Facebook Business Manager (inaczej Menedżer Firmy) to narzędzie stworzone przez Facebooka, które ułatwia zarządzanie działaniami marketingowymi w obrębie reklam Facebook Ads. Dzięki niemu możesz w prosty sposób zarządzać kontami reklamowymi, stronami i pikselami z jednego miejsca. Można porównać to do centrali, bo tam nadajesz dostępy, kontrolujesz zasoby i dbasz o bezpieczeństwo Twojego konta.

Tworzenie Menedżera Firmy

Żeby rozpocząć pracę z Facebook Business Manager trzeba najpierw go założyć. Nie jest to skomplikowane, ale niezbędną rzeczą jest posiadanie konta prywatnego na Facebooku – chociaż w dzisiejszych czasach to raczej nie problem 🙂 Dalej jest już z górki.

1.      Wejdź w business Facebook (klik), a następnie kliknij niebieski przycisk w prawym górnym rogu „Utwórz konto”;

Facebook Business Manager tworzenie konta

2.      Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami i uzupełnij wskazane informacje (nazwa firmy, e-mail firmowy, a także informacje o biurze lokalnym);

3.      Uzupełnij cel prowadzenia Business Managera – promowanie własnych towarów i usług lub świadczenie usług na rzecz innych firm.

Gotowe! Twoje konto w Menedżerze Firmy zostało założone i zostałeś przeniesiony do panelu głównego, który  jest dość intuicyjny i prosty w obsłudze. Przejdźmy zatem do możliwości, jakie daje posiadanie takiego konta.

Co daje posiadanie Facebook Business Manager?

Jak wspomniałem na początku, Menedżer Firmy to centrala do zarządzania wieloma kontami reklamowymi, stronami, katalogami czy pikselami. Jednak po kolei.

Poniżej możesz zauważyć wygląd menu w Menedżerze Firmy, a dalej omawiam najważniejsze i najczęściej używane zakładki.

Co daje Facebook Business Manager?

1. Osoby

Są to użytkownicy, którzy posiadając różny dostęp (pracownika, administratora) i mają przypisane zasoby (do kont reklamowych, stron, pikseli, katalogów).

2. Partnerzy

Są to firmy, które nadały dostęp partnera dla Twojego Menedżera Konta. Dzięki temu firmy mogą udostępniać zasoby, tak by mogły być wykorzystane przez Ciebie i Twoich pracowników.

3. Strony

W tym miejscu możesz łatwo skontrolować do jakich stron (strona na Facebooku) masz dostęp. By uzyskać dostęp do strony można dodać ją samemu (gdy firma jest właścicielem) lub poprosić o dostęp do strony (gdy firma chce korzystać ze strony w imieniu innej firmy). Następnie klikając w poszczególne strony możemy sprawdzić i kontrolować jakie osoby mają dostęp do strony oraz jakiego rodzaju dostęp posiadają. Może być to:

  • Częściowy dostęp;
  • Tworzenie reklam – opcja wystarczająca, by móc publikować reklamy jako strona;
  • Pełna kontrola – najszerszy dostęp jaki można przyznać, często potrzebny, by sprawnie i efektywnie zarządzać kontem reklamowym z punktu widzenia reklam.

4. Konta reklamowe

W tym miejscu możesz dodać i zarządzać kontami reklamowymi (np. Twoim lub Twoich klientów). Podobnie jak w przypadku punktu 3 – możesz dodać konto reklamowe (gdy jesteś właścicielem) lub poprosić o dostęp do konta (gdy właścicielem jest klient, a na jego potrzeby zarządzasz działaniami marketingowymi w Facebook Ads). Wyróżniamy następujące rodzaje dostępu:

  • Częściowy dostęp – zarządzanie kampaniami, wyświetlanie wyników, zarządzanie wizualizacjami;
  • Pełna kontrola – zarządzanie całym kontem reklamowym ze wszystkimi uprawieniami.

5. Źródła danych

W tym miejscu możesz zarządzać rzeczami, bez których niemożliwe byłoby śledzenie ruchu użytkowników.

5.1 Piksele

Najważniejszą zakładką są „Piksele”. Wszystkie informacje o pikselu znajdziesz na naszym blogu – TUTAJ. Krótko mówiąc, jest to narzędzie śledzące, które pozwala na gromadzenie danych istotnych z punktu widzenia reklamodawcy. W zakładce „Piksele” możesz dodać piksel oraz zarządzać dostępem do niego.

  • Częściowy dostęp – przeglądaj i analizuj wyniki piksela w Facebook Analytics. Twórz reklamy nastawione na konwersje;
  • Pełna kontrola – tworzenie, edytowanie i wyświetlanie piksela, dodawanie lub usuwanie zdarzeń piksela, tworzenie grup odbiorców pikseli i reklam konwersji.

5.2   Katalogi

To zakładka istotna z punktu widzenia prowadzenia działań reklamowych dla sklepów internetowych. Z poziomu zakładki „Katalogi” możesz zarządzać dostępem do katalogów oraz decydować, kto oraz w jaki sposób może z nich korzystać.

Sprawdź też: Niestandardowe grupy odbiorców, które sprzedają w e-commerce

5.3   Konwersje niestandardowe

Tu możesz zarządzać utworzonymi konwersjami niestandardowymi. Możesz tworzyć oraz zarządzać dostępem do zasobów.

6.      Bezpieczeństwo marki

Zakładka ta zyskała na ważności szczególnie w ostatnim czasie. Wymagane jest bowiem weryfikowanie domen. Po dodaniu witryny możesz ją zweryfikować postępując zgodnie z zawartymi instrukcjami. W skrócie – należy wkleić meta-tag wygenerowany dla konkretnej strony w sekcji <head></head> strony WWW. Następnie trzeba poczekać na weryfikację (w zależności od sytuacji do 48h).

Pamiętaj o uwierzytelnianiu dwuskładnikowym – jest to coraz częściej wymóg niezbędny do zarządzania firmą na Facebooku. Podobnie jak dodanie kolejnego administratora (Facebook zaleca to działanie, ponieważ pomoże ono w razie utraty dostępu do konta u jednego z administratorów lub w przypadku włamania się na konto osób trzecich).

Bezpieczeństwo jest najważniejsze nie tylko z punktu widzenia reklam. Koniecznie przeczytaj: Jak zabezpieczyć konto na Facebooku? i Jak zabezpieczyć konto na Instagramie?

Podsumowanie

Facebook Business Manager to z pewnością narzędzie, które powinien założyć każdy właściciel firmy pragnący rozpocząć działania w systemie reklamowym Facebooka. Menedżer Firmy daje możliwość sprawnego i efektywnego zarządzania wszelkimi dostępnymi zasobami z jednego miejsca, bez konieczności otwierania wielu zakładek i zbędnego marnowania czasu. Przy wielości opcji jest także przyjazny do rozczytania i obsługi – jest to narzędzie przydatne zarówno dla właściciela, klientów, jak i pracowników. Dziękuję, że dotarłeś do końca i zapraszam do przeczytania naszych pozostałych artykułów dotyczących Facebook Ads, między innymi Business Manager a konto reklamowe – jakie są różnice? Do szybkiego zobaczenia!