Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Internet pozwala sprzedawać i kupować przeróżne produkty, zasięgać rad na każdy temat i sprawdzać wiadomości z całego świata. Dzięki mocy Internetu można też wyświetlać reklamy swoich produktów i usług by dotrzeć z nimi do bardzo szerokiej grupy użytkowników. Spośród wielu portali internetowych, najwięcej możliwości dają systemy takie jak np. Facebook, które pozwalają na tworzenie profesjonalnej kampanii reklamowej na szeroką skalę i osiągnięcie różnorodnych celów biznesowych.

Cele reklamowe Facebook Ads i ich możliwości

Facebook daje szerokie możliwości reklamowe, które da się dopasować do indywidualnych potrzeb każdego biznesu. Rozpoczynając kampanię reklamową na tej platformie trzeba przede wszystkim wybrać cel swojej kampanii. Cel reklamowy pozwala jasno wskazać do jakich działań chcesz zachęcić potencjalnych odbiorców (zobacz, jak analizować grupę docelową).

Cele reklamowe na Facebooku ewoluowały na przestrzeni czasu. Stare cele mogliśmy podzielić na 3 główne kategorie – świadomość, działanie, konwersja. Każda z tych kategorii posiadała cele szczegółowe. Jakiś czas temu doszło do aktualizacji i Facebook przygotował nowy podział. W efekcie w Menedżerze Reklam pojawiło się 6 nowych, bardziej sprecyzowanych celów reklamowych:

image3
Źródło: Meta Business Suite

W dalszej części tego artykułu dowiesz się czym się różnią i jak wybrać cel reklamowy kampanii Facebook Ads dla swojej firmy, aby jak najbardziej efektywnie wykorzystać budżet reklamowy.

Cel reklamowy „Rozpoznawalność” – zwiększ świadomość istnienia Twojej marki przy pomocy Facebooka Ads.

Z tego celu korzystają zazwyczaj firmy, które chcą zwiększyć widoczność i rozpoznawalność marki w internecie. Pozwala on na wyświetlenie Twojej reklamy szerokiej grupie odbiorców, która z największym prawdopodobieństwem ją zapamięta. Cel ten charakteryzuje się bardzo niskim CPM (koszt 1000 wyświetleń reklamy) w porównaniu do innych celów.

Warto wykorzystać ten cel szczególnie na początku rozwoju Twojego biznesu lub skorzystać z niego zamiast fizycznej reklamy banerowej, gdy prowadzisz działania tylko w jednej, konkretnej lokalizacji (wybrane miasto, osiedle, ulica). Dotrzesz w ten sposób do maksymalnej liczby osób, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami lub produktami.

Cel reklamowy „Ruch” – czyli jak po kliknięciu reklamy na Facebooku skierować odbiorców do wybranego miejsca w sieci

Gdy celem kampanii jest „Ruch” możemy kierować użytkowników do miejsca docelowego (np. strony internetowej, wydarzenia na Facebooku, profilu na Instagramie). Jest to szczególnie przydatne, gdy chcesz, aby po kliknięciu w reklamę użytkownik został przekierowany na Twoją witrynę internetową, zapoznał się ze szczegółową ofertą Twojej firmy, wypełnił formularz kontaktowy lub np. dokonał zapisu na newsletter.

image2
Źródło: Meta Business Suite

Reklamę z celem „Ruch” możemy optymalizować pod kątem wyświetleń strony docelowej, kliknięć linku, liczby wyświetleń, zasięgu, a nawet liczby rozpoczynanych za pośrednictwem reklamy konwersacji.

Przy korzystaniu z tego typu kampanii musisz zwrócić szczególną uwagę na jakość strony docelowej (np. poprawność informacji, przejrzystość linku, szybkość ładowania Twojej strony) oraz poprawną konfigurację piksela Facebooka, który ma kluczowe znaczenie w skuteczności reklam z tym celem, gdy kierujesz użytkowników w miejsce poza systemem Facebooka.

