Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Czy kiedykolwiek pojawiło się u Ciebie pytanie – czym zajmuje się agencja marketingowa? Wielu klientów z którymi realizuję konsultacje określa marketing jako stworzenie szansy na rozwój przedsiębiorstwa oraz wzmacnianie przewagi nad konkurencją. Bez wątpienia – mają oni rację! Marketing, a właściwie realizacja określonych działań z tego obszaru, to właśnie główna funkcja jaką pełni agencja marketingowa.

Na początek może kilka zdań wprowadzających

Agencja marketingowa to firma, która specjalizuje się w dostarczaniu usług z zakresu szeroko pojętego marketingu. Oferta agencji może mieć naprawdę szeroki wachlarz działań, które pomagają firmom na wielu płaszczyznach. Może to być budowanie wizerunku marki, zwiększanie jej rozpoznawalność oraz generowanie sprzedaży. Dla jeszcze lepszego zrozumienia, poniżej przedstawiam listę usług oraz produktów, które agencje marketingowe (i nie tylko) mogą oferować swoim klientom:

  • Strategia marketingowa, a więc tworzenie i wdrażanie indywidualnych strategii marketingowych, które są dostosowane do celów biznesowych klienta.
  • Optymalizacja SEO jako szereg działań, które mają na celu pozycjonować stronę internetową, tj. uzyskać lepsze wyniki w wyszukiwarce Google, co prowadzi do większej widoczności w wynikach wyszukiwania.
  • Content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści, które przyciągają i angażują potencjalnych klientów. Mogą to być przykładowo artykuły, infografiki, e-booki, opisy produktów na sklepie internetowym. Content pisany jest ściśle związany z wymienionym wyżej pozycjonowaniem SEO.
  • Social media, a więc wszystkim dobrze znane prowadzenie profili marki w mediach społecznościowych.
  • Kampanie reklamowe emitowane za pośrednictwem różnych systemów reklamowych. Najpopularniejsze z nich to Google Ads, Meta Ads, LinkedIn Ads oraz TikTok Ads.
  • E-mail marketing polegający na prowadzeniu kampanii mailingowych, które pomagają utrzymać bezpośredni kontakt z klientem. Otrzymuj
  • Wsparcie graficzne, które może być naprawdę szerokie jeśli chodzi o zakres. Od tworzenia prostych grafik i animacji na media społecznościowe lub strony internetowe, aż po materiały do druku czy też akcje niestandardowe typu oklejanie samochodu firmowego bądź tworzenie firmowej odzieży.

Należy pamiętać, że przedstawione powyżej usługi marketingowe mogą, ale nie muszą pojawić się w każdej agencji marketingu. Na rynku występują również agencje, które specjalizują się w konkretnej dziedzinie, np. stricte w marketingu typu Performance, gdzie królować będą usługi związane z kampaniami reklamowymi lub zupełnie inny świat jakim są media społecznościowe i komunikacja (często oferowane przez agencje reklamowe bądź kreatywne). Więcej o odpowiednim wyborze agencji napisałem w moim poprzednim artykule do którego zapraszam https://inmarketing.pl/human-resources/jak-wybrac-agencje-marketingowa-na-co-zwrocic-uwage/

Jak marketing może przełożyć się na rozwój przedsiębiorstwa?

Marketing to kluczowy element w strategii rozwoju każdej firmy, niezależnie od branży. Dostępne rozwiązania marketingowe mają zastosowanie zarówno na rynku B2B, jak i B2C. Poniżej przedstawiam jak kompleksowy marketing może przełożyć się na rozwój biznesu.

Po pierwsze i bardzo często najważniejsze – sprzedaż, a więc generowanie potencjalnych klientów. Dobrze przemyślane działania agencji pomagają zwiększyć ruch na stronie internetowej, a dobrze zaprojektowane kampanie przekształcają odwiedzających w rzeczywistych klientów.

Po drugie – budowanie wizerunku marki oraz zwiększanie jej rozpoznawalności na rynku. Działania marketingowe pomagają w budowaniu silnej i rozpoznawalnej marki. Wszelakie aktywności w środowisku online i offline mogą prowadzić do wzrostu rozpoznawalności oraz powiązania znajomości marki z określonymi produktami, usługami oraz co bardzo istotne – wartościami.

Kolejny element to budowanie dobrych relacji z klientami oraz umacnianie więzi. Dbanie o odpowiedni kontakt z klientem, personalizacja dostarczanych treści oraz emocji w połączeniu z regularnością może okazać się przepisem na sukces jeśli chodzi o budowanie lojalności wobec marki. Pamiętajmy, że lojalny klient to taki który powraca, a co równie istotne – rekomenduje nasze działania będąc swego rodzaju ambasadorem marki.

