Strona główna » Blog » Jak uzupełnić dane na fakturze w systemie Facebook Ads?

Jak uzupełnić dane na fakturze w systemie Facebook Ads?

Jeżeli tu jesteś, to zapewne już wiesz, że Facebook wystawia faktury za wydatki reklamowe, które można potem odpowiednio rozliczyć. Należy jednak pamiętać, że jeżeli wcześniej nie uzupełnisz swoich danych firmowych, to na fakturze nie będą one widoczne, przez co nie będzie można jej prawidłowo zaksięgować. Na wstępie uprzedzamy – zmiana danych po fakcie (po wystawieniu już faktury) jest niemal niemożliwe. Wymaga pisania do supportu Facebooka i rzadko kończy się to powodzeniem. Zalecamy więc zrobić to jak najszybciej. Jeżeli dodatkowo nie wiesz, jak pobierać FV z panelu Facebooka, zajrzyj tutaj – Jak pobrać faktury z Facebooka w 3 krokach? .

 

Jak zmienić lub uzupełnić dane do faktury?

Zmiana (lub uzupełnienie) danych jest bardzo prosta. Klikając w ten link, wylądujesz w zakładce “konta reklamowe” w sekcji konfiguracja konta. W pierwszej części zobaczysz swój identyfikator konta reklamowego, a także nazwę, którą możesz zmienić.

 

 

Zmienić jednak nie możesz ani strefy czasowej, ani waluty konta, pomimo, że jak widać na screenie, Facebook teoretycznie daje takie opcje. Zmiana jednego z tych dwóch pól wiąże się z utworzeniem całkowicie nowego konta reklamowego i to niestety jedyna droga, jeżeli zależy nam na zmianie.  Ponadto obecnie konto zostanie wtedy zamknięte. Przechodząc dalej, w polu “Cel reklamy” powinniśmy zaznaczyć, że tak, kupujemy reklamy do celów biznesowych.

 

Kolejna sekcja jest kluczowa dla kwestii danych do faktury. Najpierw powinniśmy uzupełnić naszą oficjalną nazwę firmy. Poniżej znajdziemy równie ważne pola adresowe, pole wyboru kraju (domyślnie będzie to Polska), a także Europejski identyfikator płatnika VAT, który jest niczym innym, jak naszym numerem NIP. W wybieralnym polu obok numeru powinniśmy wybrać identyfikator naszego kraju, czyli PL.  Ostatnie pole powinno domyślnie zostać pozostawione jako “nie kupuję reklam do celów biznesowym”, chyba, że prowadzisz agencję i kampanie dla swoich klientów. 

To wszystko co należało zrobić, od teraz faktury powinny zawierać pełne dane Twojej firmy, ale dla pewności sprawdź to po wygenerowaniu pierwszej faktury – dane znajdziesz w prawym dolnym rogu. 

 

 

Dlaczego moje faktury są wystawiane na tak małe kwoty?

Może Cię zaskoczyć, jak wiele faktur będzie generowanych na początku Twojej drogi z menadżerem reklam. Będą one zawierały niskie kwoty, np. 50zł – w ten sposób Facebook sprawdza Twoją wiarygodność, czyli po prostu czy faktury są przez Ciebie opłacane z karty (lub PayPala), którą podepniesz. W miarę upływu czasu i zwiększenia Twoich wydatków, będą one generowane na wyższe kwoty. Powinno to się dziać automatycznie, ale możesz też ręcznie poprosić o zwiększenie swojego limitu w sekcji “Ustawienia płatności” klikając na przycisk “Zarządzaj”. Niestety nie od razu jednak będzie on taki, jaki sobie zażyczysz.

 

 

Tak jak widać na screenie, faktury będą generowane nie tylko po osiągnięciu danej kwoty wydatków, ale także zawsze konkretnego dnia miesiąca (niekoniecznie pierwszego).  Może to doprowadzić do sytuacji, kiedy jedna z Twoich faktur będzie na kwotę np. 1000 zł, a druga na 25 zł (jeżeli Facebook np. któregoś dnia pobierze płatność za wydany limit – 1000 zł, a dzień później za konkretny dzień miesiąca). Gdyby pojawiły się w Twojej głowie inne pytania, nie tylko w kwestii faktur, to koniecznie odezwij się do nas – chętnie pomożemy. 

 

Życzymy wielu wydatków w systemie Facebooka, ale tylko z idącym za tym świetnym ROI!

__

 

W przypadku, gdybyś Ty lub Twoja księgowość miała wątpliwości w kwestii rozliczania faktur z Facebooka, zajrzyj do tego artykułu – https://inmarketing.pl/blog/jak-zaksiegowac-faktury-facebook-ads/

Karol zajmuje się strategiami e-marketingowymi, a także odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizację kampanii reklamowych klientów w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje się nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Najbardziej lubi mierzyć się z trudnymi branżami. Prywatnie Karol to miłośnik koszykówki, zwłaszcza ligi NBA, a po pracy spotkać go można na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

  • Avatar
    17 grudnia 2019

    Obecnie korzystam z programu https://firmao.pl/info, fakturujemy, obecnie dosyć pomaga nam to w firmie, pozdrawiam

    • Krzysztof Gorecki
      17 grudnia 2019

      Izabelo, a jak wykorzystujecie do tego firmao? 😉 Bo automatycznie jest ciężko, program nie ma integracji z żadnymi zewnętrznymi softami. Będziemy wdzięczni za podzielenie się informacjami 🙂

  • Avatar
    9 września 2020

    Witam 🙂 jestem w trakcie tworzenia konta reklamowego firmy. Płatność będzie się odbywać poprzez kartę kredytową, zasiloną 400dolarami. Ustawione została waluta USD.
    Po wprowadzeniu NIP, konfiguracja konta reklamowego trwa od ponad doby, mimo uruchomionej reklamy (saldo wskazuje, że pieniądze są pobierane w USD). W związku z trwającą aktywacją konta, nie potrafię jakkolwiek ustawić danych do faktury, metody płatności.
    Z tego co wyczytałam w artykule, nie powinnam zmieniać waluty. Rozumiem, ze po zmianie na PLN problem powinien zniknąć?
    Z góry dziękuję za pomoc 🙂

ZOSTAW KOMENTARZ