Potrzebujesz wsparcia przy kampaniach reklamowych? W tym artykule przedstawię Ci, jak wygląda proces rozpoczęcia współpracy z agencja marketingową. A precyzyjniej, jak rozpocząć działania w Google ADS i co należy przygotować, aby działania promocyjne mogły zostać uruchomione na czas.

Sprawy “inne”

Na początek prezentuję zestawienie mniejszych elementów potrzebnych do rozpoczęcia działań z Google ADS. Pamiętaj jednak, że agencja marketingowa nie będzie w stanie wykonać części z wymienionych poniżej zadań, więc to w interesie osoby zainteresowanej kampaniami powinno być skompletowanie poniższej listy.

  1. Należy się upewnić, że działalność nie dostarcza usług lub produktów zabronionych przez Google, takich jak alkohol, broń, używki itd. Więcej o zakazach znajdziesz w tym artykule: Odrzucona reklama Google ADS – co zrobić? Szczegóły są dostępne też tutaj.
  2. Faktura za usługi dostarczana przez Google pochodzi z Irlandii, więc należy poinformować księgową lub księgowego o chęci przystąpienia do VAT-UE.
  3. Sugerujemy założenia e-mail w serwisie Gmail. Nowy e-mail posłuży jako główny komponent służący do zakładania konta Google ADS, wizytówki Google, konta YouTube i innych narzędzi pochodzących od Google.
  4. Aby zasilić konto Google ADS pieniędzmi, potrzebna jest oczywiście karta kredytowa lub debetowa.

To wszystko z listy mniejszych “spraw” do załatwienia.

Przeczytaj też: Płatność Google – kiedy Google pobiera płatność i wystawia faktury oraz Jak uzupełnić dane do faktury Google

Infrastruktura strony internetowej

Kluczowym elementem promocji w Google ADS, czy jakimkolwiek systemie reklamowym, jest dobrze przygotowana infrastruktura, czyli nasza strona internetowa. Nieważne ile wydamy pieniędzy na reklamę, ile artykułów napiszemy na naszym blogu lub ilu influencerów będzie nas promować – nie przyniesie to żadnych efektów, jeśli nasz sklep internetowy nie jest w stanie sprzedawać, klient nie może do nas napisać/zadzwonić przez błędne informacje lub strona nie dostosowuje się do ekranu, na którym ma być wyświetlona. Sugeruję rozważyć przygotowanie środków na ewentualne ulepszenia strony lub, w krytycznych wypadkach, zbudowanie jej od nowa, by strona sprostała wymaganiom XXI wieku.

Polecam Ci zapoznać się z naszymi artykułami z działu o stronach WWW. Znajdziesz w nich wiele wskazówek dotyczących responsywności, funkcjonalności czy tworzenia stron. Wszystkie te artykuły są dostępne TUTAJ.

Google ADS oferuje tak zwane kampanie produktowe, które pozwalają na promocję asortymentu sklepu w Google Zakupy. By skorzystać z tej kampanii, potrzebujemy feedu produktowego, czyli pliku tekstowego, gdzie znajduje się spis wszystkich naszych produktów. 

Jeśli dopiero zaczynasz szukanie web developera, który zbuduje serwis, to kiedy już go znajdziesz pamiętaj, by wspomnieć, że planujesz korzystanie z Google ADS i Google Zakupy. Natomiast jeśli już posiadasz sklep, warto zlecić sprawdzenie stanu konta Google Merchant i stanu sklepu internetowego. Proces ten może wykonać agencja marketingowa.

Agencja marketingowa podziękuje Ci za te informacje!

Jeśli działasz na rynku od jakiegoś czasu, zapewne posiadasz informacje o swoim kliencie, okresach największego ruchu i o tym, co z listy produktów sprzedaje się najlepiej. W skrócie – jest to cenna wiedza, która może zostać przekazana agencji reklamowej i może zwiększyć skuteczność reklam w systemie Google ADS. Dlatego przy rozpoczynaniu współpracy warto szczegółowo odpowiedzieć na każde pytanie specjalistów z agencji.

Początek współpracy z agencją marketingową

Pierwsze dwa tygodnie to okres najbardziej intensywnej pracy. Agencja musi przygotować całą infrastrukturę pomiędzy stroną internetową, analityką Google oraz oczywiście Google ADS. Celem jest dostęp do zbieranych danych, z których specjalista opiekujący się kontem może wyciągnąć użyteczną na potrzeby reklam wiedzę. 

Co do samych reklam, zwykle każde konto potrzebuje materiałów graficznych. Najbardziej podstawowym będzie logo lub logotyp. Jeśli posiadasz takie materiały, warto przygotować z nich paczkę na potrzeby reklamowe.

