Zdarza się, że brakuje Ci czasem pomysłów na posty na Facebooka? Cóż, każdy miewa czasem gorsze momenty. Przybywam więc z małą inspiracją i rozwiązaniami, a dokładniej z 10 propozycjami postów, które możesz opublikować na swojej stronie na Facebooku. Do każdego rodzaju posta dorzuciłam przykłady, tak abyś mógł dokładnie je zrozumieć i zwizualizować 🙂

1. Post karuzelowy 

Jest to ciekawa forma, która pozwala na linkowanie kilku produktów, usług, informacji w jednym poście! Do każdego kafelka możecie wrzucić osobny link, a po kliknięciu w wybrane zdjęcie użytkownik przeniesie się na tę stronę.

Źródło:

https://www.facebook.com/inmarketingpl/

https://www.facebook.com/IABPolska/posts/

Takie posty na Facebooku zdecydowanie dają duże pole do popisu. Instrukcję, jak stworzyć post karuzelowy, znajdziesz w naszym artykule. Jest on na bieżąco uaktualniany – częste zmiany przez Facebooka nam nie straszne! 🙂

2. Posty na Facebooka wymagające pewnej aktywności od użytkownika

Przykładem są posty z możliwością głosowania, czyli wyrażeniem swojej opinii na dany temat za pomocą reakcji. Jak napisać taki post na Facebooku? Przy tworzeniu pamiętaj, aby były one adekwatne do prawdziwych odczuć, jakie może wywoływać post.  

Na przykład reakcja ,,Przykro mi’’ – w momencie, kiedy post nie jest tak nacechowany, reagowanie w ten sposób jest złą praktyką, bo algorytm będzie dostawał sprzeczne informacje. Jeśli pojawi się sporo reakcji zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, to treść może być uznana za kontrowersyjną i wywołującą mieszane uczucia. Efekt? Być może pewne ograniczenie narzucone na Twój profil przez Facebooka 😉 Uważaj!

Przykładowy post na FB

Źródło: https://www.facebook.com/alpinaleasing/

Jakie posty na Facebooku?

Źródło: https://www.facebook.com/alejacapone/

3. Galeria zdjęć/kilka zdjęć lub grafik w jednym poście

Kiedy tworzysz posty na Facebooka z galerią zdjęć bądź po prostu dodajesz kilka zdjęć do jednego posta, zadbaj o sposób ich wyświetlania! Zależy on od tego, czy wrzucimy do niej kwadratowe, poziome czy pionowe zdjęcia.

Możemy spróbować przesunąć kolejność zdjęć w galerii tak, by najładniejsze zdjęcia były na początku. Warto również zadbać o to, by zdjęcia tworzyły spójną kompozycję.

Mała ściągawka:

post karuzelowy FB

I przykłady:

Źródło:

https://www.facebook.com/kubota.store/

https://www.facebook.com/inmarketingpl/

4. Lifestyle z ,,przemycaniem” istotnych informacji/danych.

Luźny post nawiązujący na przykład do tego, co aktualnie dzieje się w firmie może stać się wartością dodaną dla Twojego odbiorcy! Przemyć istotne informacje w codziennym poście i zwróć uwagę odbiorcy na pewien istotny aspekt.

Źródło: https://www.facebook.com/inmarketingpl/

5. Pokazanie ważnych i ciekawych danych, które potwierdzają jakieś zjawisko.

Wyszedł nowy raport branżowy, którym warto się podzielić lub potwierdzi kwestie, o których informujesz swoich odbiorców? Pokaż im to! Dane liczbowe niekiedy potrafią przekonać, zmienić perspektywę lub opinię na dany temat, zachęcić odbiorców do zainteresowania się Twoją ofertą. Sprawdź to na naszym przykładzie:

Posty na Facebooku

Źródło: https://www.facebook.com/inmarketingpl/

6. Posty na Facebooka – Nietypowy dzień z kalendarza

Wiecie, że istnieje coś takiego jak kalendarz Świąt Nietypowych? Możecie tam znaleźć ciekawe święta, które są obchodzone w Polsce bądź na świecie. Marki często wykorzystują ten temat w różnorodny sposób 🙂 

