Jak tworzyć wpisy na bloga? | InMarketing - Pomagamy szerzyć dobre idee | e-marketing, ppc, seo, social media

Jak tworzyć wpisy na bloga?

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, jak duże znaczenie ma content marketing i decyduje się na założenie bloga. Umożliwiają dzielenie się wiedzą z użytkownikami Internetu, budują wizerunek ekspercki i przyciągają nowych klientów, tym samym zwiększając zyski rzedsiębiorstwa. Budowanie społeczności, wybicie się pośród konkurencji, a także przekuwanie swojej pracy na środki finansowe w wielu branżach nie należy do łatwych. Pierwszym krokiem powinna być jednak z pewnością dbałość o jakość publikowanych treści. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

Poprawność językowa

Umiejętne posługiwanie się językiem na blogu może zaprezentować nas w pozytywnym świetle. To, jak będziemy postrzegani przez naszych czytelników, jest niejednokrotnie bardzo ważne, dlatego trzeba zwracać uwagę na takie kwestie, jak chociażby:

  • ortografia,
  • interpunkcja,
  • stylistyka.

Poprawnie napisane treści mogą być proste w odbiorze i najzwyczajniej w świecie przejrzyste oraz czytelne. Ten aspekt idzie także w parze z wprawnym przekazywaniem myśli. Znajomość zasad pisowni w języku polskim jest zatem kluczowa i należy nieustannie szlifować swój warsztat. Dobrze jest też każdy tekst przeczytać w całości przed samą publikacją. Pozwoli to wyłapać wszystkie błędy, których nie zauważa się podczas pisania .

Formatowanie tekstu

Na czytelność niewątpliwie ma także wpływ formatowanie. Wpisy należy dzielić na mniejsze akapity, które mogą niejednokrotnie sprawić, że treść stanie się uporządkowana. Dobrze również zastanowić się nad tym, jakie wątki poruszamy w konkretnej notce i dopasować nagłówki do poszczególnych części naszego artykułu. Pozwala to w wygodny sposób przejrzeć, czego można się spodziewać po tekście. Jednocześnie w ten sposób czytelnik otrzymuje szansę na to, aby rzucić okiem na całościowy wpis i utrwalić sobie w głowie krótkie streszczenie – taka sytuacja ma jednak miejsce, gdy nagłówki są swego rodzaju podsumowaniem i nawiązaniem do tego, co znajduje się w określonych akapitach.

Ozdobniki i dodatki

Treść uatrakcyjnić można na wiele sposobów, ważny jest jednak umiar. Przesada może niekiedy zadziałać zniechęcająco lub wywołać wrażenie sztuczności, co jest zazwyczaj niepożądane. Nie oznacza to jednak, że nie można posłużyć się rozmaitymi ozdobnikami, aby nasze teksty stały się urozmaicone. W takim celu zastosować można:

  • zdjęcia,
  • filmiki,
  • listy punktowane,
  • listy numerowane,
  • wyróżnienia w treści,
  • cytaty.

Zdjęcia i filmiki mogą okazać się przydatne zwłaszcza przy długich i skomplikowanych artykułach, kiedy czytelnik może zapragnąć na moment odmiany od specjalistycznego tekstu. Również w prostszych treściach mogą znaleźć one zastosowanie. Nie zawsze mamy jednak dostęp do fotografii, czy też materiałów audiowizualnych, aby swobodnie opublikować je na blogu, dlatego można posłużyć się także innymi metodami. Listy punktowane i numerowane mogą skutecznie podkreślić pewne myśli, a dodatkowo przedstawić je w prosty i czytelny sposób. Nie należy jednak stosować ich w nadmiernej ilości. Ciekawym rozwiązaniem są też niejednokrotnie różnego rodzaju wyróżnienia w treści. Należą do nich, na przykład, pogrubienia – z ich pomocą możemy zaakcentować kluczowe punkty naszego tekstu. Pamiętajmy jednak, że pogrubiamy zazwyczaj ważne informacje, ale jeśli wyróżnimy w ten sposób zbyt wiele treści, nie będzie miało to sensu a tekst stanie się nieczytelny.

O czym pisać i jak to robić?

Priorytetem powinno być zaciekawienie czytelnika. Trzeba też kierować się tym, aby stworzyć coś jednocześnie kreatywnego i przydatnego. Należy też zastanowić się nad tym, na jakie tematy mamy faktycznie coś do powiedzenia i jak możemy ująć określone zagadnienia w oryginalny sposób. Powinniśmy pamiętać, że nasze teksty muszą być wartościowe i merytoryczne. Przydatne dla użytkownika artykuły mogą nam pomóc w gromadzeniu odbiorców, a poza tym, skoro już zabieramy się za prowadzenie bloga, warto zadbać o to, aby przekazywał on naprawdę jakościowe treści.

 

Założenie i prowadzenie bloga wymaga wiele zaangażowania i pracy, jednak może nieść ze sobą wiele korzyści. Warto mieć jednak na uwadze detale, które nierzadko są decydujące. Podczas pisania z pewnością przydatne jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne i techniczne.

Zanim usłyszała o InMarketingu, znała już połowę jego zespołu. Chcąc wykorzystać wiedzę zdobytą na studiach w praktyce, rozpoczęła staż, podczas którego poznaje działanie agencji marketingowej od środka i nabiera doświadczenia. W firmie testuje swój pisarski warsztat jako copywriter. Swoją wiedzę poszerza, czytając "Marketing przy kawie". Wolny czas spędza na spontanicznych spotkaniach ze znajomymi lub przy lekturze książek. Zawsze na bieżąco z polską alternatywną sceną muzyczną i koncertowym kalendarzem.

ZOSTAW KOMENTARZ