Reklamy na Facebooku. Inmarketing

Gdzie zniknęła sekcja „informacje i reklamy” na fanpage’ach?

Część z Was z pewnością korzystała z funkcji „informacje i reklamy”, która pozwalała podejrzeć aktualne reklamy wyświetlane przez dowolne profile firmowe na Facebooku – nie musieliśmy mieć nawet na nich przyznanych żadnych ról. Jeszcze wczoraj (09.05.19 r.) mogliśmy ją znaleźć w lewej sekcji na fanpage’u strony, a dziś już jej nie zobaczymy. 

Co się stało z opcją informacje i reklamy?

Czy Facebook usunął tę możliwość? Przecież ostatnio zniknął chociażby wskaźnik relevance score. Na ostatniej konferencji F8 ponownie przewijała się tematyka polityki prywatności oraz transparentności informacji. Zgodnie z jej założeniami Facebook rozwinął tę funkcję. Teraz znajdziemy ją w prawym panelu w sekcji „Transparentność Strony”, klikając w „Zobacz więcej”.

 

 

Przestrzegamy jednak przed nadmiernym optymizmem. W momencie pisania artykułu wersja desktopowa tego narzędzia jeszcze nie działa prawidłowo i informacje nie ładują się. Z pomocą przychodzi jednak wersja mobile, gdzie można już podejrzeć aktualnie wyświetlane reklamy, jeżeli takie istnieją. Wówczas zobaczymy informacje tak jak poniżej – „ta strona zamieszcza obecnie reklamy” i będziemy mogli przejść do sekcji „Wyświetl w bibliotece reklam”.

 

 

Nowością jest pojawienie się informacji na temat daty rozpoczęcia wyświetlania danej reklamy, a także zakładka „Statystyki strony”. Informuje nas ona, jednak bardzo ogólnie, na czym polega zbieranie danych, gdy podejmujemy dowolne interakcje z fanpage’ami. To kolejny krok Facebooka, który ma przyczynić się do zwiększenia świadomości użytkowników portalu na temat gromadzenia informacji o nich .

Bądźmy więc spokojni, nadal możesz sprawdzić, jak reklamuje się na przykład Twoja konkurencja. Można wracać do pracy! 🙂

Karol odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizację kampanii reklamowych klientów w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje się nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Pasjonat analityki, UX, a także video marketingu. Najbardziej lubi mierzyć się z trudnymi branżami. Prywatnie Karol to miłośnik koszykówki, zwłaszcza ligi NBA, a po pracy spotkać go można na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

ZOSTAW KOMENTARZ