Wskaźnik trafności reklam na popularnym portalu społecznościowym. Inmarketing

Wskaźnik trafności reklam (relevance score) na Facebooku znika!

Ale jak to znika? – zapytacie. Odpowiedź jest prosta – zostanie zastąpiony trzema bardziej szczegółowymi liczbami, które pomogą w usprawnieniu najsłabiej funkcjonującego elementu w kampanii. Jest to zmiana inspirowana (zapewne) rozwiązaniem znanym z systemu reklamowego Google, gdzie mamy Quality Score.

Co zamiast wskaźnika trafności reklam?

3 zupełnie nowe wskaźniki, które w znacznie bardziej rozbudowany sposób pomogą nam zrozumieć, co nie gra w kampanii, którą prowadzimy.

  • Ranking jakości: postrzeganie jakości reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.
  • Ranking wskaźnika aktywności: oczekiwany wskaźnik aktywności reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.
  • Ranking współczynnika konwersji: oczekiwany współczynnik konwersji w porównaniu z reklamami z tym samym celem optymalizacji, i konkurującymi o tych samych odbiorców.

Aby otrzymać wyniki dla poszczególnych kreacji będziemy potrzebować w dalszym ciągu min. 500 wyświetleń reklamy. Jest to ważna informacja dla planowania testów. Aktualnie obowiązujący system oceny reklam zacznie być wycofywany 30 kwietnia br.

Co oznacza to dla reklamodawców?

Moim zdaniem jest to zmiana na plus. Da nam przede wszystkim więcej cennych informacji o elementach do poprawy. Pozwoli dokładniej rozumieć, dlaczego jedna kreacja jest kosztowniejsza od drugiej. Szczególnie jestem ciekaw wskaźnika dotyczącego konwersji – na podstawie piksela Facebook może nam wiele informacji podsuwać. Na 1 kwietnia zaplanowana jest też duża aktualizacja algorytmu, o której mówi się w kuluarach. Jesteśmy ciekawi i czekamy 🙂

Źródło informacji: Facebook

Założyciel i CEO InMarketing. Kreator rozwiązań e-marketingowych z pogranicza IT i psychologii. Od 8 lat zajmuje się marketingiem. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Szerokie doświadczenie zdobywał w branży szkoleniowej, edukacyjnej, gastronomicznej, sportowej i IT. Dobro klienta jest zawsze na pierwszym miejscu. Przywiązuje dużą wagę do komunikacji i relacji. Pasjonat marketingu, nowych technologii, piłkarskiej ligi angielskiej oraz podróży

ZOSTAW KOMENTARZ