuteczna, czy tylko wydaje nam si臋, 偶e tak w艂a艣nie jest.聽

Czym jest konwencja i antykonwencja reklamy w kreacji reklamowej? Dlaczego tak wa偶ne jest to, aby nasz wyb贸r konwencji reklamowej by艂 艣wiadomy?

Konwencje reklamy mo偶na stre艣ci膰 w jednym zdaniu: Czy nie mia艂e艣/mia艂a艣 wra偶enia, 偶e ju偶 kiedy艣 widzia艂e艣/widzia艂a艣 okre艣lon膮 reklam臋? Dlaczego w艂a艣nie jest tak, 偶e towarzyszy nam poczucie, i偶 ju偶 kiedy艣 spotkali艣my si臋 z okre艣lon膮 reklam膮? Chocia偶 tak naprawd臋 jest to najnowszy spot reklamowy znanej marki, kt贸ra w艂a艣nie stworzy艂a i zacz臋艂a emisj臋 swojej reklamy na Facebooku, Youtubie, w Google czy by膰 mo偶e bardziej tradycyjnych kana艂ach w telewizji lub za pomoc膮 reklamy zewn臋trznej?

To wra偶enie, kt贸re towarzyszy wielu z nas, wynika z psychologii reklamy. Marketingowcy, a przynajmniej Ci, kt贸rzy zg艂臋bili tajniki skutecznej reklamy, s膮 艣wiadomi istnienia konwencji reklamy – czyli sposobu i okoliczno艣ci, w jakich najcz臋艣ciej wyst臋puj膮 reklamy okre艣lonych produkt贸w czy nawet ca艂ych bran偶, np. produkcji sportowej. Konwencja reklamy wynika w艂a艣nie z psychologii reklamy, czyli naszego przyzwyczajenia do tego, 偶e produkt u偶ywany jest przez nas w trakcie okre艣lonych czynno艣ci, a z nimi 艂膮czymy emocje. Poni偶ej kilka przyk艂ad贸w konwencji reklamowych wykorzystywanych w bran偶y sportowej: 

kreacje reklamowe puma

殴r贸d艂o: www.youtube.com/watch?v=X0JdbZEKz7k; www.youtube.com/watch?v=Rwk5PdpTxSU; www.youtube.com/watch?v=nPPVzhEX324

Prezentowane przeze mnie kadry z reklam Youtube pochodz膮 od trzech wiod膮cych producent贸w odzie偶y i akcesori贸w sportowych. Kolejno od g贸ry s膮 to spoty reklamowe marek: Nike, Adidas oraz Puma. Co je 艂膮czy? Z pewno艣ci膮 konwencja reklamowa przynajmniej w dw贸ch wymiarach. Pierwszym z nich to wymiar materialny, w kt贸rym to prezentowane s膮 okoliczno艣ci, w jakich znajduj膮 si臋 aktorzy reklamy – czyli dynamiczny i r贸偶norodny 艣wiat sportu. Drugi wymiar – symboliczny – to przede wszystkim nawi膮zanie do szerokiego odbiorcy w aspekcie emocjonalnym. Reklamy te pobudzaj膮 poprzez przekaz motywacyjny, oddzia艂uj膮c na poczucie warto艣ci odbiorcy i mo偶liwo艣膰 jego przemiany na zasadzie 鈥渙d zera do milionera鈥, czyli ka偶dy mo偶e osi膮gn膮膰 to, co jest jego celem. Ta konwencja reklamowa nie tylko dzia艂a na masowego odbiorc臋 (co jest jednym z cel贸w marek globalnych), ale tak偶e skutecznie zach臋ca go do podj臋cia dzia艂ania i zmiany siebie, co – wed艂ug reklamy – dost臋pne jest ka偶demu. 

Czy mo偶emy stwierdzi膰, 偶e reklamy s膮 podobne do siebie? Tak, a odpowiedzialna jest za to w艂a艣nie konwencja reklamowa, do kt贸rej przyzwyczaili艣my si臋 na przestrzeni lat do艣wiadczania z reklam膮. Czy wi臋c reklamy zbudowane w oparciu o konwencje reklamowe s膮 skuteczne? Owszem. Wynika to z faktu, 偶e ich konstrukcja oparta jest zazwyczaj na elementach 偶ycia codziennego, z kt贸rymi wi膮偶emy okre艣lone emocje, a te umiej臋tnie s膮 przetwarzane i wykorzystane na potrzeb臋 reklamy. 

