Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Obecnie do wyboru mamy 8 rodzajów kampanii w systemie Google Ads. Warto zaznaczyć, że w ramach każdej z nich są też różne formaty reklam do wyboru, które różnią się między sobą i dają nam możliwość szerszego działania. Żeby wybrać odpowiedni typ kampanii oferowany przez Google, warto przede wszystkim zrozumieć jak one działają i czym się różnią.

AD 4nXdP4PT8uTWLP3xt8M301hVdRmYL 86zGdlB hhsckvyfdpFCY0V tMPoGSAEgcbWyrM8deWU8fzUGDapUI1Pa04c7c1GvtZ6YDIhFGwHuhv7w0AHdXA0C3h OuyUSW0f1fYzr IbR7V ktwATayX1VlIEq5?key=7tW52bHEPolGi3Z1P3PT3g

Przejdźmy przez każdy z nich bardziej szczegółowo.

Kampania w sieci wyszukiwania

Ten typ kampanii jest „klasycznym” rodzajem i jednym z najstarszych. Kampania jest budowana na słowach kluczowych, które wybieramy i do których dostosowujemy stawki, licząc na to, że reklama, którą dodamy do danej kampanii, wyświetli się na odpowiednie wyszukiwania jak najczęściej i jak najwyżej. Reklamy w danej kampanii mogą wyświetlać się bezpośrednio w wyszukiwarce Google oraz opcjonalnie w sieci partnerów Google.

Ten typ kampanii można i trzeba wykorzystywać prawie w każdym rodzaju biznesu. Takie kampanie stanowią podstawę działań w systemie reklamowym Google Ads, ponieważ z założenia wyświetlają się osobom z największą intencjonalnością – tym, którzy wiedzą, czego szukają. Jeżeli celem kampanii jest generowanie leadów lub sprzedaży w sklepie internetowym, na pewno warto wybrać ten rodzaj kampanii.

W ramach kampanii w wyszukiwarce dostępne są następujące formaty reklam:

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce:
Jak wskazuje sama nazwa, są to reklamy w sieci wyszukiwania, które mogą się zmieniać i dostosowywać. Osoba tworząca reklamę może dodać do niej do 15 nagłówków i 4 teksty reklam. System będzie testował różne kombinacje tych elementów, aby wybrać najbardziej skuteczną. Mamy możliwość zamrożenia nagłówków i tekstów na 1, 2 lub 3 pozycji, jednak takie działanie obniży ocenę skuteczności reklamy, co może się przełożyć na zmniejszenie jej widoczności.

Reklamy na połączenia:
Te reklamy mają na celu generowanie połączeń do firmy poprzez promowanie klikalnego numeru telefonu w nagłówku.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce:
Są to automatycznie generowane przez Google reklamy tekstowe wyświetlające się w wynikach wyszukiwania Google, tworzone na podstawie treści dostępnych na stronie internetowej oraz krótkiego opisu, który należy podać manualnie.

Kampania w sieci google display network

Są to kampanię w sieci reklamowej dzięki którym można generować reklamy graficzne wyświetlane pasywnie na stronach internetowych w ramach całej sieci reklamowej Google Ads. W przypadku kampanii displayowych nie możemy kierować reklamy na słowa kluczowe, ale mogą one być targetowane na wybrane miejsca, odbiorców i tematy.Największą zaletą tego typu reklam Google jest to, że zwiększają świadomość marki, ponieważ osiągają wysoką liczbę odpowiednich wyświetleń. Zwiększona świadomość marki prowadzi do lepszych wyników w innych kampaniach. Display również dobrze sprawdza się do prowadzenia działań remarketingowych. Oto dostępne formaty reklam dla kampanii displayowych:

Reklamy displayowe z pojedynczym obrazem:
Są to statyczne reklamy, które przesyłasz z już stworzonych projektów. Mogą być stworzone w różnych rozmiarach.

Elastyczne reklamy displayowe (RDA):
Podobnie jak elastyczne reklamy w wyszukiwarce, RDA przełączają kombinacje obrazków i tekstu, aby pokazywać najlepszą możliwą reklamę w różnych miejscach.

