Wska藕nik trafno艣ci reklam znika? Ale jak to? – zapytacie. Odpowied藕 jest prosta – zostanie zast膮piony trzema bardziej szczeg贸艂owymi liczbami, kt贸re pomog膮 w usprawnieniu najs艂abiej funkcjonuj膮cego elementu w kampanii. Jest to zmiana inspirowana (zapewne) rozwi膮zaniem znanym z systemu reklamowego Google, gdzie mamy Quality Score.

Wska藕nik trafno艣ci reklam – co w zamian?

3 zupe艂nie nowe wska藕niki, kt贸re w znacznie bardziej rozbudowany spos贸b pomog膮 nam zrozumie膰, co nie gra w kampanii, kt贸r膮 prowadzimy.

  • Ranking jako艣ci: postrzeganie jako艣ci reklamy w por贸wnaniu z reklamami konkuruj膮cymi o tych samych odbiorc贸w.
  • Wska藕nik aktywno艣ci: oczekiwany wska藕nik aktywno艣ci reklamy w por贸wnaniu z reklamami konkuruj膮cymi o tych samych odbiorc贸w.
  • Ranking wsp贸艂czynnika konwersji: oczekiwany wsp贸艂czynnik konwersji w por贸wnaniu z reklamami z tym samym celem optymalizacji, i konkuruj膮cymi o tych samych odbiorc贸w.

Aby otrzyma膰 wyniki dla poszczeg贸lnych kreacji b臋dziemy potrzebowa膰 w dalszym ci膮gu min. 500 wy艣wietle艅 reklamy. Jest to wa偶na informacja dla planowania test贸w. Aktualnie obowi膮zuj膮cy system oceny reklam zacznie by膰 wycofywany 30 kwietnia br.

Co oznacza to dla reklamodawc贸w?

Moim zdaniem jest to zmiana na plus. Da nam przede wszystkim wi臋cej cennych informacji o elementach do poprawy w por贸wnaniu do wska藕nika trafno艣ci reklam. Poza tym b臋dziemy jeszcze dok艂adniej rozumie膰, dlaczego jedna kreacja jest kosztowniejsza od drugiej. Szczeg贸lnie jestem ciekaw wska藕nika dotycz膮cego konwersji – na podstawie piksela Facebook mo偶e nam wiele informacji podsuwa膰. Na 1 kwietnia Facebook planuje te偶 du偶膮 aktualizacj臋 algorytmu, o kt贸rej m贸wi si臋 w kuluarach. Jeste艣my ciekawi i czekamy 馃檪

Zapraszamy te偶 do przeczytania innych artyku艂贸w dotycz膮cych Facebooka:

殴r贸d艂o informacji: Facebook