Czym zatem jest antykonwecja reklamowa? Jest to w艂a艣ciwie zaprzeczenie konwencji reklamy, czyli wyj艣cie przez mark臋 przeciw utartym schematom i stworzenie reklamy, kt贸ra oparta jest o elementy nieprzewidywalno艣ci, cz臋sto 艂ami膮ca spo艂ecznie przyj臋te zasady lub te偶 – w 艂agodniejszym wymiarze – sposoby i okoliczno艣ci u偶ywania produktu lub styku z dan膮 mark膮. Poni偶ej kilka przyk艂ad贸w reklam stworzonych w oparciu o antykonwencj臋 reklamow膮, kt贸ra wykorzystuje elementy erotyki do promocji produkt贸w powi膮zanych z bran偶ami lub produktami, kt贸re na co dzie艅 nie s膮 kojarzone przez odbiorc贸w z szeroko rozumian膮 bran偶膮 erotyczn膮:

kreacje reklamowe przyk艂ady

殴r贸d艂o: www.youtube.com/watch?v=9w7CAa5z4pg

Kadr z materia艂u promocyjnego marki Diesel, kt贸ra wykorzysta艂a do promocji nowej linii jeans贸w XXX wycinki z materia艂贸w pornograficznych. 

reklama 艂owicz

殴r贸d艂o: www.youtube.com/watch?v=_gEvlcVRr7g

Kadr z materia艂u promocyjnego marki 艁owicz z serii 鈥淒偶emdobry鈥, 艂ami膮cy tabu spo艂eczne 鈥渘ietradycyjnego鈥 aspektu seksualno艣ci cz艂owieka. 

殴r贸d艂o: www.youtube.com/watch?v=ItMpmGf-e6s

Dwa kadry z materia艂u promocyjnego marki KFC dla produktu KFC Krushers. Brakuje tutaj jednoznacznych, twardych odniesie艅 do erotyki. Ta sfera pozostaje w skojarzeniach odbiorcy materia艂u reklamowego. 

Czy stosowanie anykonwencji reklamowej si臋 op艂aca? Czy jest skuteczne? Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzie膰. Reklamy stworzone w oparciu o antykonwencj臋 przyci膮gaj膮 uwag臋 odbiorc贸w, zmuszaj膮 ich do zastanowienia si臋 nad materia艂em promocyjnym, cz臋sto zapadaj膮 w pami臋膰. Nie zawsze jednak budz膮 pozytywne skojarzenia z mark膮 i mog膮 prowadzi膰 w przysz艂o艣ci do jej odrzucania, chocia偶by na zasadzie negatywnego skojarzenia, kt贸re stoi w sprzeczno艣ci z warto艣ciami odbiorcy czy te偶 sposobu i okoliczno艣ci konsumpcji produktu/us艂ugi, kt贸re zosta艂y przedstawione w spos贸b niestandardowy na zasadzie antykonwencji. Zanim zdecydujemy si臋 na wykorzystanie antykonwencji w reklamie warto zastanowi膰 si臋 nad jej mo偶liwymi korzy艣ciami i konsekwencjami dla wizerunki marki. 

Czym jest schemat reklamy i czy istnieje uniwersalny spos贸b na tworzenie skutecznej kreacji reklamowej przyci膮gaj膮cej uwag臋 odbiorc贸w? 

Nie. Jak ju偶 wcze艣niej zaznaczy艂em, nie znajdziemy jednego schematu reklamowego, kt贸ry pozwala stwierdzi膰, 偶e reklama X jest bardziej lub mniej skuteczna. Istniej膮 za to konwencje i antykonwencje reklamy, kt贸re wp艂ywaj膮 na to, czy okre艣lona kreacja reklamowa jest skuteczna. 

Czym wi臋c s膮 schematy reklamowe? Schematy reklamowe to spos贸b, w jaki reklama przedstawia i buduje sw贸j przekaz za pomoc膮 kreacji. W 1999 roku trzech badaczy i teoretyk贸w reklamy zdecydowa艂o si臋 przeanalizowa膰 blisko 500 reklam, kt贸re zosta艂y uznane przez krytyk贸w za takie, kt贸re spe艂niaj膮 cechy 鈥渄obrej鈥 reklamy na podstawie ich wynik贸w i miejsc, jakie zajmowa艂y w rozmaitych konkursach reklamowych.

J. Goldberg, D. Mazursky oraz S. Solomon, na podstawie swoich bada艅 w publikacji The Fundamental Templates of Quality Ads, wyr贸偶nili 6 typ贸w schemat贸w, kt贸rymi cechuj膮 si臋 skuteczne, kreatywne reklamy przyci膮gaj膮ce uwag臋 odbiorc贸w. 

