Internet pozwala sprzedawa膰 i kupowa膰 przer贸偶ne produkty, zasi臋ga膰 rad na ka偶dy temat czy sprawdzi膰 wiadomo艣ci ze 艣wiata. Dzi臋ki mocy Internetu mo偶na te偶 reklamowa膰 swoje produkty i us艂ugi i dotrze膰 z nimi do bardzo szerokiej grupy odbiorc贸w.  Spo艣r贸d wielu portali internetowych, najwi臋cej mo偶liwo艣ci daj膮 portale takie jak np. Facebook. Du偶e mo偶liwo艣ci ustalenia cel贸w reklamowych na Facebooku pozwalaj膮 na tworzenie profesjonalnej kampanii reklamowej na szerok膮 skal臋.

Cele reklamowe na Facebooku i ich mo偶liwo艣ci

Facebook umo偶liwia szerokie mo偶liwo艣ci reklamowe, kt贸re da si臋 dopasowa膰 do indywidualnych potrzeb ka偶dego biznesu. Rozpoczynaj膮c kampani臋 reklamow膮 przy pomocy tego portalu spo艂eczno艣ciowego, trzeba przede wszystkim wybra膰 odpowiednie cele reklamowe, kt贸re umo偶liwi膮 okre艣lenie intencji reklam.  Kr贸tko m贸wi膮c, mo偶na powiedzie膰, 偶e cele to dzia艂ania, do kt贸rych chce si臋 zach臋ci膰 potencjalnych odbiorc贸w reklam (zobacz, jak analizowa膰 grup臋 docelow膮). Cele reklamowe proponowane przez Facebook mo偶na podzieli膰 na trzy podstawowe kategorie, w艣r贸d kt贸rych wyr贸偶niono konkretne cele:

艢wiadomo艣膰 – cele znajduj膮ce si臋 w tej kategorii, nastawiaj膮 si臋 na zwi臋kszenie zainteresowania odbiorc贸w ofert膮.

  • Rozpoznawalno艣膰 marki – pozwala na skierowanie reklam do u偶ytkownik贸w, kt贸rzy z du偶ym prawdopodobie艅stwem zainteresuj膮 si臋 promowanym produktem lub us艂ug膮.
  • Zasi臋g – pozwala na dotarcie z reklam膮 do jak najwi臋kszej liczby u偶ytkownik贸w.

Konwersja – ta opcja pozwala na zach臋cenie u偶ytkownik贸w, kt贸rzy ju偶 s膮 zainteresowani dan膮 firm膮 do cz臋stszego korzystania z jej us艂ug, zakupu produkt贸w itp.

  • Konwersje – pozwala okre艣li膰 czy wa偶niejsze jest zwi臋kszenie konwersji czy liczby aplikacji. Wymaga to skonfigurowania Piksla Facebooka.
  • Sprzeda偶 z katalogu – oczywi艣cie ten cel wymaga posiadania katalogu produkt贸w sprzedawanych w sklepie internetowym.
  • Wizyty w firmie – jest skierowany do firm, kt贸re maj膮 kilka siedzib w r贸偶nych lokalizacjach. Pozwala na otarcie do odbiorc贸w, kt贸rzy znajduj膮 si臋 najbli偶ej.

Dzia艂ania – te cele na Facebooku pozwalaj膮 na zmobilizowanie u偶ytkownik贸w do wi臋kszego zaanga偶owania

  • Ruch – pozwala na przeniesienie u偶ytkownika do innych portali po klikni臋ciu w link.
  • Aktywno艣膰 – pozwala w widoczny spos贸b zaobserwowa膰 zainteresowanie reklam膮 poprzez ilo艣膰 polubie艅, komentarzy, zg艂osze艅 do udzia艂u w wydarzeniu i innych reakcji odbiorc贸w.
  • Instalacje aplikacji – cel skierowany do firm, kt贸re chc膮 promowa膰 swoje aplikacje. Pozwala na skierowanie u偶ytkownika do odpowiedniego sklepu.
  • Wy艣wietlenia filmu – pozwala na reklamowanie za pomoc膮 wy艣wietlanego filmu.
  • Pozyskiwanie kontakt贸w – ten cel pozwala na zbieranie kontakt贸w np. adres贸w mailowych, jest to idealne rozwi膮zanie dla firm, kt贸re ceni膮 sobie kontakt bezpo艣redni z klientem.
  • Wiadomo艣ci – pozwala na przekierowanie poprzez reklam臋 do Messengera, co pozwala na nawi膮zanie kontakt贸w z odbiorcami.

Og贸lnie rzecz bior膮c, wyb贸r celu zale偶y od cech danej firmy i tego co chcemy osi膮gn膮膰. Warto zastanowi膰 si臋, kt贸ra propozycja b臋dzie najbardziej optymalna i przyniesie najwi臋cej korzy艣ci.

Cele reklamowe na facebooku - obrazek w tre艣ci

Zapoznaj si臋 te偶 z innymi artyku艂ami na naszym blogu, dotycz膮cymi reklamy na Facebooku: