Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Często spotykam się z sytuacją, że potencjalni partnerzy, klienci, czy po prostu osoby z potencjałem na działania partnerskie, jeśli wyjaśni im się schemat działania programu partnerskiego, to doskonale go rozumieją. 

Z drugiej strony, gdy bez wyjaśnień zapyta się jedynie czy dana organizacja byłaby zainteresowana programem partnerskim, to pierwsze pytanie nasuwające się na myśl to “a właściwie, o co w tym chodzi”, “a co to jest właściwie program partnerski”?

Czym jest program partnerski i na jakich zasadach działa?

Myślę, że już nie raz sam zetknąłeś się z programem partnerskim, ale po prostu nie myślałeś o nim w ten sposób.

Kojarzycie sytuacje np. gdzie bank oferuje Wam dodatkowe środki, jeśli klient przyjdzie założyć konto z Waszego polecenia? Oczywiście ten temat może być postrzegany również o wiele szerzej i bardziej biznesowo.

Kolejny przykład:
Kojarzycie, że gdy ostatnio zjechaliście z autostrady, aby zatankować, to na stacji jeszcze dodatkowo zjedliście kanapkę w subway’u, który właściwie był częścią stacji benzynowej?

Kolejny z przykładów możliwej synergii biznesowej, gdzie finalny klient docelowo może być zainteresowany usługami obu podmiotów.

Możemy to popchnąć jeszcze dalej i pokusić się o współpracę partnerską całkowicie konkurujących ze sobą firm. Za przykład posłużą nam tematy motoryzacyjne. 

Przecież na pewno sami doskonale wiecie, że wielu (jak nie wszyscy) producentów samochodów stosuje w swoich finalnych produktach komponenty innych nawet wprost konkurencyjnych firm. Finalnie jednak sam produkt jest wypuszczony pod jednym brandem.
Podobnie jest w przypadku elektroniki i przy urządzeniach, które ma dziś większość ludzi przy sobie a możliwe, że używasz tego urządzenia do czytania tego artykułu, chodzi oczywiście o smartfony.

Jak widzisz, od prostego przykładu z życia codziennego, przez naturalną synergię biznesową, aż po współpracę największych konkurentów w celu uzyskania komplementarnej usługi, to właśnie kilka przykładów Współpracy Partnerskiej.

Inmarketing to Agencja Marketingu B2B / B2C, która jest w stanie zabezpieczyć Twoim klientom bardzo szeroki wachlarz usług z zakresu digital marketingu.

Co jest ważne w naszym programie afiliacyjnym?

Myślę, że odpowiedź na powyższe pytanie może być bardzo różna, w zależności od wspólnych celów biznesowych. W Programie partnerskim inmarketing najważniejszymi wartościami są:

  • wzajemny szacunek
  • najwyższa jakość
  • „biznesowe flow”

Opieramy swój biznesowy ekosystem głównie na partnerach, którzy podchodzą do biznesu w podobny sposób jak my. Chcielibyśmy, aby dalej rozwijając całą strukturę programu, nasi partnerzy biznesowi mogli czuć się dobrze również ze sobą nawzajem, a nie tylko czuć sympatie do naszej własnej organizacji.

Program Partnerski: kto może zostać partnerem i jak można na tym zarobić?

Kwestia samej przynależności do programu partnerskiego jest bardzo szeroka, myślę że to bardzo często tylko kwestia otworzenia w głowie odpowiednich ścieżek. Mogę podać Wam kilka przykładów, natomiast i tak docelowo podejrzewam, że bylibyście w stanie wymyślić wiele lepszych synergii w swoim otoczeniu.

Rozpocznę może od najprostszych case’ów, idąc w kierunku bardziej zawiłych synergii.

Przykład 1

Jeśli jesteś osobą świadczącą usługi rozwożenia kanapek po różnych biurowcach, ale jednocześnie jesteś bardzo komunikatywny, często rozmawiasz z klientami i wysłuchujesz czym się zajmują, to może byłaby to przestrzeń gdzie pojawiają się odpowiednie potrzeby, które mógłby zabezpieczyć partner, z którym już współpracujesz?

Teoretyczny scenariusz współpracy partnerskiej:

  1. Ty pozyskujesz kontakt i polecasz klienta w kierunku partnera,
  2. Klient podpisuje usługę z Twoim partnerem,
  3. Ty odbierasz z tego tytułu profity.

Przykład 2

Posiadasz agencję, która tworzy strony www?

Borykasz się często z sytuacją, że w momencie, w którym oddajesz klientowi projekt, a on właściwie obsługowo “znika”? W sumie jeśli posiada jakieś swoje wewnętrzne działy supportowe jeśli chodzi o IT, próżno szukać tam kolejnych realizacji. Szczególnie jeśli był to jakiś intuicyjny system jak WordPress, czy strona została postawiona na którymś z szablonów popularnych SaaS’ów.

Natomiast Twoja usługa leży w naturalnej synergii z działaniami agencji digital marketingu, takiej jak nasza. Klient, który zbudował u Ciebie stronę internetową, na pewno będzie chciał ją teraz w jakiś sposób wypromować. Odpalić kampanię Google Ads, zacząć realizować SEO, czy prowadzić profile w Social Mediach. 

