Je艣li wydawa艂o Ci si臋, 偶e temat maila sprzeda偶owego nie ma znaczenia, zacznij zastanawia膰 si臋 nad tym, czy rzeczywi艣cie robisz porz膮dny e-mail marketing. Wed艂ug statystyk Freshmail, jednego z popularniejszych program贸w do wysy艂ki mailing贸w i newsletter贸w, a偶 35% odbiorc贸w otwiera wiadomo艣膰 tylko ze wzgl臋du na tytu艂. 69% z kolei oznaczy艂o e-mail jako spam nawet bez zagl膮dania w jego tre艣膰. O czym to 艣wiadczy? 呕e Tw贸j open rate mo偶e znacz膮co podskoczy膰, je艣li wprowadzisz w 偶ycie te 4 sposoby na tworzenie temat贸w e-maili sprzeda偶owych.

Temat maila sprzeda偶owego bez sprzeda偶y

Maile o charakterze sprzeda偶owym w wi臋kszo艣ci przypadk贸w wr臋cz krzycz膮 do odbiorc贸w 鈥淪PAM!鈥. Przyk艂ad? „Szybka po偶yczka – nawet 3000 z艂! Wype艂nij wniosek ju偶 teraz!”. To typ maila, kt贸rym mo偶e by膰 zainteresowany tylko kto艣, kto w danej chwili szuka sposob贸w na po偶yczenie pieni臋dzy. Owszem, daje jasno do zrozumienia, co kryje si臋 w tre艣ci i czego mo偶e oczekiwa膰 klient, jednak nie jest w stanie zainteresowa膰 na tyle, by otworzy艂y go osoby mniej zdecydowane. Zamiast sprzedawa膰, lepiej intrygowa膰. Na przyk艂ad tak: Po偶yczka tak szybka, 偶e by膰 mo偶e ju偶 jest na Twoim koncie.

Firma ucz艂owieczona, czyli spersonalizowany temat maila

Temat e-maila sprzeda偶owego nie mo偶e by膰 pisany do og贸艂u – to wiemy ju偶 od dawna. Jednak nadal zapominamy, 偶e dzi臋ki odpowiednim programom temat e-maila mo偶e by膰 spersonalizowany, odnosz膮cy si臋 do konkretnej osoby. Zatem zamiast pisa膰 bezosobowo, pisz po imieniu. Oczywi艣cie wiele zale偶y od bran偶y i formy komunikacji z klientem, kt贸ra zosta艂a ustalona wcze艣niej. Je艣li jednak jeste艣 z klientem „na Ty”, niech tak pozostanie w ka偶dym medium. I pami臋taj – wysy艂aj膮c maila zadbaj o to, by w rubryce „od” widnia艂o imi臋 Twoje b膮d藕 Twojego pracownika. To zmniejsza dystans i zwi臋ksza zaufanie.

Temat maila - obrazek w tre艣ci

Tre艣ciwie – temat maila nie musi by膰 d艂ugi

„Nowa kosiarka, wykaszarka a mo偶e traktorek do twojego ogrodu? Teraz w ra…” – i to by by艂o na tyle. Tytu艂 sko艅czy艂 si臋, a nadal nie wiadomo, o co chodzi (abstrahuj膮c od „twojego” z ma艂ej litery). Badania Freshmail pokaza艂y, 偶e najch臋tniej otwierane wiadomo艣ci maj膮 tytu艂y sk艂adaj膮ce si臋 zaledwie z dw贸ch s艂贸w. Nie zawsze jest to mo偶liwe, jednak warto eksperymentowa膰 i przeprowadza膰 testy A/B. Zw艂aszcza je艣li Twoi klienci odczytuj膮 wiadomo艣ci na mobile’u. Tam istnieje wi臋ksze ryzyko, 偶e genialny temat wiadomo艣ci sko艅czy si臋 w po艂owie trzema kropkami. Je艣li nie potrafisz pisa膰 kr贸tko, korzystaj z mo偶liwo艣ci preheadera.

Korzy艣ci zwi臋kszaj膮 open rate

Konkretne korzy艣ci s膮 w stanie zdzia艂a膰 cuda w kwestii open rate (Open Rate i Click Rate w e-mail marketingu). Otwieramy maile wtedy, gdy oczekujemy prezentu/rabatu/dobrej oferty. „Produkty, kt贸re mog艂yby Ci臋 zainteresowa膰” to za ma艂o. Lepiej mie膰 co艣 w specjalnej cenie tylko dla Ciebie. Je艣li jeste艣 w stanie doda膰 do tego konkret, tym lepiej. Wtedy specjalna cena zmienia si臋 w produkt za z艂ot贸wk臋, po艂ow臋 ceny czy inn膮 dobr膮 ofert臋, kt贸rej trudno si臋 oprze膰.

Pami臋taj, by w tworzeniu temat贸w maili – tak samo jak wiadomo艣ci sprzeda偶owych – kierowa膰 si臋 tym, co interesuje Twojego klienta. Doskonale znasz jego preferencje (a je艣li nie, przeprowad藕 analiz臋 grupy odbiorc贸w), widzisz, co kupuje i mo偶esz domy艣li膰 si臋 dlaczego. My艣l膮c o jego preferencjach z 艂atwo艣ci膮 stworzysz temat wiadomo艣ci, kt贸ry zwi臋kszy znacz膮co open rate.