Je偶eli Twoja reklama na Facebooku zosta艂a odrzucona, to mamy dla Ciebie na pocz膮tek dwie kluczowe informacje:

Tak, to normalne i coraz cz臋stsze, 偶e reklamy s膮 odrzucane. 
Tak, nadal mo偶na powalczy膰, aby ta kreacja jednak si臋 wy艣wietla艂a. 

W tym artykule poka偶emy, co mo偶esz zrobi膰 w takiej sytuacji 馃檪

Czy odrzucenie jest s艂uszne?

W pierwszej kolejno艣ci zalecamy zastanowienie si臋, czy odrzucenie kreacji nie jest s艂uszne – by膰 mo偶e Facebook ma racj臋? Portal posiada list臋 zasad dotycz膮cych reklam, z kt贸rymi warto si臋 zapozna膰. S膮 one w j臋zyku polskim i mo偶na je znale藕膰 tutaj – https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content

Je偶eli nasza reklama rzeczywi艣cie dotyka kt贸rego艣 z zakaz贸w, mo偶emy spodziewa膰 si臋, 偶e z du偶ym prawdopodobie艅stwem Facebook j膮 odrzuci.  Lista jest d艂uga, natomiast w przypadku odrzucenia reklam podczas wy艣wietlania komunikatu o b艂臋dzie, gdy klikniemy w niebieski link 鈥渮asady zamieszczania reklam鈥 skierujemy si臋 bezpo艣rednio do punktu, kt贸ry naruszyli艣my. Czasami komunikat jest ju偶 na tyle jasny, jak na poni偶szym screenie, wi臋c sytuacja jest ju偶 dla nas oczywista. Wiemy, co dok艂adnie zawiod艂o i co powinni艣my zmieni膰 (tekst, grafik臋 albo ca艂膮 reklam臋).

Odrzucona reklama na facebooku - screen

Je偶eli pope艂nili艣my b艂膮d – zmie艅my kreacj臋

W takim wypadku zaleca si臋 zmian臋 kreacji. Nie trzeba tworzy膰 jej ca艂kowicie od nowa, ale znale藕膰 miejsce, w kt贸rym prawdopodobnie przesadzili艣my z komunikatem i ten element poprawi膰. Warto dog艂臋bnie zapozna膰 si臋 z zasadami – pomo偶e to skutecznie poprawi膰 reklam臋 i szybciej znale藕膰 nasz mankament. Nie ma co ukrywa膰, cz臋sto jest to kwestia kreatywno艣ci i sprytu, ale te偶 metody pr贸b i b艂臋d贸w.

Dla przyk艂adu, w reklamach na Facebooku nie mo偶emy bezpo艣rednio zwraca膰 si臋 do kogo艣 i sugerowa膰, 偶e kto艣 ma jaki艣 problem. Je偶eli odrzucony tekst „Masz problem z wypadaniem w艂os贸w?鈥 lub 鈥Nadal 艂ysiejesz?鈥 zamienimy na 鈥Mamy najnowsze rozwi膮zanie na wypadanie w艂os贸w鈥, wszystko powinno by膰 w porz膮dku. Oczywi艣cie nie brzmi to ju偶 tak agresywnie i by膰 mo偶e obni偶a膰 skuteczno艣膰 komunikatu, ale tak膮 tre艣膰 Facebook powinien zaakceptowa膰. 

Po wprowadzonych zmianach nie musimy ju偶 weryfikowa膰 reklamy – wystarczy, 偶e standardowo klikniemy w dolnym prawym rogu zielony przycisk 鈥淥publikuj鈥. 

Je偶eli Facebook nie ma racji – popro艣my o weryfikacj臋

Gdy po analizie naszej kreacji oraz przepis贸w stwierdzimy, 偶e Facebook pope艂ni艂 b艂膮d, nale偶y klikn膮膰 鈥減opro艣 o weryfikacj臋鈥 i鈥 czeka膰 馃檪 Z do艣wiadczenia mo偶emy stwierdzi膰, 偶e czas sprawdzenia reklamy jest bardzo r贸偶ny. Mo偶e to trwa膰 kilka minut, albo nawet 2-3 dni. Facebook jednak stosunkowo cz臋sto 鈥減rzyznaje si臋 do b艂臋du鈥, je偶eli rzeczywi艣cie tak jest i nawet bez edycji kreacji pozwala naszej reklamie wystartowa膰. Istotne jest to, 偶e stanie si臋 to automatycznie – zostaniemy o tym poinformowani, je偶eli nie wy艂膮czyli艣my sobie powiadomie艅 tego typu. 

