Wskaźnik trafności reklam znika? Ale jak to? – zapytacie. Odpowiedź jest prosta – zostanie zastąpiony trzema bardziej szczegółowymi liczbami, które pomogą w usprawnieniu najsłabiej funkcjonującego elementu w kampanii. Jest to zmiana inspirowana (zapewne) rozwiązaniem znanym z systemu reklamowego Google, gdzie mamy Quality Score.

Wskaźnik trafności reklam – co w zamian?

3 zupełnie nowe wskaźniki, które w znacznie bardziej rozbudowany sposób pomogą nam zrozumieć, co nie gra w kampanii, którą prowadzimy.

  • Ranking jakości: postrzeganie jakości reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.
  • Wskaźnik aktywności: oczekiwany wskaźnik aktywności reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców.
  • Ranking współczynnika konwersji: oczekiwany współczynnik konwersji w porównaniu z reklamami z tym samym celem optymalizacji, i konkurującymi o tych samych odbiorców.

Aby otrzymać wyniki dla poszczególnych kreacji będziemy potrzebować w dalszym ciągu min. 500 wyświetleń reklamy. Jest to ważna informacja dla planowania testów. Aktualnie obowiązujący system oceny reklam zacznie być wycofywany 30 kwietnia br.

Co oznacza to dla reklamodawców?

Moim zdaniem jest to zmiana na plus. Da nam przede wszystkim więcej cennych informacji o elementach do poprawy w porównaniu do wskaźnika trafności reklam. Poza tym będziemy jeszcze dokładniej rozumieć, dlaczego jedna kreacja jest kosztowniejsza od drugiej. Szczególnie jestem ciekaw wskaźnika dotyczącego konwersji – na podstawie piksela Facebook (od lutego 2022 Piksel Meta) może nam wiele informacji podsuwać. Na 1 kwietnia Facebook planuje też dużą aktualizację algorytmu, o której mówi się w kuluarach. Jesteśmy ciekawi i czekamy 🙂

Zapraszamy też do przeczytania innych artykułów dotyczących Facebooka:

Źródło informacji: Facebook