Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Jeżeli tu jesteś, to zapewne już wiesz, że Facebook wystawia faktury za wydatki reklamowe, które można potem odpowiednio rozliczyć. Należy jednak pamiętać, że jeżeli wcześniej nie uzupełnisz swoich danych firmowych, to na fakturze nie będą one widoczne, przez co nie będzie można jej prawidłowo zaksięgować. Na wstępie uprzedzamy – zmiana danych po fakcie (po wystawieniu już faktury) jest niemal niemożliwe. Wymaga pisania do supportu Facebooka i rzadko kończy się to powodzeniem. Zalecamy więc zrobić to jak najszybciej. Jeżeli dodatkowo nie wiesz, jak pobierać FV z panelu Facebooka, zajrzyj tutaj – Jak pobrać faktury z Facebooka w 3 krokach? .

Faktura Facebook Ads – jak uzupełnić dane za dawne kampanie?

Tak jak wspomniałem wyżej, niestety, ale uzupełnianie nie działa wstecz. Jeżeli faktury w systemie reklamowym zostały już wygenerowane, to nie będziemy w stanie ich zmienić. Należy uznać je za nieprawidłowe i nie uwzględniać w ewidencji. Dlatego jeżeli zaczynamy się reklamować na Facebooku, to jeszcze przed włączeniem pierwszych kampanii powinniśmy te dane uzupełnić.

Faktura Facebook Ads – jak zmienić lub uzupełnić dane na przyszłość?

Zmiana (lub uzupełnienie) danych jest bardzo prosta. Klikając w ten link, wylądujesz w zakładce “konta reklamowe” w sekcji konfiguracja konta. W pierwszej części zobaczysz swój identyfikator konta reklamowego, a także nazwę, którą możesz zmienić.

Faktura facebook ads - konfiguracja konta reklamowego (screen)
Źródło: Facebook Business Manager, https://business.facebook.com/latest/home, stan na 12.12.2019

Zmienić jednak nie możesz ani strefy czasowej, ani waluty konta, pomimo, że jak widać na screenie, Facebook teoretycznie daje takie opcje. Zmiana jednego z tych dwóch pól wiąże się z utworzeniem całkowicie nowego konta reklamowego i to niestety jedyna droga, jeżeli zależy nam na zmianie.  Ponadto obecnie konto zostanie wtedy zamknięte. Przechodząc dalej, w polu “Cel reklamy” powinniśmy zaznaczyć, że tak, kupujemy reklamy do celów biznesowych.

art fv screen 3
Źródło: Facebook Business Manager, https://business.facebook.com/latest/home, stan na 12.12.2019

Kolejna sekcja jest kluczowa dla kwestii danych do faktury. Najpierw powinniśmy uzupełnić naszą oficjalną nazwę firmy. Poniżej znajdziemy równie ważne pola adresowe, pole wyboru kraju (domyślnie będzie to Polska), a także Europejski identyfikator płatnika VAT, który jest niczym innym, jak naszym numerem NIP. W wybieralnym polu obok numeru powinniśmy wybrać identyfikator naszego kraju, czyli PL.  Ostatnie pole powinno domyślnie zostać pozostawione jako “nie kupuję reklam do celów biznesowym”, chyba, że prowadzisz agencję i kampanie dla swoich klientów. 

To wszystko co należało zrobić, od teraz faktury powinny zawierać pełne dane Twojej firmy, ale dla pewności sprawdź to po wygenerowaniu pierwszej faktury – dane znajdziesz w prawym dolnym rogu. 

Dlaczego moje faktury są wystawiane na tak małe kwoty?

Może Cię zaskoczyć, jak wiele faktur będzie generowanych na początku Twojej drogi z menadżerem reklam. Będą one zawierały niskie kwoty, np. 50zł – w ten sposób Facebook sprawdza Twoją wiarygodność, czyli po prostu czy faktury są przez Ciebie opłacane z karty (lub PayPala), którą podepniesz. W miarę upływu czasu i zwiększenia Twoich wydatków, będą one generowane na wyższe kwoty. Powinno to się dziać automatycznie, ale możesz też ręcznie poprosić o zwiększenie swojego limitu w sekcji “Ustawienia płatności” klikając na przycisk “Zarządzaj”. Niestety nie od razu jednak będzie on taki, jaki sobie zażyczysz.

Faktura facebook ads - opcja "zarządzaj" - screen
Źródło: Facebook Business Manager, https://business.facebook.com/latest/home, stan na 12.12.2019

Tak jak widać na screenie, faktury będą generowane nie tylko po osiągnięciu danej kwoty wydatków, ale także zawsze konkretnego dnia miesiąca (niekoniecznie pierwszego).  Może to doprowadzić do sytuacji, kiedy jedna z Twoich faktur będzie na kwotę np. 1000 zł, a druga na 25 zł (jeżeli Facebook np. któregoś dnia pobierze płatność za wydany limit – 1000 zł, a dzień później za konkretny dzień miesiąca). Gdyby pojawiły się w Twojej głowie inne pytania, nie tylko w kwestii faktur, to koniecznie odezwij się do nas – chętnie pomożemy. 

Życzymy wielu wydatków w systemie Facebooka, ale tylko z idącym za tym świetnym ROI!

__

W przypadku, gdybyś Ty lub Twoja księgowość miała wątpliwości w kwestii rozliczania faktur z Facebooka, zajrzyj do tego artykułu: Jak poprawnie księgować faktury za reklamy na Facebooku? A jeśli chcesz pogłębić wiedzę na temat tworzenia kampanii reklamowych, przeczytaj resztę artykułów dostępnych na naszym blogu.

Podobne artykuły / Facebook ads


Masz pytania?

Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!