Agencja InMarketing, co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych, media spo艂eczno艣ciowe
Strona g艂贸wnaBlogCo nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Luty 2020

Co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Luty 2020

Tak jak obiecywali艣my, wracamy z kolejnymi nowinkami ze 艣wiata Internetu. Kolejny miesi膮c 2020 roku, to kolejne zmiany i nowo艣ci w funkcjonowaniu social media! Poza nowinkami, chcemy Wam te偶 pokaza膰, jak wielki jest zakres ich oddzia艂ywania. Na pocz膮tek, nawi膮偶emy wi臋c do kilku ciekawych danych zawartych w najnowszym raporcie Hootsuite – Digital 2020. 

  • W Polsce z Internetu korzysta 30,63 miliona os贸b, czyli 81% ca艂kowitej populacji! Z medi贸w spo艂eczno艣ciowych – 19 milion贸w. A偶 97% z nas robi to za pomoc膮 urz膮dze艅 mobilnych! 
  • 艢rednia ilo艣膰 czasu jak膮 przeznaczamy na korzystanie z medi贸w spo艂eczno艣ciowych to 2 godziny, dla por贸wnania na telewizj臋 po艣wi臋camy wci膮偶 艣rednio 3 godziny i 18 minut dziennie. 
  • Zastanawiacie si臋 na pewno, kt贸ra z platform prowadzi w Polsce? Jak my艣licie? Ku zaskoczeniu, jest to YouTube! Wed艂ug danych, w ostatnim miesi膮cu, zaraz po nim plasuje jest Facebook z wynikiem 89%, a nast臋pnie Messenger 72%.
  • Co ciekawe TikTok zajmuje 3 miejsce od ko艅ca, co pokazuje, 偶e mimo ogromnej popularno艣ci na 艣wiecie, w Polsce jeszcze nie przekonali艣my si臋 do niego.

A co nowego przyni贸s艂 nam luty? Ju偶 odpowiadamy!

Facebook

Pierwsz膮, istotn膮 zmian膮, jest spos贸b wy艣wietlania post贸w. Kontrola i wyb贸r tre艣ci, kt贸re wy艣wietlaj膮 si臋 w  naszych aktualno艣ciach? Czemu nie! Facebook postanowi艂 da膰 u偶ytkownikom mo偶liwo艣膰 wyboru, jakie tre艣ci b臋d膮 pojawia艂y si臋 na ich karcie g艂贸wnej. Od pewnego czasu, posty, kt贸re wy艣wietlaj膮 si臋 na news feedzie, nie s膮 wy艣wietlane w kolejno艣ci chronologicznej. Portal dostrzeg艂 jednak niezadowolenie u偶ytkownik贸w i postanowi艂 to zmieni膰. Co b臋dzie efektem zmian? Trzy nowe zak艂adki na karcie informacyjnej: 

  • Trafne
  • Najnowsze 
  • Widoczne

Jest to zmiana, kt贸ra pozwoli nam przede wszystkim dostosowa膰 nasze indywidualne preferencje, a tak偶e zachowa膰 porz膮dek w aktualno艣ciach.

殴r贸d艂o: www.twitter.com/wongmjane

Instagram

Luty zaskoczy艂 nas now膮 mo偶liwo艣ci膮 odzyskiwania konta, kt贸re zosta艂o wy艂膮czone przez Instagram! Wcze艣niej, pr贸ba jego odzyskania by艂a bardziej czasoch艂onna – w贸wczas, nale偶a艂o odwo艂a膰 si臋 od tej decyzji, za pomoc膮 centrum pomocy. Teraz opcja odwo艂ania w aplikacji pojawi si臋 automatycznie, podczas pr贸by zalogowania si臋 na wy艂膮czone konto, a nazwa u偶ytkownika zostanie wst臋pnie wype艂niona. Co nast臋pnie musimy zrobi膰?

  • Poda膰 swoje pe艂ne imi臋 i nazwisko
  • Uzupe艂ni膰 adresa e-mail
  • Wskaza膰, dlaczego uwa偶amy, 偶e Instagram pope艂ni艂 b艂膮d wy艂膮czaj膮c konto

Zobaczcie sami, jak to wygl膮da:

Media spo艂eczno艣ciowe - odzyskiwanie wy艂膮czonego konta na IG (screen)

殴r贸d艂o www.about.instagram.com/blog/announcements/safer-internet-day-2020

LinkedIn

LinkedIn nie pozostaje w tyle i testuje nowy format! Przedstawiciele platformy potwierdzili, 偶e pracuj膮 nad w艂asn膮 form膮 Stories – LinkedIn Stories, czyli efemerycznymi tre艣ciami, znikaj膮cymi po 24 godzinach. O nowej zmianie wspomina na swoim profilu na LinkedInie  Pete Davies, kt贸ry podkre艣la, i偶 taki format jest idealny do dzielenia si臋 kluczowymi momentami z wydarze艅 w pracy, wskaz贸wkami oraz sposobami, kt贸re pomog膮 lepiej pracowa膰. Dodatkowo, zmniejszona bariera komunikacji ma sprawia膰, 偶e LinkedIn Stories otwieraj膮 nowe w膮tki w wiadomo艣ciach prywatnych. Zach臋camy do odwiedzenia profilu Davies鈥檃, gdzie znajdziecie wi臋cej informacji na ten temat.

Co ciekawe, nie jest to pierwszy raz, kiedy LinkedIn zainteresowa艂 si臋 formatem Stories – platforma testowa艂a t臋 opcj臋 w 2018 roku, w艣r贸d student贸w uniwersytet贸w w USA!

殴r贸d艂o: www.socialmediatoday.com

Owocny miesi膮c w social media, prawda? Mamy przeczucie, 偶e marzec zaskoczy jeszcze bardziej, dlatego 艣led藕cie nas, aby nie przegapi膰 kolejnego artyku艂u z tej serii (znajdziesz je TUTAJ). Do zobaczenia!

Social media marketing to jej 偶ywio艂. W InMarketing, Paulina kieruje tematami zwi膮zanymi z komunikacj膮 w mediach spo艂eczno艣ciowych i influencer marketingiem. Dzie艅 rozpoczyna od kubka kawy i przegl膮du nowinek marketingowych. Mi艂o艣niczka Instagrama i wszystkiego co z nim zwi膮zane, aplikacja ta nie ma przed ni膮 偶adnych tajemnic! Pozytywnie nastawiona do 艣wiata i ludzi, w wolnych chwilach trenuje pole dance oraz odkrywa nowe smaki kuchni wegetaria艅skiej.

LEAVE A COMMENT