b艂臋dy w prowadzeniu facebooka - fanpage. Inmarketing
Strona g艂贸wnaBlogB艂臋dy w prowadzeniu strony na Facebook鈥檜

B艂臋dy w prowadzeniu strony na Facebook鈥檜

Facebook to najwi臋ksze medium spo艂eczno艣ciowe na ten moment. Platforma spo艂eczno艣ciowa Marka Zuckerberga posiada ju偶 ponad 2 miliardy u偶ytkownik贸w (to ponad 录 ca艂ej populacji!). Nie dziwi wi臋c fakt, i偶 coraz wi臋cej firm dociera do swoich klient贸w przez Facebook鈥檃 i zak艂ada tam swoje profile. Jednak偶e nie oznacza to, 偶e wszystkie one dzia艂aj膮 tam bez zarzut贸w. W tym artykule przybli偶ymy Wam podstawowe b艂臋dy w prowadzeniu firmowej strony na Facebook’u.

1. Wstawianie post贸w tylko o tematyce sprzeda偶owej

Nie ma nic z艂ego w informowaniu swoich fan贸w o r贸偶nych promocjach, zni偶kach, nowy produktach, czy zach臋caniu do zakup贸w. Jednak, gdy strona na Facebooku skupia si臋 tylko na sprzeda偶y, to nie wr贸偶y to nic dobrego. Zastan贸w si臋 chwil臋 czemu powsta艂 Facebook. To platforma s艂u偶膮ca do nawi膮zywania relacji z innymi u偶ytkownikami. Wymieniaj膮 si臋 oni zdj臋ciami, komentarzami, wyra偶aj膮 swoje opinie lub 艣ledz膮 ulubione profile np. sportowc贸w i celebryt贸w. Gdy firma publikuje tylko posty sprzeda偶owe to zniech臋ca swoich potencjalnych fan贸w do obserwowania jej strony, poniewa偶 szukaj膮 oni post贸w o innej tre艣ci, np. edukacyjnej lub rozrywkowej.

Sp贸jrz na przyk艂ad na post par贸wek Berlinki, kt贸ry zebra艂 du偶膮 ilo艣膰 interakcji:

berlinki-facebook-post-przyk艂ad

Ich komunikacja w du偶ej mierze opiera si臋 na zabawnych dialogach mi臋dzy par贸wkami. Berlinki nie skupiaj膮 si臋 wy艂膮cznie na tworzeniu post贸w stricte sprzeda偶owych. Je艣li nie wiesz, jakie posty publikowa膰, zapoznaj si臋 z naszym artyku艂em 10 przyk艂ad贸w post贸w, kt贸re mo偶esz opublikowa膰 na stronie na Facebooku. Mo偶esz te偶 zadba膰 o ciekawsz膮 form臋, tworz膮c posty karuzelowe.

2. Nieregularne publikowanie post贸w

Przypomnij sobie, gdy wszed艂e艣 na jak膮艣 stron臋 na Facebooku, a tam ostatni post pojawi艂 si臋 rok temu. Fanpage nie t臋tni艂 偶yciem, a Ty pewnie zastanawia艂e艣 si臋, czy ten profil w og贸le jest aktualny. Gdy firmy postanawiaj膮 za艂o偶y膰 stron臋 na FB, ale nie maj膮 na niego pomys艂u i powsta艂 on, bo 鈥渢ak wypada鈥 to nie jest to dobry znak. U偶ytkownicy nie b臋d膮 艣ledzi膰 profili, kt贸re publikuj膮 nieregularnie i nie maj膮 ustalonej strategii komunikacji.

