Praca przy biurku z kaw膮. Inmarketing
Strona g艂贸wnaBlogJak budowa膰 landing page? 5 podstawowych element贸w

Jak budowa膰 landing page? 5 podstawowych element贸w

Wiele firm decyduje si臋 na prezentowanie swojego produktu za pomoc膮 landing page, czy inaczej zwanych one page鈥檡. Ich struktura pozwala u偶ytkownikowi zag艂臋bia膰 si臋 w tre艣膰 landingpage’a za pomoc膮 scrolla – bez konieczno艣ci przechodzenia na inne podstrony.

Idea one page’y

Za艂o偶enia te tworz膮 idealn膮 okazj臋 do prezentacji oferty w oparciu o sprawdzony model potrzeba-cecha-korzy艣膰.

  1. Widok startowy – przestrze艅 Hero. Ten widok ma za zadanie zweryfikowa膰 prawid艂owo艣膰 strony, na kt贸r膮 trafia nasz potencjalny klient oraz zach臋ci膰 go do聽zag艂臋bienia si臋 w stron臋. Powinna zawiera膰 zach臋caj膮c膮 grafik臋 z has艂em przewodnim, nazw膮 produktu czy inn膮 wa偶n膮 fraz膮, kt贸rej tyczy si臋 ca艂y landing page.Landing page - 1 etap - widok startowy
  2. Potrzeba, czyli dog艂臋bna analiza i wzbudzenie potrzeb u grupy odbiorc贸w, do kt贸rych jest skierowany produkt. Np. je偶eli landing page ma聽
    oferowa膰 us艂ug臋 szkole艅, to wzbudza t臋 potrzeb臋, wizualizuj膮c sytuacj臋, gdzie ograniczenie proponowanej wiedzy stwarza problem.
    Landing page - 2 etap - potrzeba
  3. Cecha. Wymienione cechy produktu wraz z odpowiedni膮 wizualizacj膮 za pomoc膮 zdj臋膰 czy ikon z pewno艣ci膮 艂atwiej trafi膮 do odbiorcy, stwarzaj膮c ch臋膰 posiadania tej偶e us艂ugi/produktu.Landing page - 3 etap - cecha
  4. Korzy艣膰 jest to moment kulminacyjny, gdzie przedstawiamy odwiedzaj膮cemu stron臋 korzy艣ci p艂yn膮ce z posiadania naszego produktu/us艂ugi. Mo偶na to przedstawi膰 podobnie jak w poprzedniej sekcji za pomoc膮 kr贸tkich tre艣ci okraszonych ikonami, czy zdj臋ciami. Ta sekcja nawi膮zuje do wcze艣niej wymienionych potrzeb. Pozwala wyobrazi膰 sobie spe艂nienie, wynikaj膮ce z posiadania oferowanej rzeczy.Landing page - 4 etap - korzy艣膰
  5. Kontakt. Umieszczone na ko艅cu informacje kontaktowe powinny pozwoli膰 u偶ytkownikowi bezb艂臋dnie trafi膰 do nas. Mog膮 temu s艂u偶y膰 takie narz臋dzia jak:5 etap - kontakt
    • Dane teleadresowe, kt贸re zawieraj膮 podstawowe informacje takie jak nazwa firmy, adres, kontakt telefoniczny, adres skrzynki e-mailowej oraz (w razie konieczno艣ci) godziny otwarcia plac贸wki. Warto da膰 u偶ytkownikowi mo偶liwo艣膰 klikni臋cia w nr telefonu, aby odbiorca korzystaj膮cy ze smartphone鈥檃, m贸g艂 bezpo艣rednio po艂膮czy膰 si臋 z oferuj膮cym produkt. To samo tyczy si臋 adresu mailowego, po kt贸rego klikni臋ciu otworzy nam si臋 pusta wiadomo艣膰 z uzupe艂nionym adresatem.
    • Formularz kontaktowy – tutaj warto zostawi膰 kilka p贸l do wype艂nienia przez u偶ytkownika takich jak: imi臋, adres e-mailowy, temat wiadomo艣ci, tre艣膰 wiadomo艣ci. Nale偶y pami臋ta膰 o zawarciu checkboxa z klauzul膮 informuj膮c膮 o zgodzie udost臋pnienia poufnych informacji.
    • Mapa z zaznaczonym miejscem plac贸wki za pomoc膮聽Google to kolejna mo偶liwo艣膰 艂atwego dotarcia potencjalnego klienta do nas. Teraz wystarczy, aby u偶ytkownik wyznaczy艂 tras臋 i pozna艂 drog臋 do naszych drzwi. 馃檪

Landing page – podsumowanie

Te 5 podstawowych sekcji, wskazuj膮cych jak budowa膰 landing page, czyli Hero, Potrzeba, Cecha, Korzy艣膰, Kontakt, powinno sprosta膰 wymaganiom potencjalnych klient贸w.

Oczywi艣cie ka偶dy landing powinno si臋 budowa膰 indywidualnie, zale偶nie od oferowanego produktu, profilu potencjalnego odbiorcy czy konkurencji na rynku. Sk艂adaj膮 si臋 na to r贸wnie偶 analiza rynku, odpowiednio dobrane tre艣ci pod pozycjonowanie oraz te trafiaj膮ce do targetu, design w艂a艣ciwy dla danej bran偶y oraz prawid艂owe zakodowanie tych sk艂adowych przez programist臋. Kompleksowo艣ci膮 tych us艂ug nie mo偶e si臋 poszczyci膰 ka偶da agencja.

Na szcz臋艣cie InMarketing posiada odpowiednie narz臋dzia oraz zesp贸艂 wykwalifikowanych ludzi, kt贸rzy mog膮 Tobie pom贸c zdoby膰 艣wiat! 馃榾 Jeste艣my do Twoich us艂ug 馃槈

Oskar obserwuje rzeczywisto艣膰 przez obiektyw aparatu fotograficznego, kt贸ry pozwala mu zatrzyma膰 czas i dostrzec wi臋cej. Ci膮g艂e doskonali proces kreacji, zaskakuje nieszablonowym podej艣ciem oraz nowoczesno艣ci膮 w projektach graficznych. Nie lubi ogranicze艅 鈥 w jego portfolio znajduje si臋 zar贸wno grafika u偶ytkowa, szeroko poj臋ta fotografia reklamowa, jak i projekty identyfikacji wizualnej. Projektuje te偶 strony internetowe i interfejsy, nie zapominaj膮c o UX. Przygotowanie druk贸w reklamowych 鈥 od ulotek po wielostronicowe katalogi 鈥 r贸wnie偶 nie jest mu obce. Fotografuje z pasji, by uchwyci膰 w kadr barwny 艣wiat i m贸c si臋 podzieli膰 z klientami swoj膮 perspektyw膮.

LEAVE A COMMENT