Optymalizacja, analiza i jeszcze raz optymalizacja. Inwestycja w marketing (w szczególności marketing internetowy) posiada ogromny atut w postaci możliwości reagowania na zmiany oraz analizowania efektów. W ramach prowadzonych działań możemy śmiało manewrować wydatkowanym budżetem reklamowym oraz przenosić go z jednego kanału na drugi. Rozwój kanałów marketingowych (w szczególności tych reklamowych) umożliwia nam również ogromne możliwości analityczne, gdzie dobrze skonfigurowane narzędzie pozwala nam na dobrą sprawę analizować wszystkie niezbędne elementy (np. wskaźniki konwersji, wskaźniki ruchu na stronie internetowej, wskaźnik porzuconych koszyków na etapie dokonywania zakupu itp.).

Czy agencja marketingowa może pomóc każdemu?

Marketing ma zastosowanie w praktycznie każdej branży i każda firma może odnieść korzyści z jego skutecznego wdrożenia. Niezależnie od tego, czy prowadzisz mały sklep internetowy, dużą firmę produkcyjną, czy jesteś specjalistą w niszowej dziedzinie, marketing może pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu.

Na podstawie prowadzonych konsultacji marketingowych mogę podzielić się moimi obserwacjami dotyczącymi wdrażaniu marketingu tam, gdzie jest to niezbędny element strategii biznesowej, ale również w przypadkach gdy klient początkowo nie widział w działaniach marketingowych wystarczającej wartości z perspektywy jego biznesu.

Usługi profesjonalne, a więc firmy świadczące usługi takie jak doradztwo prawne i podatkowe, biura rachunkowe czy agencje nieruchomości. W tym przypadku bardzo często widzę potrzebę pozyskiwania leadów za pośrednictwem kampanii reklamowych. Jest rzecz jasna jedna z wielu możliwości, warto również rozważyć w tym przypadku działania organiczne takie jak prowadzenie Personal Brandu, np. za pośrednictwem portalu LinkedIn. Dodatkowo, z racji charakterystyki oferowanych usług, warto również wziąć pod uwagę działania edukacyjne i eksperckie, tj. regularne publikacje treści pisanych na blogu / strefie wiedzy, które wyjaśnią specjalistyczne zagadnienia w przystępny sposób. Podobne zjawisko zauważyłem w firmach z rynku B2B oraz firmach technologicznych. W tym przypadku, oprócz przemyślanego content marketingu oraz kampaniach reklamowych opartych o lejek, niezwykle często spotykam się z koniecznością wdrożenia zmian na stronach internetowych. Kolejna branża, w której często występuje uczucie rezygnacji z działań marketingowych – branża zdrowotna, lekarska oraz wellness. Wszelkiego rodzaju kliniki, gabinety lekarskie i firmy zajmujące się szeroko pojętym zdrowiem i pięknem człowieka – mogą w sposób efektywny i efektowny korzystać z marketingu. Znajomość branży, przepisów prawa oraz zmieniających się regulacji i ograniczeń, pozwala doświadczonej agencji odpowiednio komunikować się z odbiorcą sukcesywnie realizując założone cele marketingowe.

Przykładów biznesów jest znacznie więcej, tak jak wspomniałem w pierwszym akapicie – marketing naprawdę znajdzie swoje zastosowanie jeśli odpowiednio go dobierzemy i wdrożymy.

Podsumowanie

Współpraca z profesjonalną agencją marketingową może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. Oprócz zakresu usług należy również wziąć pod uwagę, że agencja (w szczególności działająca na rynku od wielu lat) to również cenna wiedza biznesowa i rynkowa. Na podstawie setek zrealizowanych projektów, firmy mają wypracowane własne know-how, które jest często niesamowitą wartością i pozwala rozwinąć marketing znacznie szybciej. Pamiętajmy również, że podejmując się współpracy z dobrą agencją, otrzymujemy również szereg wartości takich jak wysoka jakość obsługi, transparentność czy partnerskie podejście.

Współpraca z profesjonalną agencją marketingową może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. Oprócz zakresu usług należy również wziąć pod uwagę, że agencja (w szczególności działająca na rynku od wielu lat) to również cenna wiedza biznesowa i rynkowa. Na podstawie setek zrealizowanych projektów, firmy mają wypracowane własne know-how, które jest często niesamowitą wartością i pozwala rozwinąć marketing znacznie szybciej. Pamiętajmy również, że podejmując się współpracy z dobrą agencją, otrzymujemy również szereg wartości takich jak wysoka jakość obsługi, transparentność czy partnerskie podejście.

Jeśli więc chcesz, aby Twój biznes rozwijał się szybciej i efektywniej, rozważ współpracę z doświadczoną agencją marketingową. Twoja firma ma szansę osiągać jeszcze wyżej postawione cele!

Skontaktuj się
Piotr Kaczmarek Marketing & Sales Consultant

Piotr Kaczmarek

Marketing & Sales Consultant