Reklama w Googlach jest jedną z najpopularniejszych form marketingu internetowego. Skuteczna kampania w Google ADS (kiedyś adwords) potrafi jednak zabrać dłuższą chwilę na przygotowanie, bo musimy napisać tekst naszych reklam, skonfigurować lokalizację wyświetlania i wiele więcej. Przeklęty status “Reklama Odrzucona” potrafi rozczarować. W tym artykule wyjaśnię Ci, jak naprawiać Twoje reklamy i, co ważniejsze, jak zapobiegać blokowaniu naszych materiałów i oszczędzać na tym czas. Zapraszam do sprawdzenia, czym warto się kierować, żeby odrzucona reklama Google przestała być Twoim problemem.

Czego nie przepuszczą reklamy ADS?

Musimy to wyjaśnić od razu. Istnieją bowiem treści, które nie ważne jak bardzo byś próbował przepchnąć przez filtr Google, to absolutnie się to nie uda. Reklamy Google ADS muszą spełniać pewne standardy, dlatego warto poznać zasady, zanim zmarnujemy X godzin na produkcję materiałów, które zostaną odrzucone już w fazie sprawdzania. 

Zatem czego nie przepuści Google? 

  • Zacznijmy od czegoś oczywistego. Twoja reklama w Googlach absolutnie nie może zawierać wulgaryzmów. Google stara się stworzyć bezpieczne środowisko dla każdego użytkownika. Raczej nie muszę tłumaczyć, że rasizm czy homofobia nie przejdzie w reklamie.
  • Napoje alkoholowe niestety też nie przejdą w oczach Google, lecz dodatki czy inne gadżety związane z piciem takich trunków (takie jak kieliszki) już tak. Pamiętajmy jednak, że jeśli w naszym sklepie znajdują się napoje alkoholowe, oczy Google mogą się zorientować, że próbujemy grać w głupie gierki. A ten, kto gra w głupie gry, zwykle wygrywa głupie nagrody. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu Reklama alkoholu – kiedy jest legalna i na co zwrócić uwagę?
  • Tematem dosyć skomplikowanym jest erotyka. Mówię erotyka, ponieważ o reklamowaniu pornografii możemy od razu zapomnieć. W skrócie – bielizna będzie przechodzić z małymi problemami, natomiast wszelkie inne gadżety dla pań czy mężczyzn nie. Jeśli widziałeś jakieś reklamy “gadżetów” erotycznych, to tylko dlatego, że Google jeszcze się za nie nie zabrał. Jest to jednak kwestia czasu. Warto wspomnieć, że istnieją państwa, gdzie takie reklamy przejdą. Jedno jest obok nas…. krecik mówi ahoj 🙂
  • No i kolejna kategoria, czyli broń i wszystko, co może komuś zrobić krzywdę. Glock’a 17 nie sprzedamy w Google Zakupy, ale kaburę już tak – tak samo ładownice, wkłady balistyczne, balistykę czy plate carrier’a. Fajerwerkami czy inną pirotechniką też niestety nie pohandlujemy, natomiast narzędzia stworzone do obrony osobistej mogą przetrwać dzień promocji w Google – dopóki Google tego nie zauważy.
  • Ostatnia kategoria, którą rozwinę, to usługi medyczne. W tym wypadku Google potrafi zachowywać się tak, jakby miał problemy z wieloma osobowościami. Pewne rzeczy nie sprawiają problemu, a inne Google by dosłownie spalił. Nie mówię, że reklamowanie usług medycznych jest niemożliwe, bo jest jak najbardziej możliwe, ale czasami nachodzi nas chęć na wyrwanie własnych włosów, gdy patrzymy na to, jak różnie potrafi nas traktować Google. Jedna rzecz, jaką mogę potwierdzić: jeśli chcesz zarobić na zabiegach z kwasem hialuronowym, możecie się troszkę rozczarować.

Tutaj niestety lista się nie kończy, lecz omówienie wszystkiego zajęłoby mi kilka stron. Osoby zainteresowane zapraszam do poradników Google ADS

Co oznacza odrzucona reklama Google ADS?

W większości przypadków jest to najzwyczajniejsze zablokowanie wyświetlania danej reklamy, więc nie musimy się obawiać, że do naszych drzwi zapuka dwóch smutnych panów w czarnych płaszczach. Istnieje jednak funkcja, przed którą muszę przestrzec – ciągłe odwoływanie się do Google. Problem polega na tym, że jeśli klikniemy przycisk “odwołaj się” zbyt wiele razy i Google uzna nasze odwołanie za bezzasadne, może się to skończyć nałożeniem ograniczeń na nasze konto. 

