Obozowa przygoda
Obozowa Przygoda to marka należąca do grupy Słoneczna Przygoda. Zajmuje się organizacją autorskich obozów i kolonii dla dzieci i młodzieży w wieku 7-17 lat, zarówno w Polsce, jak i za granicą (Hiszpania, Grecja, Włochy). Specjalizują się w dwóch głównych obszarach: zimowych wyjazdach narciarsko-snowboardowych oraz letnich obozach tematycznych (artystycznych, językowych, survivalowych i ogólnorozwojowych). Oferta jest regularnie aktualizowana zgodnie z aktualnymi trendami w branży edukacyjno-rozrywkowej.
Obozowa przygoda
Obozowa Przygoda to marka należąca do grupy Słoneczna Przygoda. Zajmuje się organizacją autorskich obozów i kolonii dla dzieci i młodzieży w wieku 7-17 lat, zarówno w Polsce, jak i za granicą (Hiszpania, Grecja, Włochy). Specjalizują się w dwóch głównych obszarach: zimowych wyjazdach narciarsko-snowboardowych oraz letnich obozach tematycznych (artystycznych, językowych, survivalowych i ogólnorozwojowych). Oferta jest regularnie aktualizowana zgodnie z aktualnymi trendami w branży edukacyjno-rozrywkowej.
Cele.
Utrzymanie pozycji lidera na rynku
usług turystyczno – rozrywkowych
dla dzieci i młodzieży.
Utworzenie kompleksowego planu marketingowego,
który zakłada spójność we wszystkich wykorzystywanych kanałach.
Poszerzanie bazy odbiorców
i zwiększanie sprzedaży wśród nowych i obecnych klientów. Lojalizacja klientów.
Wyzwania.
Rosnąca konkurencja w branży,
która podnosi jakość oferowanych usług i wymaga jeszcze lepszego wyróżnienia się.
Sezonowość
dwa najważniejsze momenty w roku obejmują promocję zimowych i letnich wyjazdów. Wyzwaniem dla nas było możliwie największe rozciągnięcie sezonu zapisów na obozy.
Potrzeba bardzo kompleksowego podejścia
obsługa klienta obejmuje wiele obszarów marketingu, nie tylko działań performance, ale również social media, wsparcie w tworzeniu materiałów do druku, wsparcie w tworzeniu strony www.
Strategia
Nasza propozycja działań
Krok 1
Dokładna analiza potrzeb grupy docelowej
Wyjątkowa grupa docelowa, jaką są rodzice, wymagała od nas równie wyjątkowego podejścia reklamowego. Wiedzieliśmy jak ważne dla rodziców są np. poczucie bezpieczeństwa dzieci. W kreacjach skupiamy się na potrzebach i wartościach, które budują zaufanie i wiarygodność w oczach rodziców. Nasza komunikacja nie kończy się na wysłaniu dzieci na obozy.
Krok 2
Utworzenie planu i harmonogramu działań
Charakter usług klienta naturalnie podzielił nasze działania na dwie części – obozy zimowe i letnie. Projekt wymagał jednak odpowiedniego doboru kanałów reklamowych i dokładnego zaplanowania każdego kroku od rozpoczęcia zapisów, wysłania dzieci na obozy i aż po ponowne zachęcenie do wyjazdu w przyszłym roku. Przeanalizowaliśmy, które kanały będą najlepiej sprawdzały się na poszczególnych etapach lejka. W efekcie powstał customowy, wieloelementowy interaktywny plik służący do monitorowania i planowania działań. Zawiera on m.in mediaplan, podsumowania sprzedażowe, budżety i koszty podzielone w zależności od systemu reklamowego.
Krok 3
Dostosowywanie komunikatów reklamowych i zachowanie synergii kanałów reklamowych
Zależało nam na tym by stale utrzymywać lojalną bazę powracających klientów, ale jeszcze ważniejsze było dla nas docieranie i budowanie zainteresowania wśród nowych rodziców, chętnych by wysłać swoje dzieci na obozy, na które sami chętnie by się wybrali. Dlatego uruchomiliśmy kampanie reklamowe w różnych systemach – Meta Ads, Google Ads, TikTok Ads, SEO – i zsynchronizowaliśmy całą komunikację, by wzajemnie się wspierała oraz harmonijnie współgrała z naszymi działaniami w social mediach. Dodatkowo kreacje reklamowe zostały odpowiednio dopasowane do etapu lejka w którym znajduje się rodzic.
Wyniki
Wzrost sprzedaży
Obozowa Przygoda odnotowała wzrost przychodów o 64% w 2024 roku w porównaniu do 2023 roku. Liczba sprzedanych miejsc na letnie wyjazdy zwiększyła się o 125% w 2024 roku wobec 2023, a 70% wszystkich sprzedanych miejsc pochodziło z działań reklamowych, co pozwoliło Obozowej Przygodzie systematycznie poszerzać bazę klientów i budować silną pozycję w branży turystycznej.
Optymalizacja kosztów
Precyzyjne targetowanie i dopasowana komunikacja marketingowa pozwoliły obniżyć koszt pozyskania klienta o 37% w porównaniu z rokiem poprzednim. Synergia kanałów reklamowych i strategiczne planowanie intensywności kampanii przełożyły się na wyższy współczynnik konwersji przy jednoczesnej optymalizacji budżetu. Dzięki temu Obozowa Przygoda mogła zainwestować zaoszczędzone środki w dalszy rozwój oferty turystycznej.
Kto odpowiadał za projekt?
Karol Siódmiak
Head of Delivery
Aleksandra Habiera
Paid Social Specialist
Bartosz Wasicki
PPC Specialist
Julia Troszczyńska
Graphic & UI Designer
Kacper Mikołajczyk
Web Developer & Analyst
Zuzanna Graczyk
Strategist
Krystian Banaszak
SEO Specialist
Antonina Kwiatkowska
Content Manager
Podsumowanie
od 1 maja do 15 września 2024.
70%
wszystkich sprzedanych miejsc pochodziło z reklam
64%
wzrostu przychodów w 2024 r. wobec roku poprzedniego
125%
więcej sprzedanych miejsc na letnie wyjazdy w rok
Opinia klienta
“Fajnie być z Wami, fajnie być in, a najlepszym dowodem tego jest fakt, że ruszamy z kolejnymi projektami Słonecznej Przygody. Jest fajnie, trzymajcie tak dalej”