Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Czym jest Menedżer reklam na Facebooku? To narzędzie, bez którego nie jesteśmy w stanie stworzyć płatnych kampanii reklamowych w sieci Facebooka. Kiedyś mieliśmy popularnego Power Editora, a dziś reklamy tworzymy właśnie w Menedżerze reklam. Można znaleźć go pod tym linkiem: https://www.facebook.com/adsmanager

Czym jest Menedżer Reklam na Facebooku?

Mówiąc dokładniej, Menedżer reklam Facebook umożliwia nam tworzenie kampanii, przeglądanie ich, zarządzanie nimi i wprowadzanie zmian. Jest to miejsce, w którym spędzamy najwięcej czasu, jeżeli jesteśmy odpowiedzialni za kampanie. Oprócz tworzenia, to także tutaj sprawdzamy i analizujemy wyniki.

Menedżer reklam Facebook ma również wiele narzędzi z nim powiązanych, takich jak np.: odbiorcy (pozwalające między innymi na zrobienie remarketingu), menadżer zdarzeń (piksel Meta) czy menadżer sprzedaży (katalogi produktów oraz sklepy na Facebooku). Wyróżniamy też te bardziej techniczno-organizacyjne: ustawienia konta reklamowego czy ustawienia firmowe, gdzie jednak najwięcej czasu spędzamy na początku przygody z kampaniami. To właśnie wtedy podpinamy kartę płatniczą, uzupełniamy dane do faktury itd. 

Menedżer reklam Facebook – etapy tworzenia reklam

W tym artykule skupiamy się jednak na Menedżerze reklam na Facebooku. Dzielimy go na 3 części – kampanie, zestawy reklam oraz reklamy. Musimy przejść po kolei przez każdy z tych etapów, aby stworzyć kreację reklamową. 

Kampanie

Pierwszy etap Menedżera reklam, czyli kampanie, to rzecz kluczowa, ponieważ zdefiniuje nam to, co nastąpi w kolejnych krokach. To tutaj wybieramy cel kampanii. Mamy ich do wyboru aktualnie 11 (+ ich podtypy), które dzielą się na 3 rodzaje, w zależności od etapu lejka sprzedażowego, w którym znajduje się nasz potencjalny klient. 

Budując świadomość mamy do wyboru Rozpoznawalność marki oraz Zasięg. Chcąc, aby użytkownik wykonał konkretne działania, do dyspozycji mamy Ruch, Aktywność (w tym polubienia strony, aktywność dot. posta oraz reakcja na zaproszenie na wydarzenia), Instalacje aplikacji, Wyświetlenia filmu, Pozyskiwanie kontaktów, a także Wiadomości. Ostatni etap lejka to konwersja, gdzie mamy 3 różne cele do wyboru – Konwersje, Sprzedaż z katalogu oraz Ruch w firmie

Menedżer reklam Facebook

W InMarketing najczęściej korzystamy z celów Ruch, Konwersje oraz Sprzedaż z katalogu. Jednak wszystkie spełniają istotne funkcje i powinny być rozważone przy tworzeniu koncepcji kampanii reklamowej.

Zestawy reklam

Drugim etapem tworzenia kampanii reklamowej jest Zestaw Reklam. W tym momencie podejmujemy decyzje odnośnie budżetu reklamowego, który chcemy przeznaczyć na kampanię (chyba, że wcześniej zaznaczyliśmy opcję optymalizacji budżetów na poziomie kampanii), a także limitów dziennych lub całkowitych, jeśli chodzi o wydanie określonej kwoty. 

Zaraz pod ustawieniami budżetów czeka nas również decyzja o okresie trwania kampanii (data rozpoczęcia oraz zakończenia – może być również czas nieokreślony). Idąc dalej w głąb zestawów reklam, konieczne jest niezwykle istotne ustawienie grupy docelowej. To właśnie do niej chcemy docierać poprzez kryteria demograficzne i psychograficzne, a także umiejscowienia, w jakich chcemy się wyświetlać w sieci reklamowej Facebooka (np. skrzynka odbiorcza Messengera czy Stories na Instagramie). Na samym końcu decydujemy o sposobie rozliczeń za kampanie. Są one zależne od celu, jaki wybraliśmy na początku. Na przykład przy ruchu mamy możliwość płacenia za wyświetlenia lub za kliknięcia reklamy. 

