Tworzenie UGC na koncercie . Inmarketing
Strona g艂贸wnaBlogCo trzeba wiedzie膰 o User Generated Content?

Co trzeba wiedzie膰 o User Generated Content?

Content is king 鈥 has艂o to s艂ysza艂 ka偶dy marketingowiec, a jego prawdziwo艣膰 potwierdzaj膮 liczby. Do sieci co minut臋 trafia ok. 900 000 post贸w na Facebooku, 50 000 zdj臋膰 na Instagrama, 72 godziny materia艂贸w video na YouTube. W艣r贸d tre艣ci znajduj膮 si臋 zar贸wno te tworzone przez firmy, jak i ich klient贸w. Nowy trend w e-marketingu zach臋ca do wykorzystywania tre艣ci wytworzonych przez u偶ytkownik贸w Internetu do promocji i reklamy. Zobacz, jak dzia艂a User Generated Content i jak go stosowa膰?

Czym jest User Generated Content?

User Generated Content (UGC) to najpro艣ciej m贸wi膮c, content tworzony przez zwyk艂ych u偶ytkownik贸w Internetu (nie profesjonalist贸w np. dziennikarzy), zwi膮zany z dan膮 mark膮 lub stron膮 www. Przyk艂adem UGC mog膮 by膰 zdj臋cia, gify lub filmy z produktami marki, opinie i recenzje czy oznaczenia tre艣ci dedykowanymi hasztagami.

Dobre rozwi膮zanie dla wszystkich

User Generated Content generuje wiele zalet dla firm. Dzi臋ki niemu mog膮 budowa膰 wiarygodno艣膰 swojego brandu. Wynika to z faktu, 偶e tre艣ci pochodz膮ce od zwyk艂ych u偶ytkownik贸w zazwyczaj nie s膮 sponsorowane. Tym samym budz膮 zdecydowanie wi臋ksze zaufanie do marki i opinii o niej. Nawet influencerom nie pozostaje nic innego jak opiniowanie otrzymanych produkt贸w zgodnie z prawd膮 i ze swoim zdaniem. Wykrycie fa艂szu grozi szybk膮 utrat膮 obserwator贸w i si艂y wp艂ywu.聽

Osoba robi zdj臋cie telefonem. Inmarketing

UGC jest niejako dowodem spo艂ecznym, 偶e produkty spod danej marki s膮 polecane przez innych. Ten rodzaj contentu potrafi skutecznie zach臋ci膰 do zakupu, zwi臋ksza zaanga偶owanie spo艂eczno艣ci i wp艂ywa na wzrost rozpoznawalno艣ci. Z kolei koszty wprowadzenia UGC do komunikacji firmy s膮 zazwyczaj bardzo niskie, a co za tym idzie mog膮 korzysta膰 z niego nie tylko wielkie przedsi臋biorstwa, ale i mikro oraz ma艂e biznesy.

Jak zach臋ci膰 klient贸w do tworzenia UGC?

Zyski z User Generated Content czerpa膰 mo偶na, stawiaj膮c na kilka prostych zasad. Idealnym sposobem do zaanga偶owania odbiorc贸w w tworzenie contentu jest np. stworzenie ciekawego wydarzenia opartego na grywalizacji, organizacja konkurs贸w, oferowanie gratis贸w/rabat贸w za podzielenie si臋 contentem/opiniami dotycz膮cymi produktu, rozpocz臋cie wsp贸艂pracy z influencerami lub liderami opinii. Na naszym blogu znajdziesz ca艂y artyku艂 m贸wi膮cy o tym jak zaanga偶owa膰 swoich odbiorc贸w – kliknij tutaj.

A je艣li nie prowadzisz kampanii nastawionej na pozyskanie UGC, wystarczy 艣ledzi膰 wzmianki na temat marki w sieci. Mog膮 to by膰 np. publikacje na blogu, w kt贸rych kto艣 pozytywnie ocenia Tw贸j produkt lub posty w social mediach z oznaczeniem Twojego brandu. Szukasz wi臋cej inspiracji?

Dobre praktyki i pomys艂y w zakresie User Generated Content mo偶esz podpatrze膰 u najwi臋kszych marek. UGC stosuj膮 takie marki jak Coca-Cola, Pepsi, Nutella, GoPro, Somersby, Rossmann.

Nie wiesz jak wdro偶y膰 to w swojej firmie lub chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o szczeg贸艂ach? Skontaktuj si臋 z naszym doradc膮 i um贸w spotkanie.

Social media marketing to jej 偶ywio艂. W InMarketing, Paulina kieruje tematami zwi膮zanymi z komunikacj膮 w mediach spo艂eczno艣ciowych i influencer marketingiem. Dzie艅 rozpoczyna od kubka kawy i przegl膮du nowinek marketingowych. Mi艂o艣niczka Instagrama i wszystkiego co z nim zwi膮zane, aplikacja ta nie ma przed ni膮 偶adnych tajemnic! Pozytywnie nastawiona do 艣wiata i ludzi, w wolnych chwilach trenuje pole dance oraz odkrywa nowe smaki kuchni wegetaria艅skiej.

LEAVE A COMMENT