Co nowego w mediach społęcznościowych? Sierpień 2020
Strona główna » Blog » Co nowego w mediach społecznościowych? Sierpień 2020

Co nowego w mediach społecznościowych? Sierpień 2020

Minął sierpień, więc czas na kolejne podsumowanie wydarzeń w mediach społecznościowych. W okresie wakacyjnym dzieje się zdecydowanie mniej niż w ciągu roku, ale mimo to, znaleźliśmy dla Was ciekawe nowości. Jakie? Przeczytajcie poniżej!

Co nowego w mediach społecznościowych? Facebook

Sekcja wiadomości

Facebook News to sekcja, która w USA pojawiła się już jakiś czas temu. Dodatkowa zakładka zawiera najnowsze wiadomości z kraju i świata, które są spersonalizowane pod danego użytkownika. Wszystko dzięki współpracy z branżami informacyjnymi, dziennikarzami i wydawcami. 

W Stanach sekcja odniosła spory sukces, dlatego twórcy Facebooka zdecydowali się na jej ekspansję międzynarodową. Jednak z uwagi na to, że twórcom zależy na tym, żeby informacje były jak najbardziej aktualne i prawdziwe, wprowadzenie funkcji w kolejnych krajach wymaga nieco wysiłku. Wszystko zależy bowiem od wybrania odpowiedniej jednostki do współpracy. 

Niestety, Polska będzie musiała jeszcze trochę poczekać na dostęp do tej sekcji, bo w planach na najbliższy rok jest na razie jedynie Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Indie oraz Brazylia. 

Media społecznościowe - nowości - sekcja wiadomości na FB

Źródło: https://socialpress.pl/2020/08/sekcja-facebook-news-w-kolejnych-krajach?fbclid=IwAR3AyfZ-W8kZpYQpRgKnFCuC2_-P-qZka4PGCtuH4SthEBNA_4gaD9IBF_4

Płatne wydarzenia online

Opcji wdrażanych na skutek pandemii ciąg dalszy! Jest to odzew na to, że wiele wydarzeń nadal odbywa się online – w czerwcu odnotowano podwójny wzrost ilości live’ów organizowanych przez fanpage w stosunku do zeszłego roku.

Facebook postanowił umożliwić tworzenie płatnych wydarzeń w swojej aplikacji, dzięki czemu, cała procedura będzie przebiegać dokładnie tak, jak w real – tworzenie, zarządzanie, sprzedaż “wejściówek”, promowanie i prowadzenie wydarzeń będzie mogło dziać się w jednym miejscu. 

Co więcej, Facebook chce, żeby wszystkie dochody z wydarzeń szły do organizatora. Ma to wesprzeć małe i średnie biznesy w tym trudnym dla nich czasie.

Jeśli chcecie sprawdzić, czy kwalifikujecie się do organizacji takich wydarzeń, kliknijcie tutaj.

Media społecznościowe - nowości - płatne wydarzenia online

Źródło: https://about.fb.com/news/2020/08/paid-online-events/

Co nowego w mediach społecznościowych? Messenger

Udostępnianie ekranu na messengerze

Messenger nadal prężnie się rozwija i można zaobserwować, że niemal w każdym miesiącu dochodzą kolejne ulepszenia dotyczące rozmów video. Co nowego tym razem? Podczas rozmowy możemy udostępniać ekran drugiej osobie, nawet w aplikacji mobilnej! To świetna opcja, tym bardziej, że niewiele aplikacji mobilnych ma taką możliwość.

Media społecznościowe - nowości - udostępnianie ekranu na messengerze

Źródło: https://www.tablety.pl/aplikacje_na_tablety/2019-12-07/messenger-beta-udostepnianie-ekranu/

Co nowego w mediach społecznościowych? Instagram

Zakodowani

Pokazywanie nowości na Instagramie rozpoczniemy od drobnostek. Jedną z nich jest kod QR. Każdy ma teraz możliwość stworzenia swojego kodu, który po zeskanowaniu będzie kierował do instagramowego profilu. Zamiast podawania nazwy konta, komuś kto chciałby nas zaobserwować, możemy teraz wysłać po prostu kod.