Możemy też wybrać różne niestandardowe sposoby wyświetleń reklamy, jak np. unikatowy zasięg dzienny (użytkownik zobaczy reklamę tylko raz). Opcji wyboru, w zależności od celów, jest bardzo dużo. Zachęcamy do przeklikania Menedżera reklam Facebook, tak aby zobaczyć wszystkie możliwości i oswoić się z narzędziem.

Reklamy

Ostatni etap to Reklamy. W tym miejscu musimy wykazać się kreatywnością, gdyż od tych elementów zależy, jak będzie wyglądać nasza kreacja reklamowa. W pierwszym etapie wybieramy stronę na Facebooku, z której chcemy się reklamować. Następnie określamy strukturę, jaką ma mieć reklama – pojedynczy obraz lub film, reklama karuzelowa lub kolekcja (takie opcje dostępne są w większości celów reklamowych z małymi wyjątkami). Później trzeba “wypełnić kreację” contentem. Należy więc wybrać multimedia, które nas interesują, a także uzupełnić tekst reklamowy, nagłówek (niedostępne w niektórych celach) i opis (opcjonalnie). 

Niezwykle ważny jest też link strony docelowej (zwłaszcza w kampaniach na ruch czy konwersje) i przycisk CTA (Call To Action), który wybieramy spośród kilku dostępnych wariantów. To o czym należy pamiętać, a niestety często jest pomijane, to zaznaczenie monitorowania zdarzeń w witrynie. Trzeba to zrobić na samym końcu tworzenia kreacji. Bez tego piksel Facebooka nie pokaże nam, czy nasza kampania przyniosła pożądane rezultaty.

Warto ustawić również niestandardowy adres URL, czyli UTM’y. Polega to na oznaczeniu linku i wytłumaczeniu narzędziom analitycznym, że pochodzi z Facebooka z konkretnej kampanii reklamowej. Ułatwia to zdecydowanie analizę wyników w Google Analytics i pozwala osiągać pełniejsze, bardziej prawdziwe dane i statystyki. 

Gdy już mamy stworzone pierwsze kampanie reklamowe, przychodzi czas na analizę ich wyników. Do tego służą kolumny ze wskaźnikami – to, których z nich użyjemy zależy od typów i celów kampanii. Klikając w prawym górnym rogu w “dostosuj kolumny” zobaczymy kilkanaście gotowych wariantów. Jednak możemy także wybrać rozwiązanie niestandardowe i dostosować je indywidualnie według swoich preferencji.

Jakie wskaźniki wziąć pod uwagę? Na pewno najważniejszym jest “wynik”, a także “koszt/wynik”. Jeżeli celem naszej kampanii jest np. wypełnienie formularza, to w tym miejscu zobaczymy ich liczbę. Ponadto, jeżeli prowadzimy e-commerce, to trudno nam będzie o skuteczną analizę bez “zakupów”, “dodań do koszyka” czy kolumny “ROAS”, czyli zwrotu z inwestycji. Niezależnie od celów kampanii, zawsze powinniśmy brać pod uwagę “zasięg”, z którym dociera nasza kampania, “wyświetlenia” oraz “częstotliwość”. Ważne są także CTR (współczynnik klikalności), CPC (koszt kliknięcia) czy CPM (koszt tysiąca wyświetleń). Zachęcamy jednak do przejrzenia wszystkich dostępnych wskaźników i wybrania indywidualnie tych, które Was najbardziej interesują. 

Życzymy samych udanych przygód z Menedżerem reklam oraz skutecznych kampanii reklamowych! W razie problemów, zachęcamy też do kontaktu na hello@inmarketing.pl 🙂

Podobne artykuły / Facebook ads


Masz pytania?

Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!