Akademia Marketingu inmarketing
Witaj w miejscu, które powstało dla Ciebie. To tutaj przekazujemy to, co wiemy o marketingu - praktyczne porady dla przedsiębiorców i specjalistów, case studies oraz nasze wypowiedzi na tematy okołomarketingowe. Rozgość się!
Interesuje Cię konkretna tematyka? Kliknij aby wybrać kategorię!
Zmiana nazwy fanpage’a na Facebooku jest często przydatna, kiedy firma kończy działalność a zgromadziła duże grono fanów, czyli ogromną wartość, którą można sprzedać.
Każdy z nas posiada inne upodobania czy też hobby i prawdopodobnie świetnie sobie zdaje z nich sprawę. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że Facebook także doskonale wie czym się interesujemy. Jedną z funkcji portalu jest przypisywanie użytkownikom określonych typów upodobań.
Budowanie świadomości marki to kreowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku konkretnej marki w umysłach konsumentów. Działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności oferowanych produktów lub utożsamiania ich przez grupę docelową z wysoką jakością, czy pozytywnymi emocjami nie należą do łatwych.
Umiejętność zastosowania nowych technik marketingowych w internecie może stanowić o być albo nie być biznesu. Przebieramy zatem w gąszczu ofert specjalistów od reklamy, projektantów stron internetowych, oraz całej rzeszy autorów tekstów do pozycjonowania stron. Napotykamy także różnego rodzaju hasła i skróty, które mogą wydawać się trudne do zrozumienia – ATL, B2B, CSS, CMS, CPC, CRM, […]
Wskaźnik trafności reklam znika? Ale jak to? – zapytacie. Odpowiedź jest prosta – zostanie zastąpiony trzema bardziej szczegółowymi liczbami, które pomogą w usprawnieniu najsłabiej funkcjonującego elementu w kampanii. Jest to zmiana inspirowana (zapewne) rozwiązaniem znanym z systemu reklamowego Google, gdzie mamy Quality Score. Wskaźnik trafności reklam – co w zamian? 3 zupełnie nowe wskaźniki, które w […]
Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, jak duże znaczenie ma content marketing i decyduje się na założenie bloga. Wpisy na blogu umożliwiają dzielenie się wiedzą z użytkownikami Internetu, budują wizerunek ekspercki i przyciągają nowych klientów, tym samym zwiększając zyski przedsiębiorstwa.
Storytelling jest swego rodzaju marketingiem narracyjnym, który znacznie odbiega od tradycyjnej komunikacji reklamowej. Jak sama nazwa wskazuje, celem jest opowiedzenie historii, która trafi w odpowiednie emocje odbiorców.
Kampanie z wykorzystaniem influencer marketingu z miesiąca na miesiąc rosną w siłę. Praktycznie codziennie spotykamy się z tego typu działaniami w social mediach, ale czy jesteśmy w stanie je od razu zauważyć? Czym właściwie jest influencer marketing i jak się to robi? Influencer marketing jest to rodzaj marketingu, w którym główną rolę odgrywają tak zwani […]
Internet pozwala sprzedawać i kupować przeróżne produkty, zasięgać rad na każdy temat czy sprawdzić wiadomości ze świata. Dzięki mocy Internetu można też reklamować swoje produkty i usługi i dotrzeć z nimi do bardzo szerokiej grupy odbiorców.
Facebook z każdym rokiem coraz bardziej ogranicza zasięgi, na czym najbardziej cierpią właściciele blogów oraz małych firm. Wykorzystują oni Facebooka do regularnego pozyskiwania ruchu na swoje strony. Kilka lat temu nie było z tym żadnego problemu i posty docierały do niemal wszystkich użytkowników, którzy polubili nasz fanpage. Niestety po jakimś czasie algorytm Facebooka zaczął ograniczać […]
Grupa docelowa i targetowanie to podstawowe elementy udanej kampanii reklamowej i gwarancja dotarcia do potencjalnych klientów. Dokładne określenie osób, które będą odbiorcami, pozwoli na efektywniejsze wydawanie budżetu, uzyskanie większej ilości klientów i szybszy rozwój biznesu. Aby tak się jednak stało, przed wdrożeniem kampanii musimy przeanalizować grupę docelową i wybrać odpowiednie osoby, aby target był skuteczny. […]
Większość z nas na hasło „media społecznościowe” automatycznie myśli o Facebooku. Nie jest to niczym dziwnym, biorąc pod uwagę, że jest to najczęściej używany portal społecznościowy na świecie.