Chcecie mieć swój własny kod QR? Żeby go utworzyć, należy kliknąć w menu w prawym górnym rogu profilu. Tam znajdziecie zakładkę Kod QR. Po jej wybraniu otworzy się okno, w którym możecie edytować swoją “wizytówkę” i ją udostępnić. 

Źródło: https://twitter.com/instagram/status/1296493451601752065

Urozmaicone Instastory

Kolejna mała, ale ciekawa zmiana, a raczej udoskonalenie. Instagramowe relacje mogą być teraz bardziej urozmaicone! Testowane od kwietnia nowe czcionki pojawiły się już u wszystkich użytkowników. Dodatkowo, w ostatnich dniach pojawiła się również możliwość animacji tekstu.

Możecie teraz dać upust swojej twórczości i kreatywności, bawiąc się rodzajami i kolorami tekstów. 

Źródło: https://twitter.com/instagram/status/1290347300439486464

Sugerowane posty

Przejrzeliście wszystkie najnowsze posty na Instagramie? Już nie musicie oglądać tych starszych. 

Instagram wprowadza sugerowane posty. Kiedy przejrzycie już wszystkie nowe posty osób obserwowanych, pojawi się standardowa informacja “Jesteś na bieżąco”, a pod nią będą już proponowane dla Was posty, które wcześniej były tylko w sekcji “Explore”.

Jeśli jednak mielibyście ochotę wrócić do starszych postów, taka opcja też będzie możliwa. Wystarczy kliknąć w “Zobacz starsze posty” w powiadomieniu. 

Media społecznościowe - nowości - sugerowane posty

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-rolls-out-suggested-posts-at-the-end-of-your-following-feed-to-al/583825/?fbclid=IwAR0_WGpzP0zO00jo3YrbP6jkmqEokz8LFzJrsYq81HEX5Hh86qPvId0cRFw

Reels

Instagram Reels to nowa aplikacja połączona z Instagramem (działająca na zasadzie np. Boomeranga), która umożliwia tworzenie i montaż kreatywnych filmików z podkładem muzycznym i ciekawymi przejściami. Krótkie, 15 sekundowe filmiki będzie można udostępniać na Instastories, na własnym profilu w dodatkowej sekcji i – jeśli jesteście posiadaczami konta publicznego – w nowej sekcji wyszukiwania, żeby mogło zobaczyć je szersze grono odbiorców.  Coś Wam to mówi? Nic dziwnego, bo nowa funkcja jest niemal kopią zyskującego w ostatnich miesiącach popularność TikToka.

Pomimo tak dużego podobieństwa, Reels jest na lepszej pozycji dzięki jednej opcji. Oprócz podkładu audio, przyspieszania i zwalniania wideo, na Instagramie będą dostępne także efekty AR, które niedawno pojawiły się w Instastories.

Media społecznościowe - nowości - Instagram Reels

Źródło: https://about.fb.com/news/2020/08/introducing-instagram-reels/

Wakacje dobiegły końca. Cieszy nas to bardzo, bo to oznacza, że w kolejnych miesiącach możemy spodziewać się jeszcze większej ilości newsów. Już nie możemy się doczekać, a Wy? 

Jeśli jeszcze nie wiesz, jakie zmiany w mediach społecznościowych zostały wprowadzone w poprzednim miesiącu, koniecznie przeczytaj ten artykuł: Co nowego w mediach społecznościowych? Lipiec 2020.

Zuza to uśmiechnięta, bardzo dobrze zorganizowana i pozytywnie nastawiona dusza należąca do kreatywnej części zespołu InMarketing. Zuza na co dzień swobodnie porusza się po świecie social media, tworząc komunikację dla naszych klientów. Trudniejsze wyzwania? To to, co lubi w pracy najbardziej! Prywatnie wielka fanka siatkówki, filmów animowanych i planszówek. Uwielbia podróże, najbardziej te zorganizowane samodzielnie, a jej największym marzeniem jest zwiedzić cały świat. Poza tym interesuje się tematami związanymi z rozwojem osobistym i zarządzaniem zespołem.

ZOSTAW KOMENTARZ