Prowadzisz własną działalność i chcesz skuteczniej docierać do swoich potencjalnych pracowników o konkretnym profilu? Może Ci w tym pomóc marketing rekrutacyjny. Jego celem jest zainteresowanie kandydata ofertą pracodawcy. Dodatkowo zmniejsza on ryzyko związane z zatrudnieniem niewłaściwej osoby. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu rekrutacyjnego? Koniecznie zapoznaj się z dalszą częścią artykułu.

Marketing rekrutacyjny – działania

Jakie działania można podjąć w ramach marketingu rekrutacyjnego? Wielu decyduje się na prowadzenie płatnych kampanii w mediach społecznościowych takich jak Facebook, LinkedIn czy Twitter. Post ma za zadanie przyciągnąć uwagę potencjalnego pracownika. Grafiki i copy muszą zostać dokładnie przemyślane. Sukcesem marketingu rekrutacyjnego nie jest bowiem duży napływ różnorodnych CV a dotarcie do właściwych kandydatów. Do osób, które mają takie kompetencje, jakie potrzebne są w danej firmie. Aby marketing rekrutacyjny był skuteczny musi być odpowiedzialny. Jako pracodawca nie możesz obiecywać potencjalnym pracownikom czegoś, czego nie jesteś w stanie im zagwarantować. Osoby poszukujące pracy wybierają pracodawców na podstawie tego, czy wierzą w ich obietnice. Postaw zatem na autentyczność pisząc o korzyściach, obowiązkach, projektach realizowanych w Twojej firmie czy o atmosferze, jaka panuje w miejscu pracy. Oprócz kampanii w mediach społecznościowych możesz wykorzystać SEO, czyli pozycjonowanie Twojej marki w wynikach wyszukiwania. Jeśli zrezygnujesz z pozycjonowania, potencjalny kandydat może mieć problem z odnalezieniem zakładki rekrutacyjnej na Twojej stronie internetowej, gdyż będzie znajdowała się ona na dalszych stronach wyszukiwań w Google.

Marketing rekrutacyjny i employer branding

Te dwa obszary są ze sobą często mylone. Jednak marketing rekrutacyjny i employer branding świetnie się ze sobą uzupełniają. Czym jest więc employer branding? To działania podejmowane przez firmę, które mają na celu kreowanie wizerunku marki jako pracodawcy z wyboru. Konkretne miejsce pracy ma być pozytywnie postrzegane przez przyszłych, obecnych, a także byłych pracowników. Budowanie wizerunku pracodawcy odbywa się w wymiarze wewnętrznym oraz zewnętrznym. Employer branding w przeciwieństwie do marketingu rekrutacyjnego zaliczamy do działań długoterminowych. Przykładem wewnętrznego employer brandingu jest między innymi prowadzenie przemyślanych procesów rekrutacyjnych. Przychylne opinie o firmie, które udało się zebrać na przestrzeni lat dzięki dobremu employer brandingowi są często decydujące w przypadku złożenia CV przez danego kandydata. EB w wielu firmach jest niestety pomijany. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że marketing rekrutacyjny nie może istnieć bez employer brandingu.

Marketing rekrutacyjny znacznie ułatwia przeprowadzanie rekrutacji. Pozwala też na docieranie do odpowiednich specjalistów z danej dziedziny. Przekonaj się sam! Jeśli nie czujesz się na tyle pewnie, aby działać samodzielnie w obszarze marketingu rekrutacyjnego, skorzystaj z pomocy agencji marketingowej.