Uk艂ad strony g艂贸wnej. Inmarketing
Strona g艂贸wnaBlogNawigacja na stronie – jak to robi膰 lepiej?

Nawigacja na stronie – jak to robi膰 lepiej?

Po艣wi臋camy znaczne ilo艣ci nak艂ad贸w i czasu na to, by przyci膮gn膮膰 klienta na nasz膮 stron臋 internetow膮. W ko艅cu decyduje si臋 on na jej odwiedzenie, wydaje si臋, 偶e upragniona konwersja jest ju偶 bardzo bliska, ale on po zapoznaniu si臋 z witryn膮 gubi si臋 w menu, nie znajduje odpowiedzi na swoje pytania i poirytowany postanawia j膮 opu艣ci膰. Czy zdarza si臋 to r贸wnie偶 w Twoim przypadku?聽Problem stanowi z艂a nawigacja na stronie. Sprawd藕, jak mo偶na poprawi膰 j膮 w 7 krokach, tak aby zach臋ca艂a do eksploracji twojej wizyt贸wki w sieci.

projektowanie strony o intuicyjnej nawigacji. Inmarketing1. Plan to podstawa

Je艣li sami nie zaplanowali艣my, jakie elementy b臋d膮 eksponowane na panelu nawigacyjnym strony, a jakie podstrony b臋d膮 wchodzi艂y w jej sk艂ad, to na jaki efekt mo偶emy liczy膰? Do prostego szkicu wystarczy kartka i d艂ugopis – to dobra baza, by przej艣膰 dalej. Pomocne s膮 tak偶e makiety stron internetowych.

2. Stosuj precyzyjne etykiety

Unikaj og贸lnik贸w w menu rozwijanym – to tylko niepotrzebnie komplikuje jego struktur臋. Je艣li g艂贸wne etykiety b臋d膮 odpowiednio precyzyjne u偶ytkownicy znacznie 艂atwiej i szybciej odnajd膮 poszukiwane informacje. Pomo偶e to r贸wnie偶 poprawi膰 optymalizacj臋 SEO na stronie.

3. Proste menu = prosta nawigacja na stronie

Zasadniczo im prostsza nawigacja na stronie, tym wi臋ksza szansa na to, 偶e klient b臋dzie mia艂 pozytywne wra偶enia z obcowania z ni膮. Nie powinni艣my zatem prze艂adowywa膰 menu nadmiarem podstron. Czasem trudno si臋 ograniczy膰 do kilku pozycji, gdy wydaje si臋, 偶e wszystko mo偶e przyci膮gn膮膰 zainteresowanie odwiedzaj膮cego, ale do艣wiadczenie uczy, 偶e proste strony lepiej konwertuj膮. Je艣li ju偶 musimy umie艣ci膰 jakie艣 istotne ga艂臋zie strony, wykorzystajmy menu rozwijane.

Prosta nawigacja na stronie - menu. Inmarketing

4. Rozwa偶 wykorzystanie storytellingu w menu

To do艣膰 nowatorski pomys艂 na nawigacj臋 na stronie. Dzi臋ki wykorzystaniu storytellingu ju偶 podczas nawigowania po stronie opowiada swoist膮 histori臋 u偶ytkownikowi, kt贸ry zanim dotrze do podstrony konkretnego produktu, ju偶 co艣 nieco艣 o nim wie. Dzi臋ki temu nawet je艣li tylko przejrzy menu na stronie g艂贸wnej lub landing page, to ju偶 wst臋pnie zapozna si臋 z ofert膮.

5. Nie sil si臋 na innowacyjno艣膰 za wszelk膮 cen臋

Owszem, innowacyjne produkty (czy witryny) przykuwaj膮 uwag臋, ale pami臋taj, 偶e warto si臋 zdoby膰 na innowacyjno艣膰 tylko wtedy, gdy mamy naprawd臋 dobry projekt, kt贸rego jeste艣my pewni. W przeciwnym razie znacznie lepiej wykorzysta膰 standard, do kt贸rego internauci s膮 przyzwyczajeni. Mowa tu o poziomym, prostym menu na g贸rze (cztery lub pi臋膰 pozycji) lub po lewej stronie i stopce, kt贸ra zawiera map臋 strony, zak艂adki o nas i kilka dodatkowych podstron. Ka偶demu taka nawigacja na stronie jest doskonale znana i wykorzystywana przez licz膮cych si臋 na rynku graczy, dlatego 偶e dzia艂a!

6. Formularz kontaktowy – must have!

Niezale偶nie od tematyki strony musi ona zawiera膰 dobrze dzia艂aj膮cy formularz kontaktowy. Je艣li nam nie odpowiada, mo偶emy poda膰 adres e-mail lub telefon. Nie ka偶demu przecie偶 b臋dzie odpowiada艂 standardowy produkt, by膰 mo偶e woli dopyta膰 o mo偶liwo艣膰 personalizacji, cen臋 hurtow膮 lub dowiedzie膰 si臋 czego艣, czego nie doczyta艂 na stronie. Dlatego formularz lub dane kontaktowe musz膮 by膰 艂atwe do znalezienia na stronie – najlepiej w zak艂adce kontakt w menu nawigacyjnym. Ewentualnie warto doda膰 adres i kontakt w stopce, to r贸wnie偶 godne polecenia rozwi膮zanie.

7. Dobrze dobierz grafiki i zdj臋cia

Grafiki i zdj臋cia – cho膰 o偶ywiaj膮 strony i logicznie oddzielaj膮 bloki tekstu, r贸wnie偶 mog膮 pogarsza膰 nawigacj臋 na stronie. Dlatego nie mog膮 by膰 przesadnie du偶e, tak aby nie „rozwala艂y” uk艂adu strony i nie spowalnia艂y jej wczytywania. Warto r贸wnie偶 oceni膰 sp贸jno艣膰 kolorystyczn膮 z reszt膮 zawarto艣ci i adekwatno艣膰 do tematu.

Rafa艂 jest z wykszta艂cenia informatykiem. Absolwent Technologii Komputerowych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W InMarketing zajmuje si臋 tworzeniem, optymalizacj膮 i administracj膮 stron internetowych, wdra偶aniem strategii 艣ledzenia na platformie Google Tag Manager oraz codziennym wsparciem informatycznym dla kole偶anek i koleg贸w z pracy. Lubi by膰 na bie偶膮co z nowinkami technologicznymi czytaj膮c blogi i s艂uchaj膮c podcast贸w, cz臋sto sprawdza w praktyce nowo poznane narz臋dzia i stale udoskonala swoje umiej臋tno艣ci. W czasie wolnym lubi surfowa膰 po internecie, zrelaksowa膰 si臋 s艂uchaj膮c muzyki i obejrze膰 dobry film. Gdy pogoda na to pozwala, je藕dzi do pracy rowerem, a w domu 膰wiczy i medytuje.

LEAVE A COMMENT