Kampania wideo

Kampanie wideo umożliwiają wyświetlanie reklam w filmach na YouTube oraz w witrynach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google. Chociaż celem reklam youtube ads może być pozyskanie konwersji, w praktyce ten typ kampanii sprawdza się najlepiej w budowaniu świadomości i zwiększaniu ruchu na stronie. Nie warto oczekiwać szybkich wyników z wideo, ale dzięki zwiększeniu rozpoznawalności marki ogólne wyniki oraz wyniki długoterminowe mogą być lepsze.System Google Ads oferuje wiele typów reklam w kampanii wideo, które nie będą omawiane w tym artykule. Jednak na pewno przygotujemy osobny artykuł na ten temat w najbliższym czasie.

Największym wyzwaniem w tworzeniu tego typu kampanii jest stworzenie samego wideo. W naszej agencji oferujemy wsparcie w tym zakresie. Wideo powinno być wysokiej jakości i dobrze zrobione, inaczej kampania może okazać się mało skuteczna, niezależnie od tego, jak profesjonalnie zostanie skonfigurowana.

Warto wybrać ten typ kampanii, jeśli firma chce budować rozpoznawalność marki i dysponuje odpowiednimi środkami na inwestycję w ten cel.

Kampania produktowa

Kampanie produktowe, czyli google shopping, są ważną częścią działań dla każdej firmy sprzedającej produkty. Są to wizualne reklamy, które pojawiają się w Google Ads w sieci wyszukiwania oraz w zakładce Zakupy w Google.

Ten typ kampanii Google Ads działa na podstawie pliku produktowego, dostarczanego przez konto Google Merchant Center. Feed zakupowy zawiera wszystkie informacje o produktach, takie jak cena, kolor, ilość i inne.

Google tworzy reklamy zakupowe i decyduje, kiedy je wyświetlić w wynikach wyszukiwania na podstawie informacji zawartych w pliku produktowym. Dlatego struktura kampanii zakupowych różni się od innych typów kampanii. Zamiast „grup reklam” używa się „grup produktów”, aby rozdzielić różne kategorie produktów.

Aby precyzyjnie targetować reklamy, warto polegać na ciągłym aktualizowaniu listy negatywnych słów kluczowych oraz na innych parametrach targetowania, takich jak ustawienia lokalizacji.

Ten typ kampanii jest szczególnie przydatny dla reklamodawców e-commerce, którzy chcą zwiększyć sprzedaż online.

Kampania Inteligentna

Kampanie inteligentne są tworzone i zarządzane przez system Google. Wystarczy, że dostarczysz pewne początkowe informacje podczas procesu konfiguracji. Te kampanie reklamują firmę w sieci wyszukiwania, Mapach Google oraz w innych miejscach, takich jak YouTube czy strony partnerskie.Podczas tworzenia konta Google Ads, Google często zachęca do utworzenia Smart Campaign.

Reklamodawcy, którzy nie mają dużo czasu na zarządzanie swoim kontem Google Ads lub nie chcą korzystać z usług specjalisty, mogą skorzystać z tego w pełni zautomatyzowanego typu kampanii. Mimo to, nie zalecamy korzystania z kampanii inteligentnych, ponieważ dają one ograniczoną kontrolę nad kampanią i jej wynikami.

Kampanie Performance Max

Kolejny zautomatyzowany typ kampanii Google Ads, Performance Max, łączy wszystkie zasoby w jednym pakiecie do reklam opartych na celach we wszystkich sieciach Google. Oznacza to, że Twoje reklamy mogą pojawiać się w sieci wyszukiwania, mapach Google, sieci reklamowej, YouTube, Gmailu i sieci discovery ads w ramach jednej kampanii.Podczas konfiguracji kampanii należy podać Google główny cel oraz zasoby i informacje o produktach lub usługach, aby platforma mogła automatycznie generować reklamy we wszystkich dostępnych miejscach i Google mogło wykorzystać uczenie maszynowe do identyfikacji najlepiej działających kombinacji zasobów i miejsc.Performance Max najlepiej nadaje się dla kont, które mają już określone konkretne cele działań, czyli konwersje. Chociaż przyjęto, że Performance Max jest idealny dla firm e-commerce, nasze doświadczenia pokazują, że świetnie sprawdza się także w generowaniu leadów, zwłaszcza gdy działa w połączeniu z dobrze ustawioną kampanią w wyszukiwarce.Uruchomienie kampanii będzie wymagało dostarczenia wielu zasobów, takich jak teksty, obrazki, logo, wideo, plik produktowy, dane o odbiorcach, preferencje geo-targetowania i inne. Warto również zaznaczyć, że w przeszłości tak zwane kampanie lokalne, które miały na celu promowanie lokalnych biznesów w Google maps, przekształciły się w kampanie Pmax nastawione na cele lokalne. Z naszego doświadczenia wynika, że przy poprawnym ustawieniu dalej one skutecznie spełniają swoją funkcję. Aby utworzyć taką kampanię, trzeba stworzyć wizytówkę Google i podłączyć ją do konta.Kampanie Performance Max są przyszłością ekosystemu Google Ads. Nie warto się ich obawiać – warto je testować, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Kampania promująca aplikacje

Kampanie na aplikacje w google mają na celu zwiększenie liczby pobrań lub zaangażowania w aplikację. Mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, na Google Play, YouTube, sieci Discovery oraz w sieci reklamowej Google.Reklamy te wyglądają podobnie do innych kampanii, z kilkoma liniami tekstu i obrazem aplikacji, w zależności od miejsca, w którym są wyświetlane.Tworzenie reklam odbywa się na podstawie tekstów i obrazów dostarczonych w opisie aplikacji w sklepie. Inne aspekty kampanii można ustalić samodzielnie, takie jak budżet czy lokalizacja. Google wykorzystuje te informacje oraz ustawienia kampanii, aby określić, kiedy najlepiej wyświetlać reklamę.Kampanie na promowanie aplikacji są doskonałym narzędziem do promowania apki i mogą pomóc w dotarciu do szerokiej grupy odbiorców na różnych platformach Google.

Kampanie generujące popyt

To stosunkowo nowy typ kampanii generującej popyt, który łączy w ramach jednej kampanii reklamy w sieci Discovery i kampanię wideo. Jego celem jest zaangażowanie użytkowników i zachęcenie ich do działania poprzez wyświetlanie atrakcyjnych, wieloformatowych reklam na najskuteczniejszych platformach Google.Prościej mówiąc, są to kampanie mające na celu informowanie i zwiększanie świadomości wśród odbiorców, czyli kampanie stworzone do pierwszej interakcji z marką.

Podsumowanie

Rodzaje kampanii Google Ads

Po omówieniu wszystkich typów kampanii w Google Ads widzimy, że każda z nich oferuje różne formaty i możliwości. Warto tworzyć kampanię i testować różne rodzaje reklamy Google ads, aby znaleźć te najlepiej odpowiadające potrzebom Twojego biznesu. Aby maksymalizować efektywność swoich działań reklamowych i uniknąć niepotrzebnych wydatków, kluczowe jest zrozumienie specyfiki każdego typu kampanii lub skorzystanie z pomocy specjalisty przy prowadzeniu kampanii. Testowanie różnych opcji i edukowanie się na temat możliwości Google Ads pomoże Ci znaleźć najbardziej efektywne rozwiązania dla Twojej strategii marketingowej.

Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.

Sprawdź naszą ofertę
Mariam Abdalla PPC Specialist

Mariam Abdalla

PPC Specialist

Jako Specjalistka PPC w naszej firmie, Mariam skupia się na optymalizacji i skalowaniu kampanii w Google Ads, analizie wyników oraz budowaniu efektywnych strategii reklamowych. Jej zainteresowania zawodowe wykraczają poza same kampanie reklamowe – pasjonuje się także tematami analitycznymi i optymalizacją wskaźnika konwersji (CRO) na stronach internetowych.

Podobne artykuły / Reklama Google Ads


Masz pytania?

Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!