Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Prowadzenie bloga firmowego nie uda się bez odpowiedniego contentu. Publikowanie wartościowych treści to klucz do sukcesu, jednak bywa, że pomysłów na wpisy brak. Jeśli więc walczysz z brakiem weny, skorzystaj z tych 15 inspiracji!

Nowości z branży

Jeśli w Twojej branży dużo się dzieje, wykorzystaj to i stwórz na ten temat artykuł. Może się wydawać, że bez sensu powielać treści, które zostały już opublikowane na innych portalach, ale pamiętaj – Twoi odbiorcy niekoniecznie śledzą wszystkie strony w Internecie i są na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami, więc być może To właśnie Twój blog będzie dla nich głównym źródłem informacji.

Rozwiązywanie problemów

Jako specjalista z branży, na pewno w swojej codziennej pracy zmagasz się z wieloma problemami, np. technicznymi. Nie jesteś w tym sam! Wiele osób również boryka się z tym co Ty, więc jeśli znasz sprawdzone rozwiązanie danego problemu, podziel się nim z Twoimi czytelnikami. Gwarantujemy, że będą Ci za to bardzo wdzięczni.

Poradniki

To kolejne artykuły z cyklu dzielenia się wiedzą. Merytoryczny poradnik, przepełniony praktycznymi wskazówkami i poradami, to prawdziwy skarb, którego poszukuje wiele osób. Tego typu artykuły są też świetne do promowania bloga, pozyskiwania nowych odbiorców i budowania wizerunku eksperta.

Wydarzenia branżowe

Ty lub Twój zespół uczestniczyliście ostatnio w wydarzeniu branżowym? Dowiedzieliście się czegoś ciekawego lub chcecie podzielić się swoją opinią na temat organizacji albo wystąpień prelegentów? Napiszcie o tym na blogu!

Rankingi

Subiektywne rankingi świetnie sprawdzają się jako artykuły na bloga firmowego. W ramach tekstu możesz przybliżyć czytelnikom swój punkt widzenia, podzielić się opinią i zachęcić ich do dyskusji.

Słowniczek branżowy

Pamiętaj, że większość Twoich odbiorców/klientów może nie mieć tak specjalistycznej wiedzy, jak Ty . Przez to wiele pojęć brzmi dla nich obco. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, żeby pomóc im zrozumieć branżę właśnie za pomocą wpisów na blogu. Plusem takiego rozwiązania jest możliwość przesyłania ich zainteresowanym osobom w dowolnym momencie i bez opisywania wszystkiego za każdym razem od początku – dla Ciebie to duża oszczędność czasu, a dla czytelników niezastąpiona pomoc!

Jak wygląda Twoja branża?

Pokaż, jak wygląda Twoja praca “od środka”. Może to zaciekawić Twoich odbiorców, a także pomóc osobom, które rozważają taką samą ścieżkę kariery.

Artykuły na specjalne okazje

Wszelkiego rodzaju święta czy wydarzenia specjalne to świetna inspiracja. Pamiętaj jednak, że prowadzenie bloga firmowego powinno być spójne, dlatego pisz o tym, co faktycznie ma związek z Twoją branżą. W naszym przypadku istotne jest między innymi Black Friday.

Gotowe rozwiązania

Nie oszukujmy się – to, co najbardziej interesuje większość osób, to gotowe rozwiązania, które ułatwiają pracę i pozwalają zaoszczędzić czas. Warto raz na jakiś czas publikować artykuły w tym stylu.

Aktualności

Wszystkie bieżące wydarzenia/informacje, które mogą przydać się Twoim czytelnikom, warto opublikować, a następnie udostępnić np. w social media.

Dedykowane porady

Tego typu artykuły są kierowane do konkretnej grupy odbiorców, czyli osób, których problem chcemy rozwiązać. Na naszym blogu publikujemy takie wpisy z dedykacją dla konkretnych branż, których przedstawiciele szukają sprawdzonych rozwiązań marketingowych.

Podsumowania

Prowadzenie bloga firmowego daje możliwość publikowania podsumowań roku, kwartału, miesiąca – zarówno działań w Twojej firmie, jak i całej branży. Tak jak w przypadku rankingów, to również fajna okazja do podzielenia się swoimi przemyśleniami.

Zrób to sam

Są to wpisy podobne do wspomnianych wyżej “gotowych rozwiązań”. Takie artykuły również pozwalają odbiorcom samodzielnie rozwiązać dany problem lub podjąć jakieś działanie bez pomocy specjalistów.

Narzędzia

Jeśli coś Ci się sprawdza, podziel się tym z innymi! Czasami jedno odpowiednie narzędzie potrafi zoptymalizować pracę i usprawnić procesy. Kto wie, może Twoi czytelnicy właśnie czegoś takiego szukają?

Jak wygląda współpraca z Twoją firmą?

Prowadzenie bloga firmowego to jedna z metod pozyskiwania klientów. Zachęć ich więc artykułami na temat współpracy z Tobą. Wyjaśnij, jak ona przebiega, co oferujesz lub na jakie efekty mogą liczyć. Dzięki temu odbiorca będzie wiedział, czego się spodziewać i być może pozbędzie się obaw.

Śmiało korzystaj z powyższych pomysłów, ale pamiętaj, że rodzaj postów powinien być dobrany do typu branży i charakteru Twojej firmy. Dzięki temu prowadzenie bloga firmowego będzie łatwe i intuicyjne. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj:

Podobne artykuły / Content marketing


Masz pytania?

Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!