Agencja InMarketing.Jak wygląda rozpoczęcie współpracy przy kampaniach Facebook Ads? Kwestie techniczne.
Strona główna » Blog » Jak wygląda rozpoczęcie współpracy przy kampaniach Facebook Ads? Kwestie techniczne.

Jak wygląda rozpoczęcie współpracy przy kampaniach Facebook Ads? Kwestie techniczne.

W Agencji InMarketing robimy wszystko co w naszej mocy, aby proces rozpoczęcia świadczenia usług, w tym również prowadzenia kampanii Facebook Ads, przebiegł jak najsprawniej. Należy jednak pamiętać, że pewne działania, polegające na przekazaniu między innymi dostępów, są nieuniknione i trzeba się z nimi zmierzyć.

Etap I  – Wybadanie sytuacji w kwestii konta reklamowego

W pierwszej kolejności badamy, czy klient posiada konto reklamowe, a jeżeli tak, to czy jest ono wpięte w menedżera firmy. Ta sama sytuacja dotyczy fanpage’a na Facebooku. Do obu zasobów musimy mieć dostęp, aby puszczać reklamy. W zależności od scenariusza (a jest ich niestety bardzo dużo) wysyłamy klientowi odpowiednią instrukcję, gdzie krok po kroku wyjaśniamy, jak podpiąć odpowiednie elementy pod menedżera firmy (Business Manager). Ma to na celu uporządkowanie zasobów i umożliwienie przejścia do kolejnego etapu. 

Etap II – Nadanie statusu partnera

W sytuacji, gdy klient ma już uporządkowane swoje zasoby Facebookowe, konieczne jest przekazanie nam, jako agencji, statusu partnera menedżera firmy klienta. W ten sposób wewnętrznie możemy przydzielać odpowiednie dostępy wybranym osobom, które będą odpowiedzialne za kampanie reklamowe. Nie wymaga to od klienta nadawania dostępów każdemu z pracowników osobno, co bywa bardzo żmudne i generuje różne problemy.

Etap III – Przekazanie dostępów do GA, GTM oraz witryny

Ten etap może być wykonany wcześniej i polega na przekazaniu nam, jako agencji, dostępów do strony internetowej (jeżeli to koniecznie), Google Analitycs (jeżeli istnieje, a jeżeli nie, to pomagamy w jego utworzeniu), a także Google Tag Managera (dobrze, aby klient posiadał GTM – jest to narzędzie o większym stopniu skomplikowania, ale znacznie ułatwia pracę agencji i zastępuje w pewnym sensie programistów).

Etap IV – Instalacja/audyt piksela Facebooka

Mając dostęp do konta reklamowego, a także Google Tag Managera lub strony internetowej, możemy utworzyć piksel Facebooka, który jest niezbędny do skutecznego prowadzenia kampanii i pozwala na przykład na remarketingowanie ruchu ze strony. Ustawiamy także wszystkie niezbędne zdarzenia – w przypadku e-commerców jest to mierzenie dodania do koszyka lub zakupu. Jeżeli piksel jest już zainstalowany, sprawdzamy jego poprawność właśnie pod kątem omawianych już zdarzeń. Niestety często przytrafiają się błędy w zakresie konfiguracji, takie jak na przykład podwójne mierzenie zakupu – wówczas szybko to korygujemy, tak aby dane były zbierane poprawnie.

Etap V – Sprawdzenie danych formalnych i płatności

Na koniec prosimy klienta (jeżeli nie zrobił tego na etapie zakładania konta reklamowego) o uzupełnienie danych firmowych, a także podpięcie płatności (karty kredytowej, ewentualnie PayPala).  Osobiście upewniamy się, czy zostało to wykonane. Jest to ważne, ponieważ na przykład brak uzupełnionych danych firmowych powoduje wygenerowanie błędnych faktur, których nie da się już zmienić. 

Etap VI – To tyle 🙂

W tym momencie jesteśmy już gotowi, od strony technicznej, do ruszenia reklam w systemie Facebook Ads. Oczywiście do uzgodnienia z klientem są również tak ważne kwestie, jak zakres i cel tworzonych reklam, budżet przeznaczony na działania czy ustalenie wyglądu grafik lub tekstów reklamowych, po wcześniejszym przekazaniu wszystkich niezbędnych materiałów, takich jak logo firmy czy całego brand booka. 

Nie należy się jednak niczym stresować. Nasz Project Manager poprowadzi klienta przez cały proces, tak aby jak najszybciej móc wystartować z tworzeniem skutecznych kampanii – nie ma co zwlekać 🙂

Jeżeli jesteś zainteresowany kampaniami w zakresie Facebook Ads lub innymi usługami z obszaru e-marketingu koniecznie daj nam znać. Napisz na hello@inmarketing.pl lub zadzwoń pod numer +48 518 337 393 i porozmawiajmy 🙂

Karol odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizację kampanii reklamowych klientów w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje się nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Pasjonat analityki, UX, a także video marketingu. Najbardziej lubi mierzyć się z trudnymi branżami. Prywatnie Karol to miłośnik koszykówki, zwłaszcza ligi NBA, a po pracy spotkać go można na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

ZOSTAW KOMENTARZ