Teoretyczny scenariusz współpracy partnerskiej:

  1. Masz już z klientem zbudowane relacje, znasz jego podejście do biznesu.
  2. Ponieważ ma już stronę, potrzebuje teraz partnera w zakresie wypromowania serwisu, więc polecasz go w naszym kierunku.
  3. Klient podpisuje usługę, a Ty odbierasz prowizję z tytułu polecenia.

W tej sytuacji synergia jest naturalna i praktycznie każda ze stron zyskuje. Ty masz zaufanego partnera do współpracy, od którego otrzymujesz też prowizję. Twój klient prowadzi dalsze usługi z profesjonalną agencją, co później rzutuje również na postrzeganie Twojej Agencji, która posiada rzetelne kontakty. My natomiast pracujemy z klientem, którego znamy dzięki Tobie.

Przykład 3

Prowadzisz firmę, która zajmuje się zakresami takimi jak:

  • wszelkiej maści materiały wideo
  • animacje
  • explainery

Lub po prostu:

  • wdraża marketing automation
  • zajmuje się marketingiem opinii
  • wdraża SMS marketing
  • e-mail marketing
  • reklamę natywną

W takim przypadku nie dość, że nasze usługi leżą w naturalnej synergii, to możemy tutaj korzystać z takiej współpracy Cross Sellingowo.

Zarówno my możemy obsłużyć Twoich klientów z zakresu Reklam Google Ads, Meta Ads, Pozycjonowania strony, Prowadzenia profili na Social Media, budowania strony www czy realizacji strategii marketingowej, jak i nasi klienci również szukają usług prowadzonych przez Ciebie.

Teoretyczny scenariusz współpracy partnerskiej:

  1. Klient poinformował Cię, że chciałby prowadzić kampanie Google Ads,
  2. Polecasz klienta do partnera i odbierasz z tego tytułu prowizję po podpisaniu usługi,
  3. Inny z klientów Twojego partnera zaznacza, że potrzebowałby usług, które Ty świadczysz,
  4. My jako Twój partner polecamy naszemu klientowi Twoje usługi jako zaufanemu i profesjonalnemu podmiotowi z zakresu oferowanych usług

Program Partnerski: ile zajmie Ci to czasu, i ile można na tym zarobić?

Oczywiście odpowiedź, zależy tutaj od sytuacji, gdyż każdy projekt może mieć inną strukturę.

Posługując się przykładami przytoczonymi wcześniej, stworzyłeś swojemu klientowi stronę internetową i chciałbyś ją teraz przekazać do nas i podpiąć pod program partnerski w zakresie SEO?

Sama rekomendacja np. na zasadzie prostego maila z kontaktem zajmie Ci podejrzewam od 45 sekund do 2 minut. Musisz mi tu uwierzyć na słowo, że prowizja za ten czas może być naprawdę atrakcyjna.

Jeśli chodzi o możliwy do zdobycia wolumen, to jest to często uzależnione od tego na ile faktycznie nasza współpraca się układa, natomiast zauważyłem, że też standardowym punktem wyjścia w przypadku programów afiliacyjnych Agencji marketingowych prowizje oscylują w okolicach 10%.
Jak jednak wspomniałem, często zależy to od różnych czynników.

Jeśli dotarłeś do tej części artykułu, to zapewne sam już rozumiesz, że taki program partnerski to przede wszystkim solidna paczka obustronnych korzyści. Spróbuj rozwinąć to w swoim otoczeniu, jeśli brakuje Ci partnera z zakresu usług Digitalowych skontaktuj się z nami, z chęcią wybadamy wspólne możliwości.
Natomiast może również otworzyły Ci się w głowie inne pomysły na synergie? Spróbuj dostosować rozwiązanie do swojej sytuacji i do swojego biznesu.

Podsumowanie

Program Partnerski

Partnerstwo biznesowe posłuży do rozszerzenia własnej oferty o zakres usług, którym się zajmujemy, więc Twoja oferta staje się bardziej kompleksowa.

Program partnerski może stać się źródłem Twojego pasywnego przychodu z tematów, które bez partnerstwa musiałbyś po prostu odbić na zasadzie “niestety kliencie nie prowadzimy takich usług”.

Dodatkowo jeśli Twoja oferta zabezpiecza część zakresu, którym mogliby się interesować nasi klienci, to również zyskujesz nowe projekty.

Nasz Program partnerski jest bardzo klarowny, wejście do ekosystemu nie nakłada na Ciebie jako partnera żadnych obowiązków, a możesz wiele zyskać.
Zyskujesz również rzetelnego partnera, który od ponad 7 lat realizuje strategie marketingowe dla klientów.

Program Partnerski Inmarketing to po prostu Win-Win-Win Situation 🙂

Zostań partnerem inmarketing!

Skontaktuj się z nami
Szymon Duda Partnership Manager

Szymon Duda

Partnership Manager

Z branżą Digital Marketingu związany od około 12 lat, Ma doświadczenie w sektorach takich jak np. SEO, UX, Performance Marketing, Marketing Automation, Systemy SaaS i wiele innych. Obecnie w szeregach firmy jako Partnerhip Manager.