Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Instagram stał się narzędziem dla biznesu, oferując nie tylko platformę do promowania produktów i usług, ale także możliwość bezpośredniej interakcji z potencjalnym klientem. W tym artykule przedstawimy 10 skutecznych sposobów, jak można pozyskiwać klientów na Instagramie dzięki firmowemu profilowi. Wyjaśnimy także sens działania w mediach społecznościowych dla marketingu firm oraz jakie działania ułatwiają sprzedaż przez Instagram.

1. Znajdź swoją grupę docelową

Sukces w sprzedaży on-line zależy od zainteresowania Twoimi produktami ze strony ludzi. Bez zainteresowanej grupy docelowej, osiągnięcie znaczących wyników w sprzedaży może być trudne, dlatego musisz zdobyć nowych odbiorców na Instagramie i sprawdzić, na jakie potrzeby użytkowników odpowiadasz swoim produktem. 

Zrozumienie potrzeb grupy docelowej pozwala lepiej dostosować ofertę na swoim profilu do oczekiwań użytkowników Instagrama, a to przyczynia się do skuteczniejszej komunikacji i budowy relacji z klientami. Dostarczając właściwe rozwiązania na ich problemy, budujesz zaufanie i lojalność klientów, co z kolei może prowadzić do wzrostu sprzedaży Twoich produktów. 

2. Wartościowy content = klucz do zasięgów

Aby móc znaleźć swoich klientów w mediach społecznościowych, należy najpierw do nich dotrzeć poprzez zasięg, a nie ma nic bardziej frustrującego niż niskie wyświetlenia. Żeby zrozumieć, jak działa zasięg organiczny w social mediach, musisz pojąć przede wszystkim, czym jest słynny algorytm i jakie jest jego zadanie. 

Zadaniem algorytmu jest pozostawienie użytkownika jak najdłużej na platformie w celu pokazania mu jak największej ilości reklam. Na podstawie ilości interakcji użytkownika z daną treścią (czyli polubienie, skomentowanie, zapisanie, przesłanie dalej) algorytm Instagrama analizuje, czy warto daną treść wypromować i wyświetlać innym użytkownikom. Brutalne? Nie! To jest jego zadanie! Aby móc zacząć współpracować z algorytmem, musisz stworzyć wartościowe treści, które mają potencjał. Kiedyś to były tylko posty ze zdjęciami czy karuzele, teraz tę pracę na Instagramie robi forma wideo zwana rolkami. (reels)

Wartościowe rolki przyciągają uwagę oraz generują większy zasięg organiczny, ponieważ użytkownicy z nimi wchodząc w interakcje (polubienie, przesadnie znajomemu czy skomentowanie np.”ja też tak mam”). Dzięki temu twoje treści docierają do osób spoza Twojej bazy obserwujących, a to pomaga pozyskiwać nowych obserwujących, potencjalnie przekształcających się w klientów. 

Pamiętaj, aby dostarczać wartościową i tematyczną treść, która odpowiada na potrzeby i zainteresowania Twojej grupy docelowej. Jednocześnie wykorzystuj trendy w przemyślany sposób, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników. 

AD 4nXd616oNHEWJuV7eaN9J99P1N3YZW5

Przykład marki, które oparła komunikacje o wartościowe treści.

Źródło: https://www.instagram.com/yourkaya/

3. Zoptymalizuj swoje konto o słowa klucze 

Hashtagi, chociaż są ważne, teraz nie pozycjonują tak skutecznie jak kiedyś. Aby móc dać się znaleźć na Instagramie, konieczne jest zoptymalizowanie konta o odpowiednie słowa kluczowe.

Po pierwsze, warto zadbać o nazwę profilu na Instagramie, aby odzwierciedlała ona branżę lub nazwę Twojej marki. Opis biogramu powinien jasno określać, co robisz i dlaczego ktoś powinien obserwować Twój profil, podkreślając korzyści dla nowych obserwujących. Link w biogramie powinien prowadzić do strony internetowej, sklepu internetowego lub Twojego najważniejszego produktu. 

Dzięki odpowiedniej optymalizacji konta oraz wykorzystaniu skutecznych słów kluczowych, łatwiej będzie odbiorcom Cię wyszukać na platformie oraz dać się poznać jako profesjonalna marka.

https://www.instagram.com/iza_czaplewska/

Przykład zoptymalizowanego konta o słowa klucze. Źródło: https://www.instagram.com/iza_czaplewska/

4. Publikuj regularnie treści

Aby osiągnąć sukces na Instagramie, kluczowe jest posiadanie strategii dodawania postów (tzw. content plan). Zadbaj o to, aby Twoi odbiorcy mogli otrzymywać regularnie wartościowe treści, które zaspokoją ich potrzeby i zainteresowania. Regularność w publikowaniu pomaga utrzymać zaangażowanie społeczności i zwiększa widoczność Twojego profilu w wynikach wyszukiwania oraz w feedzie Twoich obserwujących. Ważne jest, aby przygotować i zaplanować posty – to pomoże stworzyć spójną strategię komunikacji Twojej marki.

A co na to nasz algorytm? Algorytm platformy działa na korzyść użytkowników, którzy regularnie i aktywnie z nim współpracują. W skrócie – im częściej dodajesz, tym większe masz szansę na docieranie do grupy docelowej. 

5. Buduj i angażuj społeczność

Jak mawiają “dwór tworzy króla”, dlatego zadbaj o swoich odbiorców i twórz okazję, aby być z nimi w kontakcie. Wykorzystaj funkcje Insta Stories, takie jak ankiety i quizy, aby zwiększyć zaangażowanie i interakcję z Twoją społecznością oraz wprowadzaj konkursy.