Pierwszym schematem budowy skutecznej reklamy jest analogia obrazkowa. Analogia obrazkowa polega na wprowadzeniu sfery symbolicznej do reklamy, kt贸rej celem jest uwypuklenie okre艣lonej cechy produktu lub us艂ugi za pomoc膮 elementu wizualnego. W skrajnych przypadkach element wizualny zast臋puje w艂a艣ciwie produkt, a promocja i przekaz opieraj膮 si臋 na symbolach, kt贸re powszechnie kojarz膮 si臋 z mark膮. Symbole wizualne najcz臋艣ciej korzystaj膮 z j臋zyka korzy艣ci na zasadzie wzbudzania u odbiorcy pozytywnych skojarze艅 zwi膮zanych z symbolem, kt贸ry zosta艂 przywo艂any w reklamie i jest powi膮zany z produktem lub us艂ug膮. 

W jaki spos贸b zbudowa膰 reklam臋 w oparciu o schemat analogii obrazkowej? Pomocne mog膮 okaza膰 si臋 pytania: 

  • Jaki symbol mo偶e reprezentowa膰 moj膮 mark臋?
  • Jaki symbol reprezentuje korzy艣ci, kt贸re chce uwypukli膰 w reklamie?
  • Jaki symbol jest najbli偶szy produktowi lub us艂udze i kt贸ry z nich reprezentuje korzy艣ci, kt贸re chce podkre艣li膰?
  • Jak po艂膮czy膰 te symbole w reklam臋?  
kreacje reklamowe - przyk艂ad

Drugim schematem wykorzystywanym do budowy reklam jest ekstremalna sytuacja. Zadaniem schematu ekstremalnej sytuacji jest przede wszystkim podkre艣lenie roli produktu i jego funkcjonalno艣ci w reklamie. Reklamy tego typu najcz臋艣ciej przedstawiaj膮 sytuacje lub okoliczno艣ci nierealne lub ekstremalne, w kt贸rych jednocze艣nie podkre艣lane s膮 najwa偶niejsze cechy i kluczowe atrybuty produktu. Schemat dzia艂a na pod艣wiadomo艣膰 odbiorcy na zasadzie warto艣ciowania –  podpowiedzi 鈥淧rodukt jest tak dobry, 偶e poradzi sobie nawet w ekstremalnej sytuacji, kt贸rej nie jeste艣 w stanie przewidzie膰鈥

Przyk艂ady reklam

W jaki spos贸b zbudowa膰 reklam臋 w oparciu o schemat ekstremalnej sytuacji? Pomocne mog膮 okaza膰 si臋 wskaz贸wki:

  • Wybierz cech臋 produktu, kt贸r膮 chcesz podkre艣li膰,
  • Wybierz sytuacj臋, w kt贸rych Tw贸j produkt jest niezb臋dny, 
  • Zaaran偶uj okoliczno艣ci ekstremalne, w kt贸rych Tw贸j produkt jest niezb臋dny (jak w reklamie Sprite poni偶ej) 
Sprite kreacje reklamowe

Kolejnym schematem wykorzystywanym do budowy reklam jest ekstremalna konsekwencja. W przypadku tego schematu skutecznej reklamy wykorzystywane s膮 dwa elementy wskazuj膮ce na konsekwencj臋 u偶ycia produktu lub jego braku, czyli odwr贸cenie sytuacji. Przekaz ten w schemacie konsekwencji wykorzystuje psychologi臋 reklamy, przedstawiaj膮c odbiorcom pozytywne lub negatywne skutki u偶ycia produktu lub jego braku, jednocze艣nie wywo艂uj膮c u nich po偶膮danie posiadania produktu. 

reklama p艂ynu do p艂ukania

W jaki spos贸b zbudowa膰 reklam臋 w oparciu o schemat ekstremalnej konsekwencji? Pomocne mog膮 okaza膰 si臋 wskaz贸wki:

  • Wybierz cech臋 produktu, kt贸r膮 chcesz podkre艣li膰;
  • Wybierz sytuacj臋, w kt贸rej mo偶na wykorzysta膰 cech臋 produktu;
  • Dopasuj ekstremaln膮 konsekwencj臋 odpowiedni膮 do sytuacji, w kt贸rej prezentowany jest produkt. 
popularne kreacje reklamowe

