Czy Commerce Manager w ramach platformy Facebooka jest czym艣, co mo偶emy nazwa膰 rewolucj膮? Naszym zdaniem tak! Us艂uga nie jest jeszcze dost臋pna w Polsce, lecz jest ju偶 testowana w innych krajach. Nadal brakuje nam o niej wielu informacji na temat chocia偶by mechanizmu dzia艂ania, ale jej zamys艂 jest klarowny. Facebook planuje w ramach swojej platformy umo偶liwi膰 sprzeda偶 i kupno produkt贸w bez konieczno艣ci wychodzenia z witryny. Prawdopodobnie da nam to mo偶liwo艣膰 zarz膮dzania sklepem online oraz analizowania naszych klient贸w i trend贸w sprzeda偶y jeszcze dok艂adniej, ni偶 do tej pory. Jak wynika z komunikatu, opcja b臋dzie r贸wnie偶 dost臋pna na Instagramie.

Aktualna wersja 鈥渟klepu鈥

Obecnie istnieje mo偶liwo艣膰 wystawienia swoich produkt贸w poprzez funkcj臋 鈥渟klep鈥, jednak w ko艅cowym etapie zam贸wienia klient l膮duje na oryginalnej stronie produktu i tam dokonuje zakupu. Przycisk 鈥渮ap艂a膰 w witrynie鈥 dotyczy podstawowej strony internetowej biznesu, a nie Facebooka. Nast臋puje wtedy odpowiednie przekierowanie.

Zakupy bezpo艣rednio na fb. Inmarketing

Forma, kt贸r膮 chce wprowadzi膰 Facebook, jest uk艂onem w stron臋 klient贸w. Docelowo ma by膰 u艂atwieniem w procesie zakupu. Nie b臋d膮 oni musieli w臋drowa膰 po innych witrynach, aby go dokona膰.

Przelewy pieni臋偶ne na Facebooku

Wydawanie 艣rodk贸w w ramach platformy Facebooka nie jest jednak czym艣 nowym. Obecnie mo偶emy chocia偶by zleci膰 przelew na zbi贸rki pieni臋偶ne, tworzone mi臋dzy innymi przez organizacje charytatywne. Dane swojej karty kredytowej uzupe艂niamy, nie wychodz膮c z Facebooka, a przep艂yw pieni臋dzy nast臋puje bezpo艣rednio. Wygl膮da na to, 偶e proces ten zostanie rozszerzony. U偶ytkownicy otrzymaj膮 mo偶liwo艣膰 dokonywania wp艂at nie tylko na zbi贸rki, ale i uregulowania swojej p艂atno艣ci np. za najnowszy telewizor.

Akcje charytatywne na fb. Inmarketing

Co oznacza wprowadzenie Facebook Commerce Manager?

Tak du偶a zmiana w tak ogromnym serwisie, jakim jest Facebook, musi odbi膰 si臋 na platformie, jak i biznesach opieraj膮cych swoj膮 dzia艂alno艣膰 na sklepach internetowych.

Jednym z nast臋pstw mo偶e by膰 upadek sklep贸w zewn臋trznych lub ich przeniesienie w ca艂o艣ci w ramy Facebooka. B臋dzie to zale偶ne mi臋dzy innymi od tego, jakie funkcje b臋dzie oferowa艂a nowa us艂uga Marka Zuckerberga. W gr臋 powinny wej艣膰 r贸wnie偶 integracje z innymi platformami handlu elektronicznego, tak aby nie konkurowa膰 ze sob膮, lecz dzia艂a膰 w symbiozie. Ponadto zak艂adaj膮c, 偶e Commerce Manager b臋dzie darmowy, Facebook mo偶e przyci膮gn膮膰 mniejsze firmy, kt贸rych nie sta膰 na prowadzenie swojego sklepu internetowego (koszty abonament贸w, serwer贸w, domeny, obs艂ugi itd.). Reklamodawcy by膰 mo偶e zauwa偶膮 tak偶e spadki koszt贸w prowadzonych kampanii. Dlaczego? Facebook prawdopodobnie b臋dzie bardziej promowa膰 reklamy wspieraj膮ce sprzeda偶 wewn膮trz portalu, ani偶eli te, kt贸re kieruj膮 ruch poza witryn臋, do innych sklep贸w.

Facebooku Commerce Manager – podsumowanie

Je偶eli kto艣 uwa偶a, 偶e sp臋dza za du偶o czasu na Facebooku, to wkr贸tce mo偶e przebywa膰 na nim jeszcze cz臋艣ciej, przegl膮daj膮c (i co najwa偶niejsze – kupuj膮c) np. swoje ulubione ubrania. Na razie musimy uzbroi膰 si臋 jednak w cierpliwo艣膰 i czeka膰 na wi臋cej szczeg贸艂贸w odno艣nie mened偶era sprzeda偶y. O wszystkich kluczowych zmianach b臋dziemy informowa膰 na naszym profilu na Facebooku.

Dzisiaj naszym oczom ukaza艂 si臋 link kieruj膮cy do jednej z witryn menad偶era Facebooka pod tak膮 oto, nieznan膮 nam dot膮d postaci膮: business.facebook.com/commerce_manager. Po wej艣ciu po艣r贸d angielskich cech us艂ugi, pojawia si臋 spolszczony tytu艂 鈥淢ened偶er sprzeda偶y鈥 (ang. Commerce Manager).

Aby dowiedzie膰 si臋 wi臋cej, przeczytaj koniecznie ten artyku艂: Gdzie znikn臋艂a sekcja „informacje i reklamy” na fanpage’ach?