Z pewno艣ci膮 ogromnym minusem weryfikacji reklam jest fakt, 偶e gdy odrzuci nam ich wi臋ksz膮 ilo艣膰, to ka偶d膮 z nich musimy weryfikowa膰 osobno, bo zaznaczenie kilku niestety nie pomo偶e.

Wa偶n膮 kwesti膮 jest to, aby nie prosi膰 kilka razy z rz臋du o weryfikacj臋 tej samej reklamy i nie i艣膰 w zaparte. Ci膮g艂e 艂amanie regulaminu Facebooka mo偶e sprawi膰, 偶e na nasze konto reklamowe (albo ca艂ego menad偶era firmy) zostanie na艂o偶ona blokada, kt贸ra ca艂kowicie uniemo偶liwia reklamowanie si臋.

Weryfikacja produktu w katalogu

Je偶eli prowadzisz e-commerce i korzystasz z reklam z celem 鈥渟przeda偶 z katalogu鈥 mo偶esz si臋 spotka膰 r贸wnie偶 z sytuacj膮, gdy reklama nie ruszy, poniewa偶 zestaw, a w艂a艣ciwie produkty w nim si臋 znajduj膮ce, nie spe艂niaj膮 zasad zamieszczania reklam. Je艣li wi臋kszo艣膰 lub wszystkie produkty w danym zestawie nie sprosta艂y standardom, w贸wczas naturalnie reklama nie wystartuje. Je偶eli natomiast problem dotyczy tylko jednego lub kilku produkt贸w, reklama ruszy, ale nie wszystkie artyku艂y b臋d膮 w niej wy艣wietlane.

Taki komunikat o b艂臋dzie wygl膮da nast臋puj膮co:

Odrzucona reklama na facebooku - komunikat (screen)

Warto powiedzie膰, 偶e to zdarza si臋 bardzo cz臋sto – im wi臋cej mamy produkt贸w na sklepie, tym wi臋ksza jest szansa, 偶e cz臋艣膰 z nich zostanie z r贸偶nych powod贸w odrzucona. Niestety w tym przypadku Facebook rzadko informuje jak膮 zasad臋 naruszono i trzeba si臋 mocno domy艣la膰, niemniej w takiej sytuacji relatywnie 艂atwo o pozytywn膮 weryfikacj臋. 

Odrzucona reklama na Facebooku – podsumowanie 

Absolutnie nie ma si臋 co przejmowa膰 odrzucon膮 reklam膮 na Facebooku – to dotyka wielu z nas. Jest to powszechne zw艂aszcza w trudnych pod tym k膮tem bran偶ach, jak np. medycyna estetyczna czy salony SPA.  W takiej sytuacji nale偶y zweryfikowa膰, czy rzeczywi艣cie pope艂niono b艂膮d, a je偶eli tak, to zmieni膰 reklam臋, aby spe艂nia艂a ona wymogi Facebooka. Co warto powt贸rzy膰 – nie nale偶y i艣膰 w zaparte! Na d艂u偶sz膮 met臋 naginanie zasad mo偶e sko艅czy膰 si臋 banem na konto reklamowe, kt贸ry nie艂atwo jest zdj膮膰.

呕yczymy Wam samych zaakceptowanych reklam, bez konieczno艣ci ich weryfikowania! 馃檪


Przeczytaj tak偶e inne artyku艂y z tej kategorii:

Skuteczna reklama na Facebooku 鈥 poradnik Facebook Ads
Piksel Facebooka 鈥 co to, do czego s艂u偶y i jak go zainstalowa膰?
Reklamy na Facebooku 鈥 8 najcz臋stszych b艂臋d贸w pocz膮tkuj膮cych