Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

1. Co to znaczy promowanie?

Promowaniem nazywamy po prostu “dopalanie” organicznych treści za pomocą środków pieniężnych. Pozwala nam to w krótszym czasie docierać do szerszej grupy odbiorców, zwiększać aktywność użytkowników pod organicznymi treściami opublikowanymi na naszym profilu oraz, co najważniejsze, docierać do nowych odbiorców, których mogą zainteresować nasze organiczne posty.  

Promowanie jest jednym z najczęściej wybieranych celów reklamodawców, nierzadko pojawia się też obok kampanii nastawionych na pozyskiwanie leadów, sprzedaż oraz ruch. Jest to całkiem wdzięczny cel reklamowy. Dzięki niemu niskim kosztem udaje się pozyskać o wiele więcej reakcji i komentarzy pod postem organicznym. Warto więc wziąć go pod uwagę podczas obmyślania strategii naszych kampanii na Facebooku, tym bardziej że do użytkowników, którzy podjęli aktywność, możemy kierować reklamy remarketingowe. Innym słowem możemy docierać do tych samych osób, zachęcając je do podjęcia już bardziej zaawansowanych działań, na jakich nam zależy np. przejście na stronę internetową czy zakupów w przypadku sklepów e-commerce.  

  1. Jak promować posty na Facebooku?

Na tą chwilę mamy dwa sposoby na promowanie posta na Facebooku.

Pierwszym sposobem jest zrobienie tego poprzez przycisk “promuj post” pod organicznymi treściami, które widzimy na naszej tablicy. Klikamy wtedy w przycisk, przechodzimy do wyboru celu, grupy i budżetu, jaki chcemy na to przeznaczyć. Jest to stosunkowo szybki proces, który nie wymaga od nas zaawansowanej wiedzy reklamowej. Jednak jest to także rozwiązanie, które nie posiada wielu przydatnych funkcjonalności, a co za tym idzie nie wykorzystuje w pełni przeznaczonego na promowanie budżetu. W języku reklamowców nazywane często “przepalaniem pieniędzy”. 

Drugim sposobem, nieco bardziej wymagającym, ale też bardziej efektywnym, jest zrobienie tego poprzez menedżer reklam. Takie rozwiązanie rozwija przed nami dużo więcej możliwości – przede wszystkim targetowania i lepszego dopasowania wyświetlanych treści do grupy docelowej, na której nam zależy. Na koncie reklamowym tworzymy kampanię z celem “aktywność dotycząca posta”, ustalamy budżet, dobieramy grupę docelową i umiejscowienia. Następnie wybieramy post, który chcemy promować, oraz dodajemy odpowiednie możliwości śledzenia. Następnie jesteśmy w stanie wyciągać wnioski z zebranych danych i lepiej dobierać kolejne treści wyświetlane odbiorcom. 

Chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy z agencją przy obsłudze Facebook Ads? Sprawdź nasze rozwiązania w tym zakresie!

  1. Promowanie na Facebooku cena

To ile kosztuje promowanie posta na fb zależy tak naprawdę od nas. Cenę takiego promowania możemy postrzegać na różne sposoby. Przede wszystkim możemy założyć, że ceną będzie to, ile chcemy w tego posta włożyć – przykładowo mamy ściśle określony budżet i więcej po prostu nie jesteśmy w stanie przeznaczyć. Z drugiej strony jeśli zależy nam na osiągnięciu konkretnej liczby aktywności, np. naszym celem jest minimum 2000 aktywności pod postem, w takim przypadku musimy oszacować budżet, jaki przeznaczymy na reklamę. Jeśli wcześniej promowaliśmy już posty, możemy pomnożyć pojedynczy koszt za aktywność razy liczbę aktywności, którą chcemy uzyskać. Jeśli jednak jest to nasze pierwsze promowanie postów na Facebooku, dopiero dobieramy grupy odbiorców i nie wiemy, ile kosztuje pojedyncza aktywność pod naszymi postami, wtedy najlepszym sposobem jest uruchomienie promowania za niewielką kwotę na 2-3 dni. Po zakończeniu kampanii będziemy wiedzieli, ile kosztuje nas taka aktywność i czy grupa, którą wybraliśmy, uzyskuje satysfakcjonujące nas wyniki. 

