Spis treści
Wybierz, do której części artykułu chcesz przejść
Konwersja to kluczowy wskaźnik w marketingu internetowym oraz e-commerce. To określone działanie, które chcemy, aby użytkownik wykonał na naszej stronie internetowej lub w aplikacji. W przypadku sklepu internetowego konwersją jest zwykle dokonanie zakupu. W przypadku biznesowej strony internetowej konwersją może być wypełnienie i przesłanie formularza kontaktowego lub pobranie materiałów reklamowych. Konwersja w analityce jest przeważnie kluczowym wskaźnikiem sukcesu dla firmy i jej kampanii marketingowych.
Jak zdefiniować konwersje?
Aby dokładnie śledzić konwersje w analityce, w pierwszej kolejności należy zdefiniować, co to dla nas oznacza. Każda firma może mieć inny cel konwersji, w zależności od branży, produktu i strategii marketingowej.
Przykładowe cele konwersji:
- zakup produktu,
- kliknięcie na przycisk „Kup teraz” lub „Dodaj do koszyka”,
- zapisanie się na newsletter lub do programu lojalnościowego,
- wypełnienie formularza kontaktowego,
- ściągnięcie pliku lub e-booka,
- obejrzenie filmu instruktażowego,
- rejestracja na webinar lub kurs online,
- skorzystanie z kalkulatora lub narzędzia do porównywania.
Jak zaimplementować śledzenie konwersji w Google Analytics 4?
Aby zaimplementować śledzenie konwersji w analityce w GA4, musisz najpierw zdefiniować cel konwersji. Możesz to zrobić, wykorzystując narzędzie Google Tag Manager, które pozwala na łatwe tworzenie i zarządzanie tagami na stronie internetowej.
Jako przykład posłuży nam implementacja konwersji na kliknięcie w link z numerem telefonu.
1. Przejdź do kontenera w GTM, a następnie do zakładki Tagi. Kliknij ”Nowy”.
2. Utwórz nazwę tagu, a następnie kliknij w konfigurację tagu.
3. Wybierz typ tagu. W naszym przypadku będzie to zdarzenie GA4.
4. Wybierz tag konfiguracji – ID strumienia danych z GA4 oraz wybierz nazwę zdarzenia – w naszym przypadku będzie to {{Click URL}}.
5. Dodaj regułę – kliknij w znak plusa w prawy narożniku.
6. Utwórz nazwę reguły i kliknij w „Skonfiguruj regułę”.
7. Określ typ reguły.
8. Skonfiguruj regułę w następujący sposób:
9. Po utworzeniu reguły kliknij “zapisz”. Następnie zapisz kompletny tag.
Jak zweryfikować działanie?
Aby zweryfikować poprawne działanie tagu w Google Tag Manager, możesz postępować zgodnie z poniższymi krokami:
- Przejdź do zakładki „Podgląd” w GTM i włącz tryb podglądu.
- Uruchom stronę, na której chcesz przetestować tag.
- Sprawdź, czy tag jest aktywowany i działa poprawnie.
- Po zakończeniu testów tagu w trybie podglądu, nie zapomnij wyłączyć trybu podglądu i opublikować zmiany w GTM.
Podsumowanie
Co to jest konwersja i jak ją zaimplementować?
Wdrożenie konwersji w analityce to kluczowy element skutecznej strategii marketingowej. Dzięki precyzyjnemu śledzeniu konwersji w Google Analytics 4, możemy dokładnie monitorować skuteczność działań marketingowych oraz dostosowywać strategię. Dzięki tym działaniom zwiększymy efektywności kampanii i doprowadzimy do wzrostu sprzedaży. Wdrożenia konwersji w analityce to inwestycja, która przynosi wymierne efekty i pozwala na osiągnięcie sukcesu zarówno w e-commerce, jak i w ogólno pojętym marketingu internetowym.
Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.
Masz pytania?
Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!