Przykładem jest Międzynarodowy Dzień Pizzy lub Dzień Czekolady, obchodzone co roku bardzo hucznie w mediach społecznościowych. Jest to również dobra praktyka dla rozluźnienia całości komunikacji. Oczywiście należy zachować w tym umiar, tak aby komunikacją nie stały się tylko posty z Kalendarza Świąt Nietypowych 😉

Zajrzyj do naszego kalendarza i wybierz coś co pasuje idealnie do Twojej branży: http://bit.ly/kalendarzświątIM

Źródło:

https://www.facebook.com/xkompl/

https://www.facebook.com/alejacapone/

7. Odpowiedzi na często zadawane pytania

Jeśli do Twojej skrzynki na Facebooku często wpadają te same pytania, to oznacza, że odbiorcy nie mogą znaleźć na nie odpowiedzi na Twojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych etc. Wykorzystaj więc tę sytuację i stwórz post bądź nawet cykl postów z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Objaśnij obszernie dany problem, rozwiej wszelkie wątpliwości i wejdź w interakcję ze swoimi odbiorcami.

Przykładowy post - posty na Facebooka

Źródło: https://www.facebook.com/ObagPolska/

jakie posty na Facebooka?

Źródło: https://www.facebook.com/JOYDAY.info/

Zwięzły jasny i konkretny komunikat, dostosowany do aktualnej wówczas sytuacji – odbiorcy szukali informacji o tym, czy sklepy Ikea będą otwarte w związku z obowiązującymi obostrzeniami.

Posty na Facebooka Ikea

Źródło: https://www.facebook.com/IKEApl/

8. Infografika

Infografiki łączą faktyczne dane z atrakcyjnym projektem graficznym. To, co zwykle bywa suchymi i nudnymi liczbami, dzięki infografice może stać się atutem, który zwróci uwagę czytelnika.

Zalety:

  • przyciągają wzrok
  • pokazują, że jesteś ekspertem
  • generują odwiedziny na Twojej stronie/profilu społecznościowym
  • zwiększają świadomość marki
  • w prosty i szybki sposób mogą przedstawić trudny temat

A więcej o tym,  jak tworzyć infografiki przeczytacie tutaj: Infografiki – dlaczego warto z nich korzystać?

Posty na Facebooka przykłady

Źródło: https://www.facebook.com/inmarketingpl/

9. RTM-y

RTM, czyli real time marketing (marketing czasu rzeczywistego) to wykorzystanie bieżących wydarzeń, zjawisk, trendów bądź też bardzo często wpadek. Cel? Zaistnienie w Internecie i przyciągnięcie nowych odbiorców. Opiera się on na bardzo szybkim reagowaniu. Jednak pamiętajcie, że real time marketing powinien być przemyślany i realizowany z wyczuciem 😉

Nie sposób nie zaprezentować tutaj przykładów polskich królów RTMów, czyli marki IKEA oraz Lidl Polska na Facebooku.

Więcej o marketingu czasu rzeczywistego przeczytasz tutaj: Real-time marketing — sprawdź, do czego służy i jak go tworzyć!

Źródła:

https://www.facebook.com/lidlpolska/

https://www.facebook.com/IKEApl/

10. Aktualności branżowe/nowinki/informacje o ważnych zmianach.

Ostatnim typem postów, na jaki zwrócę uwagę, są te zawierające aktualności branżowe bądź ważne zmiany. Spraw, aby Twoi odbiorcy byli na bieżąco z tym co się dzieje i chcieli czerpać informacje właśnie od Ciebie. 

Tematów na taki posty na Facebooku jest cała mas. Może zauważyłeś jakieś w zmiany w swojej branży lub na rynku zadebiutowały nowe produkty, które wywołały niemałe poruszenie? Nie każdy Twój odbiorca śledzi branżowe portale, dlatego ułatw mu pozyskiwanie informacji.

Źródło:

https://www.facebook.com/inmarketingpl/

https://www.facebook.com/mBank.Polska/

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do eksperymentowania. Masz już pomysł na nowe posty na Facebooka? Już teraz mogę też zdradzić, że niedługo pojawi się artykuł dotyczący postów na Instagramie. Bądź czujny, żeby na pewno go nie przegapić! Zachęcam Cię też do zapoznania się z moimi innymi artykułami na temat Facebooka – Jak targetować organiczne posty na Facebooku? oraz Jak zmienić datę posta na Facebooku?