Automatyzacja może być pomocna w zarządzaniu kontem na Instagramie, ale pamiętaj, że bezpośredni kontakt i osobiste podejście są kluczowe dla budowania trwałych relacji z klientami.

AD 4nXfUBgfnpK URO6osEmKZImAVjVJE7YzDK u1az rcXVzthNXOCbCQdH i4wi GtDMTErks26WJ8oPwRjLmTvK HknxpiKpJmwRIJ

Przykład młodzieżowej marki na Instagramie, która bawi i angażuje społeczność.

Źródło: https://www.instagram.com/2005.global/reels/

6. Korzystaj z automatyzacji

Trendem na kontach biznesowych w 2024 roku są działania związane z automatyzacją. Co to jest? Narzędzia automatyzacji mają za zadanie zoptymalizowanie działań użytkownika w angażowaniu się w prowadzenie konta i zastępuje go w wielu interakcjach z innymi użytkownikami jak np. komentowanie treści innych profili, polubienia postów grupy docelowej czy odpowiadanie na wiadomości. 

Ostatnie narzędzie  „Automated Direct Message” automatycznie wysyła wiadomości prywatne do użytkowników na Instagramie w odpowiedzi na określone akcje, na przykład, gdy ktoś komentuje post używając określonego słowa kluczowego. 

Jednak należy pamiętać, że nadmierna automatyzacja tego typu działań może być postrzegana negatywnie przez użytkowników i naruszać zasady społecznościowe platformy, co może skutkować ograniczeniami lub zablokowaniem konta. Działaj z rozwagą i zgodnie z polityką Instagrama. 

7. Pokazuj efekty swojej pracy

Ważne jest, abyś dzielił się swoim portfolio i rezultatami. Pochwal się tym, co robisz i jakie zalety mają Twoje produkty oraz na jakie potrzeby one odpowiadają. Pokazywanie własnych sukcesów pozwala przyciągnąć uwagę i budować zaufanie do Ciebie jako eksperta .

Każdy chce wiedzieć, czy Twoja oferta działa, a to jest najprostszy sposób, aby to udowodnić.

8. Patrz na swoje konto oczami klienta

Spójrz na swój feed oczami klienta i zastanów się, czy chciałbyś współpracować z taką marką lub kupić od niej produkt. To podejście pozwoli Ci spojrzeć na swoje treści z perspektywy odbiorcy i pomoże w lepszym dostosowaniu komunikacji do Twoich klientów.

Dzięki temu Twoje treści będą bardziej przekonujące i skuteczniejsze w budowaniu zaangażowania i lojalności obserwatorów.

9. Reklamuj się 

Niestety algorytm nie jest precyzyjny, dlatego promowanie swoich treści do określonej grupy odbiorczej pomaga zwrócić uwagę tych osób, które naprawdę będą zainteresowani kupnem Twojego produktu czy usługi. Inwestowanie w reklamy jest praktyką, która jest niezbędna w prowadzeniu biznesu i pozwala często przekierować Twoich odbiorców bezpośrednio na Twoje treści.

Dodatkowo w promowaniu postów na Instagramie warto umieścić odnośniki do produktów online i stron internetowych, aby ułatwić nowym klientom dostęp do informacji. 

10. Nawiązuj współpracę marketingową z influencerami

Warto nawiązywać współpracę z influencerami, ponieważ posiadają oni szeroką i lojalną społeczność, która może być docelową grupą klientów dla Twojego biznesu. Ich rekomendacje i polecenia mogą znacząco zwiększyć zaufanie nowych klientów do Twoich produktów. Możesz wykorzystać ten potencjał do zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie.

AD 4nXeuNJ91RdMg6YDsW7j6d23mo1CqcWemD5xuxj0RdQO9XnkKXu4OnD1c9RyM5qZUaW5pEGXMpt6Asb55wXzueAbQlVRiXp yErx2LlrklJoRPltaZf4gIjW8CMfSOIVGlyIsTM3rqZW Q2om90

Przykład: Zasięgi marki Koral na Instagramie we współpracy z influencerami

https://www.instagram.com/lodykoral/reels/alizie – zostaje wyparta przez algorytmy.

Podsumowanie

Nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami!

W agencji inmarketing tworząc social mediami bierzemy pod uwagę metody pozyskiwania leadów sprzedażowych i stopniowo wprowadzamy działania w platformy naszych klientów. Rozumiemy potrzebę sprzedaży usług i produktów, dlatego właśnie zachęcamy naszych klientów do wdrażania zmian w komunikacji ich marek oraz tworzenia treści, które aktualnie działają dla algorytmów oraz odbiorców.

Dzięki social mediom chcemy pozyskiwać klientów dla naszych klientów i generować dla nich zyski, ponieważ jest to dla nas możliwe i do zrobienia! 🙂

Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.

Dominika Kyciak Social Media Specialist

Dominika Kyciak

Social Media Specialist

Dominika zajmuje się prowadzeniem Social Mediów i jest częścią kreatywnego działu w inmarketing. Zajmuje się prowadzeniem mediów społecznościowych, nagrywaniem video oraz pisaniem tekstów.

Jej ulubionym zadaniem jest tworzenie spójnych treści, które angażują odbiorców.
Jako absolwentka Zarządzania Kreatywnego pogłębia wiedzę w zakresie tworzenia komunikacji, brandingu oraz designu.