Niezależnie od tego, czy prowadzisz reklamy na Facebooku samemu, czy współpracujesz z agencją marketingową lub freelancerem, zanim zostanie wypuszczona pierwsza kampania, Twoim obowiązkiem będzie podpięcie płatności w koncie reklamowym, tak aby Facebook mógł swobodnie pobierać określoną kwotę za działania. 

Na nowych kontach reklamowych mamy tylko dwie możliwe formy płatności za reklamy – karta płatnicza (kredytowa lub debetowa) albo PayPal. Nie można już przelewać środków na zasadzie pre-paid – to mogą robić tylko stare konta prywatne.  Nie należy się jednak obawiać tego, że Facebook pobierze nam za dużo pieniędzy. To globalna firma, która nie może pozwolić sobie na takie działania 🙂 Zawsze zapłacimy dokładnie tyle, ile wydaliśmy środków na reklamę. Facebook nie pobiera też żadnych zaliczek – najpierw wydajemy, a potem płacimy.

Żeby podpiąć płatność wystarczy wejść w ten link: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings/information/

(Przy okazji na tej stronie można uzupełnić swoje dane do faktury, którą generować będzie Facebook. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule: Jak pobrać faktury z Facebooka w trzech krokach?).

Po lewej stronie, w starszej wersji, zobaczymy “ustawienia płatności” i to właśnie w ten przycisk należy kliknąć. Na nowszych wersjach menadżera firmy zobaczymy po prostu ikonkę karty, tak jak na screenie poniżej. 

screen art platnosc
Źródło: Business Maganer Facebook, https://business.facebook.com/, stan na 22.06.2020

Facebook Ads – metody płatności

W kolejnym kroku należy kliknąć w “dodaj metodę płatności” i tam uzupełnić wszystkie dane, zgodnie z wybraną formą – kartą płatniczą lub PayPalem. W rzeczywistości wygląda to tak:

Źródło: Business Maganer Facebook, https://business.facebook.com/, stan na 22.06.2020

Bardzo polecamy jednak podpięcie płatności poprzez kartę płatniczą – z PayPalem działa to po prostu różnie. Nie raz zdarza się, że pomimo posiadania środków na koncie, Facebook ma problem z pobraniem płatności z tego systemu.

Na końcu mamy też możliwość ustawienia dodatkowego limitu wydatków na koncie, ale nie jest to obowiązkowe. Są one obecne również na poziomie tworzenia kampanii (dzienne lub całkowite), ale w tym miejscu możemy ustawić limit dla całego konta. Jest to bardzo przydatne, jeżeli musimy zmieścić się w konkretnym budżecie, np. miesięcznym. Po osiągnięciu limitu wszystkie kampanie zostaną wstrzymane.

JXLm5B rMRHURbWj EWAprrAwU8FSmkSDODjKJhXmNJlOeWt1LYOTEADQw2C2n GkjQ5TeAWoBHFaHGCarZ7bHarLWU5XXPupgGiVO8PHYuz2c ozZBR7acpayPszUwZFe Tfg9p
Źródło: Business Maganer Facebook, https://business.facebook.com/, stan na 22.06.2020

Życzymy udanych kampanii! Jeżeli masz inne problemy z technicznymi aspektami Facebook Ads to zajrzyj do naszych wcześniejszych artykułów:

Jak zaksięgować faktury Facebook Ads?

Czym różni się Business Manager od konta reklamowego?

Jak wygląda rozpoczęcie współpracy przy kampaniach Facebook Ads? Kwestie techniczne.

A jeśli coś nadal nie będzie dla Ciebie jasne lub chcesz podjąć szersze działania związane z Facebook Ads, skontaktuj się z nami!