Content is king ÔÇô has┼éo to s┼éysza┼é ka┼╝dy marketingowiec, a jego prawdziwo┼Ť─ç potwierdzaj─ů liczby. Do sieci co minut─Ö trafia ok. 900 000 post├│w na Facebooku, 50 000 zdj─Ö─ç na Instagrama, 72 godziny materia┼é├│w video na YouTube. W┼Ťr├│d tre┼Ťci znajduj─ů si─Ö zar├│wno te tworzone przez firmy, jak i ich klient├│w. Nowy trend w e-marketingu zach─Öca do wykorzystywania tre┼Ťci wytworzonych przez u┼╝ytkownik├│w Internetu do promocji i reklamy. Zobacz, jak dzia┼éa User Generated Content i jak go stosowa─ç?

Czym jest User Generated Content?

User Generated Content (UGC) to najpro┼Ťciej m├│wi─ůc, content tworzony przez zwyk┼éych u┼╝ytkownik├│w Internetu (nie profesjonalist├│w np. dziennikarzy), zwi─ůzany z dan─ů mark─ů lub stron─ů www. Przyk┼éadem UGC mog─ů by─ç zdj─Öcia, gify lub filmy z produktami marki, opinie i recenzje czy oznaczenia tre┼Ťci dedykowanymi hasztagami.

Dobre rozwi─ůzanie dla wszystkich

User Generated Content generuje wiele zalet dla firm. Dzi─Öki niemu mog─ů budowa─ç wiarygodno┼Ť─ç swojego brandu. Wynika to z faktu, ┼╝e tre┼Ťci pochodz─ůce od zwyk┼éych u┼╝ytkownik├│w zazwyczaj nie s─ů sponsorowane. Tym samym budz─ů zdecydowanie wi─Öksze zaufanie do marki i opinii o niej. Nawet influencerom nie pozostaje nic innego jak opiniowanie otrzymanych produkt├│w zgodnie z prawd─ů i ze swoim zdaniem. Wykrycie fa┼észu grozi szybk─ů utrat─ů obserwator├│w i si┼éy wp┼éywu. 

Osoba robi zdj─Öcie telefonem. Inmarketing

UGC jest niejako dowodem spo┼éecznym, ┼╝e produkty spod danej marki s─ů polecane przez innych. Ten rodzaj contentu potrafi skutecznie zach─Öci─ç do zakupu, zwi─Öksza zaanga┼╝owanie spo┼éeczno┼Ťci i wp┼éywa na wzrost rozpoznawalno┼Ťci. Z kolei koszty wprowadzenia UGC do komunikacji firmy s─ů zazwyczaj bardzo niskie, a co za tym idzie mog─ů korzysta─ç z niego nie tylko wielkie przedsi─Öbiorstwa, ale i mikro oraz ma┼ée biznesy.

Jak zach─Öci─ç klient├│w do tworzenia UGC?

Zyski z User Generated Content czerpa─ç mo┼╝na, stawiaj─ůc na kilka prostych zasad. Idealnym sposobem do zaanga┼╝owania odbiorc├│w w tworzenie contentu jest np. stworzenie ciekawego wydarzenia opartego na grywalizacji, organizacja konkurs├│w, oferowanie gratis├│w/rabat├│w za podzielenie si─Ö contentem/opiniami dotycz─ůcymi produktu, rozpocz─Öcie wsp├│┼épracy z influencerami lub liderami opinii. Na naszym blogu znajdziesz ca┼éy artyku┼é m├│wi─ůcy o tym jak zaanga┼╝owa─ç swoich odbiorc├│w – kliknij tutaj.

A je┼Ťli nie prowadzisz kampanii nastawionej na pozyskanie UGC, wystarczy ┼Ťledzi─ç wzmianki na temat marki w sieci. Mog─ů to by─ç np. publikacje na blogu, w kt├│rych kto┼Ť pozytywnie ocenia Tw├│j produkt lub posty w social mediach z oznaczeniem Twojego brandu. Szukasz wi─Öcej inspiracji?

Dobre praktyki i pomys┼éy w zakresie User Generated Content mo┼╝esz podpatrze─ç u najwi─Ökszych marek. UGC stosuj─ů takie marki jak Coca-Cola, Pepsi, Nutella, GoPro, Somersby, Rossmann.

Nie wiesz jak wdro┼╝y─ç to w swojej firmie lub chcesz dowiedzie─ç si─Ö wi─Öcej o szczeg├│┼éach? Skontaktuj si─Ö z naszym doradc─ů i um├│w spotkanie.