Interesuj膮cym schematem wykorzystywanym cz臋sto przez reklamodawc贸w jest schemat por贸wnania. Schemat ten najcz臋艣ciej dotyczy zestawienia produktu lub us艂ugi z ich odpowiednikiem u konkurencji. Elementy podkre艣lane w tego typu reklamach to: warto艣膰 okre艣lonego produktu w stosunku do konkurenta, cechy produktu i ich wy偶szo艣膰 nad rozwi膮zaniem konkurencyjnym lub te偶 przedstawienie sytuacji, w kt贸rej produkt sprawdza si臋 lepiej od produktu konkurencji. Celem tego schematu jest przekonanie odbiorcy do produktu i odwiedzenie go od zakupu produktu konkurencyjnego. Robi si臋 to poprzez wskazanie wyra藕nych korzy艣ci, kt贸re wskazuj膮 na przewag臋 oferty reklamodawcy. 

kreacje reklamowe i ich przyk艂ady

W jaki spos贸b zbudowa膰 reklam臋 w oparciu o schemat por贸wnania? Pomocne mog膮 okaza膰 si臋 wskaz贸wki:

  • Wybierz kluczowy atrybut produktu, kt贸ry chcesz podkre艣li膰;
  • Wybierz produkt konkurencji, z kt贸rym b臋dziesz m贸g艂/mog艂a por贸wna膰 produkt ze swojej oferty;
  • Zaaran偶uj sytuacj臋, w jakiej chcesz zademonstrowa膰 przewag臋 Twojej oferty nad ofert膮 konkurencji.
burger king reklama

Przedostatnim schematem reklamy wyr贸偶nionym przez wspomnianych wy偶ej badaczy jest interaktywny eksperyment. Schemat ten polega na bezpo艣rednim do艣wiadczaniu lub wyobra偶aniu sobie przez odbiorc臋 do艣wiadczania z okre艣lonym produktem. Schemat ten dzia艂a na zasadzie u艣wiadamiania odbiorcy korzy艣ci p艂yn膮cych z posiadania/nabycia produktu podczas cz臋艣ciowej (czasami szcz膮tkowej) interakcji z nim lub jego atrybutem. Psychologia reklamy dzia艂a tutaj na zasadzie informowania o korzy艣ciach produktu, kt贸re mo偶na jednocze艣nie testowa膰 lub wyobra偶a膰 sobie jego testowanie. Jest to schemat, kt贸ry w obecnym momencie jest trudniejszy do zastosowania ze wzgl臋du na po艂膮czenie kilku element贸w dzia艂aj膮cych na zmys艂y odbiorcy, wart jest jednak szczeg贸lnie du偶ej uwagi ze wzgl臋du na jego potencja艂 w najbli偶szej przysz艂o艣ci.

W jaki spos贸b zbudowa膰 reklam臋 w oparciu o schemat por贸wnania? Pomocne mog膮 okaza膰 si臋 wskaz贸wki:

  • Wybierz kluczowy atrybut produktu, kt贸ry zamierzasz uwydatni膰;
  • Zastan贸w si臋, w jakim medium mo偶esz uwydatni膰 kluczowy atrybut produktu na zasadzie interakcji z odbiorc膮 (np. katalog promocyjny, w kt贸rym mo偶esz umie艣ci膰 pr贸bki zapach贸w, kt贸re uaktywniaj膮 si臋 podczas potarcia – przypadek reklamy Avon Maxima w katalogu promocyjnym Avon);
  • Poinformuj odbiorc臋 w reklamie, w jaki spos贸b mo偶e wej艣膰 w interakcj臋 z Twoim produktem. 
reklamy na facebooku
Pedigree reklama

Rewizja rzeczywisto艣ci / wymiar贸w to ostatni schemat budowania skutecznej kreacji reklamy. Schemat ten jest jednocze艣nie najbardziej z艂o偶ony. Polega na przekszta艂ceniu rzeczywisto艣ci lub jej wymiar贸w w taki spos贸b, aby podkre艣li膰 okre艣lony atrybut produktu lub us艂ugi. Schemat ten oddzia艂uje na odbiorc贸w za pomoc膮 czterech formu艂. Pierwsza z nich to po艂膮czenie okre艣lonych cech i parametr贸w produktu w niespodziewany lub niespotykany wcze艣niej spos贸b, zaskakuj膮c przy tym odbiorc臋. Druga metoda polega na mno偶eniu lub dzieleniu produktu, jego cech lub atrybut贸w. Formu艂a ta jest realizowana poprzez zwielokrotnienie produktu i por贸wnanie duplikat贸w lub podzielenie produktu na jego sk艂adowe i stworzenie formy relacji mi臋dzy nimi. Skok w czasie to ostatnia formu艂a, kt贸ra w spos贸b symboliczny przekazuje odbiorcy informacje o produkcie i jego w艂a艣ciwo艣ciach, np. produkt, w kt贸rym podkre艣lamy cech臋 wytrzyma艂o艣ci, potrafi艂 oprze膰 si臋 pr贸bie czasu.