Jak angażować się w pracę, żeby pomóc?

Jeśli chcemy wspomagać działania agencji, warto wiedzieć, jakie informacje są cenne dla specjalistów działających nad kontem Google.

Jak wspomniałem wcześniej, warto przygotować listę informacji na temat klientów, okresów aktywności tych klientów czy produkty, które są najistotniejsze. Pozwala to oszczędzić czas oraz pieniądze.

Pamiętaj, że agencja marketingowa często posiadaja więcej niż jednego klienta. A co za tym idzie, czas pracy specjalistów jest balansowany. Przykładowo, jeśli chcesz rozpocząć kampanię promocyjną na asortyment sklepu internetowego na początku nadchodzącego miesiąca, lepiej jest powiadomić agencję nawet miesiąc przed danym wydarzeniem. Oczywiście specjaliści mogą dać radę przygotować wszystko szybciej, lecz mogą ich ograniczyć same systemy reklamowe – nowe materiały na potrzeby kampanii będą wymagać weryfikacji przez system Google ADS.

Każde konto z poprawnie skonfigurowaną infrastrukturą powinno dostarczać tak zwane konwersje, czyli aktywność użytkowników uznawaną za zyskowną. Strona statyczna będzie posiadać konwersje związane z kontaktem, formularzami i telefonem, natomiast e-commerce otrzyma specjalne konwersje związane z zakupami, takie jak dodania do koszyka i oczywiście zakup. Same konwersje mogą dostarczać nam cennych wskazówek. Jeśli sklep internetowy otrzymuje więcej konwersji związanych z kontaktem, a nie sprzedaje asortymentu wartego kilka tysięcy za sztukę, coś może być nie tak z “drogą” zakupów i może warto wykonać testy użyteczności naszej platformy. Więcej o użyteczności przeczytasz w tym artykule: Funkcjonalność i użyteczność strony internetowej.

Na to musisz się przygotować

Naturalnie każdy zainteresowany promocją w Google ADS liczy na zwrot swojej inwestycji w reklamy. Trzeba jednak pamiętać, że nie każde konto Google ADS jest w stanie działać z maksymalną skutecznością od początku swojego poczęcia. Wytłumaczę to na przykładzie nowego sklepu internetowego. 

Zbudowaliśmy nowy sklep internetowy i chcemy sprzedawać dekoracje domowe. Nasza infrastruktura sklepowa jest gotowa lecz nie wiemy, jak zacząć reklamować się w Google ADS, więc szukamy agencji marketingowej. Za dwa tygodnie Black Friday i liczymy, że uda się stworzyć promocję na tą okazję. Tutaj przyjdzie rozczarowanie. By stworzyć promocję w Google Zakupy, konto Google merchant (komponent Google ADS umożliwiający reklamę w Google Zakupy) musi istnieć minimum miesiąc, więc nie uda się stworzyć takiej promocji na czas przez ograniczenie narzędzi. 

Kolejnym problemem może być remarketing. Remarketing to jedna z najskuteczniejszych metod sprzedaży, bo dostosowana oferta wraca do klienta po jakimś czasie od jego wizyty na stronie i zachęca do powrotu oraz dokonania zakupu. Remarketing nie jest w stanie funkcjonować, jeśli na stronie nie ma dostatecznie wysokiego ruchu użytkowników. Agencja po prostu nie da rady wrócić do użytkowników, którzy porzucili koszyki, jeśli liczba użytkowników spełniających warunki danego remarketingu jest za mała. O tym, jak wykorzystać remarketing w Google ADS pisałem TUTAJ.

I na koniec jeden z najistotniejszych problemów, dotykający wiele osób zainteresowanych promocją w Google ADS. Jest to ich strona internetowa, która nie spełnia podstawowych zasad użyteczności oraz UX (user experience). Nieważne, jak dobre będą reklamy przygotowane przez agencję. Nieważne, jak dobrze zostanie skonfigurowany harmonogram reklam i stawki za kliknięcia. Jeśli strona nie będzie w stanie obsłużyć klienta, to wszystkie starania pójdą na marne. Użytkownik nie skorzysta z usług, jeśli landing page go nie przekona i nie otrzyma tak podstawowej informacji, takich jak: “możesz zapłacić Blikiem i odebrać zamówienie w paczkomacie”. Zwracajmy uwagę na naszą stronę i myślmy, jak możemy ułatwić naszym gościom drogę do celu.

Jeśli coś jest dla Ciebie niejasne lub masz więcej pytań na temat współpracy z agencją, śmiało napisz do nas na hello@inmarketing.pl. Z przyjemnością opowiemy Ci, jak przebiega z nami współpraca przy kampaniach Google ADS. W międzyczasie przeczytaj też: