Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Niezależnie od branży rekrutacja jest kluczowym momentem na ścieżce kariery, w skutek którego rozpoczynamy swój nowy rozdział zawodowy. Dla jednych rozmowa rekrutacyjna jest mocno stresująca, dla innych jest czystą formalnością i możliwością opowiedzenia o swoim doświadczeniu, a także opcją poznania potencjalnego nowego miejsca pracy.

Jak zwykle przebiega rozmowa o pracę?

Bez względu na branżę, większość rozmów rekrutacyjnych ma podobny do siebie schemat. Podczas rekrutacji prawdopodobnie padnie kilka pytań, które będą miały na celu rozluźnienie panującej atmosfery, następnie pracodawcę na pewno będzie interesować Twoje CV, w szczególności doświadczenie zawodowe i zakres obowiązków na poprzednich stanowiskach, ale także znajomość branży. Do tej części rozmowy odpowiedzi śmiało przygotuj wcześniej! Rekruterzy często będą chcieli lepiej poznać Cię także jako osobę, mogą więc zadawać pytania o Twoje mocne i słabe strony, sposoby motywacji, sposoby planowania pracy, czy umiejętności pracy pod presją – jeśli stanowisko akurat tego będzie wymagać. Omówione zapewne zostaną także bardziej formalne aspekty współpracy, takie jak forma zatrudnienia, wymiar godzin czy wynagrodzenie. Skuteczna rekrutacja w obecnych czasach często ma forma kilku etapów rekrutacji możesz spodziewać się, że zostaną Ci one przedstawione i opisane.

AD 4nXcNu6Aso6Llk0Z7 ZzfUMKTdYbk3kb2g0fUo8CPUzBRDPFjtUVJBT da1p0O 9ID4rjKA7Ulsc dnVpkMDspzzN7fKO2PSMoAgH G2b4X6FyEhPi5dClDxR8OvpdqWmdqib2TcOat 1j96h0mH3smn42Mp

Co warto zrobić przed i w trakcie każdej rozmową rekrutacyjnej?

Pomimo wszelkich starań i przygotowań, każda jest inna i nie da się przewidzieć jej pytań i przebiegu w 100 %. Zawsze warto dobrze zapoznać się z ogłoszeniem, przeczytać kilka razy w szczególności zakres obowiązków i wymagań na stanowisku na które aplikujemy. Proces rekrutacyjny jest nie tylko dla rekrutera, ale także kandydata. Jest to okazja do zaprezentowania swoich umiejętności i doświadczenia, ale również do odpowiedzenia sobie na pytanie, czy jest to miejsce w którym chcę pracować?

Analiza agencji marketingowej

Przed rozmową warto zagłębić wiedzę na temat przedsiębiorstwa, w tym jego specjalizacji, dotychczasowych projektów i klientów. Większość przedsiębiorstw na swoich social mediach przedstawia misję i wizję jaką kieruje się w swojej działalności. Resarch strony, LinkedIn czy Instagrama zdecydowanie pomoże Ci dowiedzieć się o firmie, poznać zespół, również marketingowy, czy zapoznać się z działaniami firmy.

Wyeksponowanie doświadczenia i osiągnięć

Twoja dotychczasowa kariera zawodowa może być punktem wyjścia wielu pytań skierowanych w Twoją osobę. Nie bój się pewnie opowiadać o swoich konkretnych umiejętnościach czy dotychczasowych projektach, daj najwięcej argumentów by wyróżnić się na tle innych kandydatów.

Postawa otwarta na naukę i rozwój

W kontekście ciągłych zmian w branży marketingowej i nie tylko, ważne jest wyrażenie gotowości do ciągłego rozwoju zawodowego i nauki, uczestnictwa w szkoleniach. Pokazujmy, że jesteśmy otwarci na zdobywanie nowych umiejętności i doświadczeń, a także gotowi na podjęcie nowych wyzwań.

Szkolenia, kursy, konferencje

Dodatkowa wiedza i samorozwój to wartość, na którą pracownicy HR zwracają uwagę u kandydatów. Śmiało opowiadaj o ostatnich kursach, czy hobby, które zawzięcie rozwijasz, weź je sobą portfolio jeśli takie posiadasz. Mówienie o swoich osiągnięciach, czy mocnych cechach charakteru nie jest odbierane jako forma przechwalania. Chcąc zwrócić na siebie uwagę i wypaść jak najlepiej, pokazuj swoje plusy i osiągnięcia, jest to najlepszy moment na zareklamowanie swojej osoby.

Komunikacja i prezentacja

W każdym miejscu pracy mamy styczność z konfliktami. W większości przypadków nie miałyby one miejsca, gdybyśmy my, członkowie zespołu potrafili się ze sobą skutecznie komunikować. Jest to kluczowa umiejętność w każdej branży w której mamy kontakt z klientem czy stawiamy na pracę zespołową. Podczas rozmowy o pracę, rekruter często zwraca uwagę na przejrzystość wypowiedzi, czy umiejętności komunikacyjne, dzięki którym łatwiej jest unikać niepotrzebnych nieporozumień w zespole.

Szczerość iii… szczerość!

Bądźmy szczerzy. Mówmy wprost o oczekiwaniach, obawach, czy wymaganiach. Nie bójmy się też pytać! Rekruterzy z chęcią udzielą nam odpowiedzi na każde zadane przez nas pytanie. Skoro nasza aplikacja jest rozpatrywana to znaczy, że przyciągnęliśmy zainteresowanie, czymś się wyróżniliśmy. Zadawanie pytań podczas rozmowy pokazuje zaangażowanie oraz zainteresowanie agencją. Pytania mogą dotyczyć zarówno konkretnej roli, jak i ogólnych aspektów funkcjonowania firmy, co może przyczynić się do lepszego zrozumienia kontekstu pracy.

Unikaj ogólników i braku konkretów

Podczas rozmowy o pracę unikajmy mówienia ogólnikami bez konkretnych przykładów. Zamiast mówić ogólnikowo o swoich umiejętnościach, koncentrujmy się na konkretnych przykładach projektów, w których braliśmy udział i osiągniętych wynikach. Pokazujmy otwarcie wykonywane wcześniej zadania i osiągnięte sukcesy w pracy.

Unikajmy także braku konkretnych planów na przyszłość. Nikt nie wymaga od nas szczegółowego planu rozwoju na najbliższe 10 lat dzięki któremu dojdziemy do swojego wymarzonego punktu w karierze. Ale otwarcie opowiadajmy o kierunkach, w których chcemy się rozwijać, o studiach, czy kursach, których chcielibyśmy się podjąć. Pokaże to nie tylko, że wiemy czego chcemy i dokąd dążymy, ale także pomoże lepiej dopasować naszą osobę pod konkretny profil pracownika.

Rekrutacja do działu marketingu

O ile rozmowa sama w sobie zbytnio nie różni się od rozmów w innych branżach, o tyle wymagania względem kandydata mogą być wyższe. Dział marketingu różni się od innych, jest to branża rozwijająca się niesamowicie dynamicznie, ale także bardzo szeroka i rozległa. W dzisiejszych czasach ciężko określić, czy aktualnie na świecie zmienia się coś szybciej niż trendy marketingowe. Bardzo istotne jest więc posiadanie aktualnej wiedzy na ich temat oraz znajomość nowinek technologicznych. Świadomość najnowszych trendów konsumenckich, narzędzi marketingowych, strategii oraz kampanii, w branży marketingowej jest niemalże obowiązkiem, a aktualna wiedza z tych dziedzin może przyczynić się do lepszego dopasowania do potrzeb agencji.

Sam marketing możemy podzielić na wiele rodzajów m.in. internetowy, szeptany, sensoryczny, czy nawet sportowy i polityczny. Aktualnie największą popularnością zdecydowanie cieszy się marketing internetowy, na którego działania składają się min.: media społecznościowe, reklamy Google Ads czy Meta Ads, content marketing, remarketing, czy profile w serwisach społecznościowych i zagadnienia branży it. Aktualnie, właśnie w tym kierunku kandydaci najczęściej chcą dołączyć do zespołu marketingowego. Przed samą rozmową warto jednak zastanowić się, co dokładnie składa się na marketing internetowy i jakie działania wykonują specjaliści, ponieważ każdym z zadań zajmuje się konkretny dział.

Podsumowanie

Rozmowa kwalifikacyjna w agencji marketingowej

Kluczem do sukcesu jest bardzo często poczucie tzw.: „vibu” agencji. Pomoże w tym sprawdzenie strony internetowej i przejrzenie mediów społecznościowych, staranne przeczytanie ogłoszenia, znajomość działań marketingowych, a także szczera i otwarta rozmowa. Dzięki temu pewniej i skuteczniej przedstawisz swoje kompetencje i przekonasz do swojej kandydatury. Rekruter podczas zakończenia spotkania poinformuje Cię na pewno w jakim terminie zostanie udzielona odpowiedź zwrotna. Warto wówczas uzbroić się w cierpliwość, gdyby jednak odpowiedź nie nadchodziła zawsze można się przypomnieć wiadomością SMS, czy szybkim wykonaniem połączenia. Skuteczne przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej może otworzyć przed Tobą drzwi do ekscytującej kariery w świecie marketingu.

Powodzenia! 🙂

Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.

Sprawdź naszą ofertę
Dagmara Wojdak Administration Specialist

Dagmara Wojdak

Administration Specialist

Na co dzień w inmarketing dba o funkcjonowanie sfery administracyjno-finansowej. Faktury, raporty, obieg dokumentacji, czy ogólne funkcjonowanie biura to część spraw należących do jej zakresu obowiązków. Wspiera i współtworzy także wewnętrzne i zewnętrzne wydarzenia firmowe i jest dobrym duchem wspieraniem działu administracji. Możecie ją również spotkać przy okazji rozmów rekrutacyjnych.

Masz pytania?

Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!