Górną granicą, powyżej której aktywność określamy jako mało opłacalną, jest 1 zł. Pojedyncza aktywność poniżej 0,50 zł oceniana jest natomiast jako dobry wynik – jednak minimalny budżet jaki musimy przeznaczyć na takie promowanie posta to 5 zł dziennie.

  1. Jak promować post na Facebooku za darmo?

Jedynym sposobem, by zwiększać aktywność użytkowników pod naszymi postami bez dodatkowych budżetów, jest odpowiednie prowadzenie i publikowanie postów organicznych. Możemy organicznie aktywować użytkowników, zachęcać ich do podjęcia działania i wykorzystywać możliwości algorytmu, który będzie te treści pokazywał szerszej grupie odbiorców. Ale to wciąż trudniejsze i bardziej wymagające działanie niż płatne promowanie postów. Pamiętajmy, że nawet małe kwoty przeznaczane na promowanie postów, mogą przynieść nam widoczne w profilu rezultaty. 

  1. Dlaczego nie mogę promować postów na Facebooku?

Czasem zdarza się, że ustawiliśmy całą kampanię, jestesmy już gotowi, by czekać na wyniki promowania, a Facebook odrzuca nasze kreacje. Jest kilka powodów, przez które Facebook nie zgadza się na nasze promowanie. W każdym przypadku odrzucenia wyświetli nam się błąd wraz z wyjaśnieniem, co jest powodem tego, że nie możemy uruchomić naszej kampanii. Warto jednak dobrze zapoznać się z regulaminem zamieszczania reklam na Facebooku oraz sprawdzić, czy nasza działalność nie zawiera się w jednej z 5 szczególnych kategorii reklam. Dodatkowo, jeśli odrzucenie uznajemy za niezasadne, możemy wymusić zweryfikowanie błędu. W skrajnych przypadkach można kontaktować się w tym celu z supportem Facebooka. W przypadku nieuzasadnionego błędu weryfikacji istnieje zatem duża szansa, że reklama zostanie zaakceptowana.

Podsumowanie

Jak promować posty na Facebooku?

Podsumowując, promowanie postów jest dosyć prostą czynnością reklamową, jednak godną uwagi. W związku z tym nie warto przepalać budżetu reklamowego na promowanie postu z przycisku “promuj post’ w Facebooku organicznym, a poświęcić kilka minut na ustawienie targetowania w menedżerze reklam. Promowanie posta na Facebooku to dobry boost do działań organicznych, które ciężko wybić w konkurencyjnym świecie Facebooka. Mamy nadzieję, że artykuł przybliżył kluczowe kwestie o promowaniu postów, a zdobyta wiedza przyniesie oczekiwane efekty.

Chcesz poznać naszą ofertę prowadzenia kampanii Facebook Ads? Nie masz czasu, by realizować działania samodzielnie? Porozmawiajmy o Twoich potrzebach na bezpłatnej konsultacji marketingowej.

Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.

Sprawdź naszą ofertę
Aleksandra Habiera Paid Social Specialist

Aleksandra Habiera

Paid Social Specialist

Ola to ambitna, zorganizowana i pozytywnie nastawiona osoba. Stanowi żeńską część inmarketingowego zespołu reklamowego i wprowadza do niego kobiecy punkt widzenia – pełen subtelności i estetyki.

Zajmuje się tworzeniem i optymalizacją kampanii reklamowych w mediach społecznościowych. Jej specjalnością jest Facebook Ads, ale nie lubi się ograniczać i chętnie poznaje nowe platformy takie jak TikTok Ads czy Pinterest Ads

Podobne artykuły / Facebooku ads


Masz pytania?

Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!