Cel reklamowy „Aktywność” – zachęć innych do wejścia w interakcję z Twoją marką

Reklamy z celem „Aktywność” pozwalają pozyskiwać reakcje typu polubienia, komentarze, wyświetlenia filmu, konwersje za pośrednictwem wiadomości, polubienia strony na Facebooku i tym podobne. Algorytm systemu reklamowego Facebooka będzie starał się dotrzeć do osób z Twojej grupy odbiorców najbardziej skłonnych do interakcji.

Cel ten można wykorzystać do budowania znanego w marketingu „social proof”, czyli społecznego dowodu słuszności, który opiera się na tym, że ludzie przy wyborze i zakupie online sugerują się opiniami innych. Jeżeli pod Twoimi treściami znajdzie się wiele przychylnych komentarzy oraz polubień potencjalni klienci będą bardziej skłonni dokonać konwersji.

Cel reklamowy „Kontakty” – pozyskaj leady do swojej firmy

System Facebook Ads za pomocą celu „Kontakty” umożliwia firmom zdobycie danych kontaktowych potencjalnych klientów. Masz do wyboru pozyskiwanie kontaktów za pomocą strony internetowej, formularzy kontaktowych, połączeń, wiadomości a nawet aplikacji mobilnej.

Warto pamiętać, że w kampaniach reklamowych, w których konwersją jest pozyskanie leada bardzo ważna jest szybka odpowiedź. Im szybsza reakcja ze strony przedsiębiorstwa tym wyższa szansa na domknięcie sprzedaży.

Cel reklamowy „Promocja aplikacji” – zwiększ liczbę instalacji Twojej aplikacji

Cel Promocja aplikacji powstał z myślą o zwiększeniu liczby instalacji aplikacji poprzez kierowanie odbiorców do witryn sklepów Apple App Store lub Google Play Store.

Kampanie związane z aplikacjami są jednym z najrzadziej używanych typów reklam na Facebooku. Największe znaczenie ma tutaj przede wszystkim fakt, że stosunkowo mało firm posiada własną aplikację, której mogliby używać potencjalni lub obecni już klienci.

Cel reklamowy „Sprzedaż” – znajdź osoby zainteresowane zakupem Twoich produktów lub usług

Kampania z celem reklamowym „Sprzedaż” zachęca potencjalnych klientów do dokonania konwersji i pozwala zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie. Co ważne, Facebook daje możliwość wyboru celu konwersji na którym najbardziej Ci zależy – np. wyświetlenie zawartości, dodania produktu do koszyka, finalizacja zakupu lub zakup w sklepie internetowym.

image1
Źródło: Meta Business Suite

Zazwyczaj w kampaniach sprzedażowych to Ty możesz wybierać produkty lub usługi z oferty, które chcesz promować. W przypadku e-commerce ciekawym rozwiązaniem może być sprzedaż z katalogu, gdzie to algorytm wybiera usługę lub produkt, które wyświetlą się użytkownikom Facebooka.

Podsumowanie

Jakie są cele reklamowe na Facebooku?

Należy podkreślić, że nie istnieje jeden, uniwersalny cel reklamowy dla każdego typu działalności. Cel reklamy, który sprawdził się w przypadku biznesu Twojego znajomego niekoniecznie sprawdzi się u Ciebie. Warto wybrać opierając się przede wszystkim o analizę Twojego biznesu, budżetu reklamowego i możliwości technicznych.

Potrzebujesz pomocy? W inmarketing wiemy, jak tworzyć skuteczne kampanie na Facebooku. Przeanalizujemy Twoje dotychczasowe działania reklamowe, pomożemy wybrać odpowiedni cel i zajmiemy się późniejszą optymalizacją kampanii.

Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.

Sprawdź naszą ofertę
Karolina Kosmalska Paid Social Specialist

Karolina Kosmalska

Paid Social Specialist

Karolina zajmuje się tworzeniem i optymalizacją kampanii Facebook Ads w dziale Paid Social. W pracy ceni sobie możliwość ciągłego rozwoju więc stale poszerza swoją wiedzę na temat systemów reklamowych takich jak Google Ads i Linkedin Ads oraz innych gałęzi marketingu.

Podobne arytkuły / Facebook Ads


Masz pytania?

Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!