Agencja InMarketing.Jak wygl膮da rozpocz臋cie wsp贸艂pracy przy kampaniach Facebook Ads? Kwestie techniczne.
Strona g艂贸wnaBlogJak wygl膮da rozpocz臋cie wsp贸艂pracy przy kampaniach Facebook Ads? Kwestie techniczne.

Jak wygl膮da rozpocz臋cie wsp贸艂pracy przy kampaniach Facebook Ads? Kwestie techniczne.

W Agencji InMarketing robimy wszystko co w naszej mocy, aby proces rozpocz臋cia 艣wiadczenia us艂ug, w tym r贸wnie偶 prowadzenia kampanii Facebook Ads, przebieg艂 jak najsprawniej. Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e pewne dzia艂ania, polegaj膮ce na przekazaniu mi臋dzy innymi dost臋p贸w, s膮 nieuniknione i trzeba si臋 z nimi zmierzy膰.

Etap I  – Wybadanie sytuacji w kwestii konta reklamowego

W pierwszej kolejno艣ci badamy, czy klient posiada konto reklamowe, a je偶eli tak, to czy jest ono wpi臋te w mened偶era firmy. Ta sama sytuacja dotyczy strony na Facebooku. Do obu zasob贸w musimy mie膰 dost臋p, aby puszcza膰 reklamy. W zale偶no艣ci od scenariusza (a jest ich niestety bardzo du偶o) wysy艂amy klientowi odpowiedni膮 instrukcj臋, gdzie krok po kroku wyja艣niamy, jak podpi膮膰 odpowiednie elementy pod mened偶era firmy (Business Manager). Ma to na celu uporz膮dkowanie zasob贸w i umo偶liwienie przej艣cia do kolejnego etapu. 

Etap II – Nadanie statusu partnera

W sytuacji, gdy klient ma ju偶 uporz膮dkowane swoje zasoby Facebookowe, konieczne jest przekazanie nam, jako agencji, statusu partnera mened偶era firmy klienta. W ten spos贸b wewn臋trznie mo偶emy przydziela膰 odpowiednie dost臋py wybranym osobom, kt贸re b臋d膮 odpowiedzialne za kampanie reklamowe. Nie wymaga to od klienta nadawania dost臋p贸w ka偶demu z pracownik贸w osobno, co bywa bardzo 偶mudne i generuje r贸偶ne problemy.

Etap III – Przekazanie dost臋p贸w do GA, GTM oraz witryny

Ten etap mo偶e by膰 wykonany wcze艣niej i polega na przekazaniu nam, jako agencji, dost臋p贸w do strony internetowej (je偶eli to koniecznie), Google Analitycs (je偶eli istnieje, a je偶eli nie, to pomagamy w jego utworzeniu), a tak偶e Google Tag Managera (dobrze, aby klient posiada艂 GTM – jest to narz臋dzie o wi臋kszym stopniu skomplikowania, ale znacznie u艂atwia prac臋 agencji i zast臋puje w pewnym sensie programist贸w).

Etap IV – Instalacja/audyt piksela Facebooka

Maj膮c dost臋p do konta reklamowego, a tak偶e Google Tag Managera lub strony internetowej, mo偶emy utworzy膰 piksel Facebooka, kt贸ry jest niezb臋dny do skutecznego prowadzenia kampanii i pozwala na przyk艂ad na remarketingowanie ruchu ze strony. Ustawiamy tak偶e wszystkie niezb臋dne zdarzenia – w przypadku e-commerc贸w jest to mierzenie dodania do koszyka lub zakupu. Je偶eli piksel jest ju偶 zainstalowany, sprawdzamy jego poprawno艣膰 w艂a艣nie pod k膮tem omawianych ju偶 zdarze艅. Niestety cz臋sto przytrafiaj膮 si臋 b艂臋dy w zakresie konfiguracji, takie jak na przyk艂ad podw贸jne mierzenie zakupu – w贸wczas szybko to korygujemy, tak aby dane by艂y zbierane poprawnie.

Etap V – Sprawdzenie danych formalnych i p艂atno艣ci

Na koniec prosimy klienta (je偶eli nie zrobi艂 tego na etapie zak艂adania konta reklamowego) o uzupe艂nienie danych firmowych, a tak偶e podpi臋cie p艂atno艣ci (karty kredytowej, ewentualnie PayPala).聽 Osobi艣cie upewniamy si臋, czy zosta艂o to wykonane. Jest to wa偶ne, poniewa偶 na przyk艂ad brak uzupe艂nionych danych firmowych powoduje wygenerowanie b艂臋dnych faktur, kt贸rych nie da si臋 ju偶 zmieni膰.聽

Etap VI – To tyle 馃檪

W tym momencie jeste艣my ju偶 gotowi, od strony technicznej, do ruszenia reklam w systemie Facebook Ads. Oczywi艣cie do uzgodnienia z klientem s膮 r贸wnie偶 tak wa偶ne kwestie, jak zakres i cel tworzonych reklam, bud偶et przeznaczony na dzia艂ania czy ustalenie wygl膮du grafik lub tekst贸w reklamowych, po wcze艣niejszym przekazaniu wszystkich niezb臋dnych materia艂贸w, takich jak logo firmy czy ca艂ego brand booka. 

Nie nale偶y si臋 jednak niczym stresowa膰. Nasz Project Manager poprowadzi klienta przez ca艂y proces, tak aby jak najszybciej m贸c wystartowa膰 z tworzeniem skutecznych kampanii – nie ma co zwleka膰 馃檪

Je偶eli jeste艣 zainteresowany kampaniami w zakresie Facebook Ads lub innymi us艂ugami z obszaru e-marketingu koniecznie daj nam zna膰. Napisz na hello@inmarketing.pl lub zadzwo艅 pod numer +48 518 337 393 i porozmawiajmy 馃檪

Karol zajmuje si臋 strategiami e-marketingowymi, a tak偶e odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizacj臋 kampanii reklamowych klient贸w w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje si臋 nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Najbardziej lubi mierzy膰 si臋 z trudnymi bran偶ami. Prywatnie Karol to mi艂o艣nik koszyk贸wki, zw艂aszcza ligi NBA, a po pracy spotka膰 go mo偶na na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

LEAVE A COMMENT