reklama przyk艂ad
reklama samochod贸w

W jaki spos贸b zbudowa膰 reklam臋 w oparciu o schemat por贸wnania? Pomocne mog膮 okaza膰 si臋 wskaz贸wki:

  • Wybierz kluczow膮 cech臋 produktu, kt贸ry chcesz podkre艣li膰;
  • Zastan贸w si臋 nad formu艂膮 rewizji rzeczywisto艣ci, kt贸ra b臋dzie najbardziej odpowiada艂a cechom Twojego produktu;
  • Zaaran偶uj okoliczno艣ci, w kt贸rych cecha produktu jest najbardziej uwydatniona;

W jaki spos贸b oraz gdzie mo偶na zastosowa膰 konwencje i schematy skutecznej, kreatywnej reklamy? 

Konwencja i schematy reklamy dotycz膮 kreacji i sposob贸w jej tworzenia. Egzemplifikacje reklam przywo艂anych w artykule pozwalaj膮 stwierdzi膰, 偶e przytoczone przeze mnie metody konstruowania reklamy s膮 skuteczne zar贸wno w Internecie, np. w reklamie na Facebooku, reklamie Google czy reklamie instagramowej, jak i w innych mediach. Dodatkowo, schematy skutecznej reklamy mo偶na tak偶e wykorzysta膰 w medium tradycyjnym, takim jak reklama w gazecie, reklama outdoorowa, reklama przy wykorzystaniu stand贸w reklamowych czy – w ko艅cu – reklama telewizyjna. 

W przypadku zastosowania odpowiedniej konwencji reklamowej, a nast臋pnie wyra偶enia jej ekspresji poprzez zbudowanie odpowiedniego schematu reklamowego ograniczenia dotycz膮 element贸w niezwi膮zanych bezpo艣rednio z reklam膮, ale z czynnikami powi膮zanymi z przedsi臋biorstwem – bud偶etem na reklam臋, zatrudnieniem odpowiedniej agencji marketingowej czy mo偶liwo艣ci kreatywnych i wiedzy zespo艂u stoj膮cego za reklam膮. 

Kreacj臋 reklamow膮 i jej tworzenie nale偶y wi臋c traktowa膰 jako proces, w kt贸rym to wypracowuje si臋 model relacji pomi臋dzy mark膮 – odbiorcami – kreacj膮 reklamow膮, kt贸ra b臋dzie skutecznie zach臋ca膰 przysz艂ych klient贸w do realizacji okre艣lonego wcze艣niej celu. Konwencje i schematy kreacji reklamy stanowi膮 podstaw臋 tej relacji, kt贸r膮 mo偶na podsumowa膰 jako element bazowy do tworzenia skutecznych, kreatywnych reklam. Takie reklamy nie tylko oddzia艂uj膮 na odbiorc贸w, ale przede wszystkim pozwalaj膮 wchodzi膰 z nimi w interakcj臋, kt贸r膮 w piramidzie warto艣ci user experience spe艂nia艂by wszystkie warunki – funkcjonalno艣ci, u偶yteczno艣ci oraz przyjemno艣ci z do艣wiadczania reklamy. 

Zastanawiasz si臋, czy Twoja reklama jest skuteczna? Chcia艂by艣/chcia艂by艣 skonsultowa膰 strategi臋 promocji, kana艂y marketingowe, a mo偶e po prostu sam膮 kreacj臋 reklamy? Zapraszam Ci臋 do kontaktu z naszym przedstawicielem Kub膮 Wojciechowskim, kt贸ry opowie wi臋cej o mo偶liwo艣ciach rozwoju Twojego biznesu w Internecie, lub bezpo艣rednio ze mn膮. Opowiem Ci o skutecznej strategii promocji w kana艂ach internetowych i przedstawi臋 mo偶liwo艣ci promocji Twojego biznesu. 

Kuba uko艅czy艂 antropologi臋 kulturow膮, handel zagraniczny oraz studia podyplomowe z e-marketingu na UAM, UEP i WSB. Kuba zawodowo odpowiedzialny jest za tworzenie strategii marketingowych, reklamy google ads, email-marketing, analizy ux鈥檕we, oraz analityk臋. Pasuje si臋 tak偶e reklamami w social-media. Poza prac膮 interesuje si臋: ba艂kanami, grami wideo oraz psychologi膮. W 偶yciu prywatnym i zawodowym k艂adzie du偶y nacisk na szczero艣膰, wsp贸艂prac臋 oraz komunikatywno艣膰.

LEAVE A COMMENT