3. Brak podstawowych lub nieaktualne informacje o firmie

To bardzo du偶y b艂膮d, kiedy firma nie stworzy艂a opisu w艂asnej dzia艂alno艣ci i/lub dzieli si臋 nieaktualnymi informacjami. Stare menu restauracji? Nieaktualny numer do fryzjera? B艂臋dne godziny otwarcia kr臋gielni? To podstawowe b艂臋dy w prowadzeniu strony na Facebooku. Wynikaj膮 przewa偶nie z braku zaanga偶owania w jego prowadzenie. Jako przyk艂ad mo偶emy poda膰 pewien pub w Poznaniu, kt贸ry posiada艂 nieaktualny numer podany na profilu. Przy pr贸bie rezerwacji stolika odezwa艂 si臋 mi艂y Pan, kt贸ry oznajmi艂, i偶 nie pracuje on tam ju偶 od 2 lat. C贸偶鈥 2 lata bez aktualizacji numeru i do tego prywatnego nie 艣wiadczy dobrze o firmie.

4. Ignorowanie u偶ytkownik贸w – brak interakcji

Jak ju偶 zosta艂o wspomniane wcze艣niej, Facebook to medium spo艂eczno艣ciowe, co oznacza, 偶e komunikacja jest w tym przypadku dwukierunkowa. Fani wymieniaj膮 si臋 opiniami, dziel膮 si臋 komentarzami, a my powinni艣my wchodzi膰 z nimi w interakcj臋. Kiedy u偶ytkownik zadaje nam r贸偶ne pytania, czy to w komentarzu lub w wiadomo艣ci prywatnej, warto nie ignorowa膰 go i rozwiewa膰 jego w膮tpliwo艣ci i/lub dzi臋kowa膰 za mi艂e opinie. Je艣li nie jeste艣 w stanie samodzielnie odpowiada膰 na wiadomo艣ci, mo偶esz wzi膮膰 pod uwag臋 chatboty.

5. Usuwanie niewygodnych opinii/komentarzy

Facebook to nie tylko dobre opinie i pozytywne komentarze. Czasami przyjdzie nam si臋 zmierzy膰 z tymi negatywnymi. Nie warto jednak zamiata膰 ich pod dywan (czyt. usuwa膰). Warto pozna膰 z czego wynika niezadowolenie klienta, je艣li wina le偶y po naszej stronie to przepro艣my za zaistnia艂膮 sytuacj臋, zaopiekujmy si臋 naszym klientem. Gdy inni u偶ytkownicy zauwa偶膮, 偶e nie uciekamy od problem贸w, a rozwi膮zujemy je, to z pewno艣ci膮 b臋d膮 nam bardziej ufa膰. Komentarze mo偶emy usuwa膰 tylko je艣li przekraczaj膮 one granice dobrego wychowywania (np. obra偶aj膮 kogo艣 lub propaguj膮 fa艂szywe informacje). Z kolei gdy chcemy usun膮膰 pojedyncz膮 opini臋, to pozostaje nam zg艂osi膰 to bezpo艣rednio do administrator贸w Facebook鈥檃.

Nie s膮 to oczywi艣cie wszystkie mo偶liwe b艂臋dy w prowadzeniu strony na Facebook鈥檜, ale pojawiaj膮 si臋 one dosy膰 cz臋sto. Pami臋taj, 偶e bardzo wa偶ne jest ich unikanie, poniewa偶 media spo艂eczno艣ciowe nie s艂u偶膮 jedynie do kontaktu ze znajomymi – mo偶na wykorzysta膰 je w prowadzeniu biznesu i du偶o na tym zyska膰. A Ty z jakimi najcz臋艣ciej si臋 spotykasz? Podziel si臋 w komentarzu! 馃檪

Kasia promieniuje u艣miechem i optymizmem. Ca艂膮 swoj膮 energi臋 wk艂ada w media spo艂eczno艣ciowe, wspieraj膮c w tym zakresie r贸wnie偶 naszych klient贸w. Kasia lubi by膰 na bie偶膮co ze wszystkimi marketingowymi nowinkami. Prywatnie jest fank膮 pe艂nej elf贸w Islandii, kryminalnych ksi膮偶ek oraz dobrego kina. W wolnych chwilach gra na pianinie lub biega po lasach

LEAVE A COMMENT