Płacenie za fakturę. Inmarketing

Jak pobrać faktury z Facebooka w 3 krokach?

Zanim pobierzemy faktury z Facebooka, powinniśmy w pierwszej kolejności uzupełnić nasze dane firmowe, które będą widoczne na fakturze. Najlepiej wykonać tę czynność jeszcze przed opublikowaniem pierwszej z reklam.

Krok pierwszy – ustawienia danych

Aby to zrobić musimy wejść na nasze konto reklamowe, a następnie z menu wybrać “ustawienia”, z tak samo nazwanej sekcji “ustawienia”. 

Po przejściu na stronę wyświetli nam się szereg pól do uzupełnienia lub wybrania. Wśród nich, prócz standardowych danych firmowych, znajduje się kilka newralgicznych punktów. Przy wyborze celu reklamy mamy możliwość zaznaczenia dwóch opcji – jeżeli chcemy mieć możliwość zaksięgowania faktur jako kosztów uzyskania przychodu, powinniśmy kliknąć “Tak, kupuję reklamy do celów biznesowych”. Zmiana tej opcji w późniejszej fazie jest trudna. Ponadto w tajemniczej sekcji “Europejski identyfikator płatnika VAT” powinniśmy wpisać numer NIP, a także z lewej rozwijanej sekcji wybrać “PL”. 

Kolejny element do wybrania to fakt reprezentowania (lub nie) agencji reklamowej. Jeżeli nie prowadzisz kampanii dla innych klientów, kliknij “nie”. W sytuacji gdy wszystkie informacje są uzupełnione możemy przejść do wygenerowania faktur z Facebooka.

Krok drugi – generowanie faktur za działania Facebook Ads

W tym celu w znanej już nam sekcji “ustawienia” klikamy tym razem “rozliczenia”.

Wyświetli nam się lista wszystkich faktur z Facebooka w wybranym okresie. Warto na niego zwrócić uwagę – zazwyczaj interesują nas tylko faktury z zeszłego miesiąca. Faktury z systemu Facebook Ads możemy pobrać albo klikając na przycisk “pobierz wszystkie faktury” albo najeżdzając na identyfikatory poszczególnych transakcji i klikając ikonkę pobierania. 

Gotowe dokumenty zapisują się w formacie PDF. Faktury z Facebooka wygenerowane są z irlandzkiego oddziału.

Krok trzeci – zaksięgowanie

Wiesz już jak pobrać faktury, ale pozostaje jeszcze ten ostatni i nie mniej ważny krok – zaksięgować je. Ze względu na nietypową strukturę tych faktur, spędza to sen z powiek księgowych. W osobnym wpisie możesz sprawdzić, jak poprawnie zaksięgować faktury z Facebooka.

Karol odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizację kampanii reklamowych klientów w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje się nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Pasjonat analityki, UX, a także video marketingu. Najbardziej lubi mierzyć się z trudnymi branżami. Prywatnie Karol to miłośnik koszykówki, zwłaszcza ligi NBA, a po pracy spotkać go można na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

ZOSTAW KOMENTARZ