Efektywna reklama, jak ją stworzyć?

Na początku zaznaczę, że nie ma czegoś takiego jak uniwersalna reklama, która jest kluczem otwierającym wszystkie drzwi. To co zadziała w jednym miejscu, w innym może już być nieskuteczne. Natomiast żadna reklama nie będzie efektywna, jeśli zablokuje nam ją Google. Omówmy więc, jak budować nasze reklamy, by w ogóle zaczęły się wyświetlać.

  • Absolutna podstawa, czyli NIE wpisujemy swojego numeru telefonu w treść naszych reklam. Do tego służy rozszerzenie połączeń.
  • Pisz bez błędów ortograficznych, bo Google nie lubi patrzeć, jak polski język jest niszczony.
  • CAPS LOCK NIE JEST TWOIM PRZYJACIELEM.
  • Natomiast Rozpoczęcie Słówka Dużą Literą Już Przejdzie i Nawet Wygląda Ładnie.
  • Nie przesadzaj ze znakami interpunkcyjnymi, najlepiej ogranicz je do minimum. To dobry tekst sprzedaje, a nie wykrzykniki.
  • Do reklamy wkładasz absolutne minimum materiałów. Naucz się wypełniać nawet najprostszą reklamę tekstową do maksimum jej możliwości.

Przeczytaj też: Jak efektywnie prowadzić kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google?

A co, jeśli Google odrzuci moją reklamę?

Jak mówiłem wcześniej, nie klikajmy “Odwołaj się” jak szaleni, tylko sprawdźmy dokładnie za co nasza reklama “spadła”. Odradzam szukania powodów na podstronie, gdzie zgromadzone są wszystkie nasze reklamy. Jeśli mamy ich dużo, istnieje szansa, że do naprawiania ich podejdziemy po macoszemu. Sugeruję skorzystać z “Menedżera Zasad”, gdzie wszystkie odrzucenia są zgromadzone w ładnym i prostym do obsługi interfejsie.

Droga do Menedżera Zasad

Patrzymy na prawy górny narożnik ekranu i klikamy “Narzędzia i ustawienia”.

odrzucona reklama google interfejs

Następnie w okienku nawigacji, które wyskoczyło po kliknięciu, wybieramy “Menedżer Zasad”.

odrzucona reklama google menedżer zadań google

Tutaj znajdziemy wszystko, co mogło zostać zablokowane przez Google.

Podsumowanie

Jeśli jeszcze nie rozpocząłeś produkcji własnych reklam, sugeruje następujący proces, który pozwoli Ci zapoznać się z zasadami Google. Gdy poznasz zasady, zdecydowanie prościej będzie Ci tworzyć swoje reklamy. A tym samym, odrzucona reklama Google będzie dla Ciebie rzadkością.

  1. Zapoznaj się z zasadami Google.
  2. Kiedy już poznasz zasady, zacznij pisać swoje reklamy. Sugeruje pisać wszystko w osobnym pliku tekstowym, tak zwanym “czyśćcu”, gdzie możemy przefiltrować nasze pomysły na lepsze i gorsze.
  3. Oczywiście zalecam sprawdzenie naszych reklam za wszelakimi błędami. Dzięki temu podejściu praca w kreatorze reklam Google pójdzie nam znacznie szybciej.
  4. Kiedy już teksty naszych reklam są gotowe, po prostu kopiujemy je do kreatora reklam Google. Nie musimy bać się o błędy ,bo przecież już wszystko sprawdziliśmy.
  5. Po skończonej pracy w kreatorze musimy poczekać na sprawdzenie naszych produkcji przez Google. Zwykle zajmuje to kilka godzin.

Więcej o tworzeniu reklam i optymalizacji kampanii przeczytasz tutaj:

A gdy Twoje kampanie zostaną zaakceptowane i zaczną działać, koniecznie sprawdź, gdzie znaleźć fakturę Google i jak ją pobrać!

I to wszystko. Życzę powodzenia z Twoimi reklamami i niech Google będzie dla nich łaskawy 🙂 A jeśli potrzebujesz wsparcia, napisz na hello@inmarketing.pl – nasz dział PPC zajmie się Twoimi kampaniami reklamowymi!