Klinika SMP
50 leadów miesięcznie i 600 000 wyświetleń strony rocznie dla lidera mikropigmentacji skóry głowy
Klinika SMP to nowoczesna klinika specjalizująca się w mikropigmentacji skóry głowy – skutecznym i innowacyjnym rozwiązaniu dla osób zmagających się z łysieniem, przerzedzeniem włosów czy widocznymi bliznami na głowie. Dzięki zaawansowanym technologiom i indywidualnemu podejściu, Klinika SMP buduje swoją pozycję jako ekspert w branży, zapewniając najwyższy standard usług.
Jesteście ciekawi? Czytajcie dalej!

Cele.
Znaczące zwiększenie liczby zapytań o usługę mikropigmentacji
Wzmocnienie rozpoznawalności marki Klinika SMP na polskim rynku
Edukacja rynku na temat mikropigmentacji skóry głowy
Budowanie zaufania do zabiegu i przełamywanie obaw potencjalnych klientów
Tworzenie poczucia bezpieczeństwa i profesjonalizmu wokół marki
Przekonanie klientów o wartości usługi premium
Wprowadzenie automatyzacji w zarządzaniu zapytaniami oraz poprawienie efektywności komunikacji
Wyzwania.
Niska świadomość usługi
większość potencjalnych klientów nie wiedziała o istnieniu mikropigmentacji skóry głowy jako rozwiązania problemów z łysieniem,
Obawy potencjalnych klientów
liczne pytania dotyczące trwałości efektu, możliwości opalania się po zabiegu i innych kwestii budziły niepewność,
Regulacyjne ograniczenia reklamowe
branża medycyny estetycznej podlega surowym ograniczeniom w zakresie promocji, szczególnie w kontekście pokazywania efektów „przed i po” czy wywoływania kompleksów,
Delikatność tematu
łysienie to dla wielu osób temat wrażliwy, wymagający szczególnie uważnego podejścia komunikacyjnego,
Ograniczone zasoby ludzkie
Anna i Emil jako dwuosobowy zespół mieli ograniczone możliwości obsługi wszystkich zapytań,
Brak zaufania do nowych technologii
Mikropigmentacja skóry głowy to stosunkowo nowa technologia, przez co niektórzy potencjalni klienci mogli mieć wątpliwości co do jej skuteczności i bezpieczeństwa w długim okresie.
Co zrobiliśmy? Dwutorowa strategia reklamowa
Opracowaliśmy komplementarną strategię wykorzystującą dwa główne kanały reklamowe:
Meta Ads
Cele kampanii
Zwiększenie świadomości marki i widoczności strony internetowej kliniki,
edukowanie potencjalnych klientów na temat mikropigmentacji oraz jej korzyści
pozyskiwanie leadów w postaci zapisów na konsultacje.
Wyzwania
Kluczową trudnością są restrykcje dotyczące reklam w branży beauty, takie jak:
- zakaz publikacji zdjęć przedstawiających efekty „przed i po”,
- ograniczenia związane z przekazem, który mógłby zostać uznany za niestosowny lub wprowadzający w błąd.
Naszym zadaniem będzie stworzenie skutecznych komunikatów, które spełnią wymogi regulacji, jednocześnie efektywnie promując usługi Kliniki SMP.

Podjęte działania
W reklamach wykorzystujemy cele reklamowe, które pozwalają nam na pozyskanie klienta na wszystkich etapach lejka (zasięg dla zwiększenia świadomości, ruch dla zwiększenia ruchu w witrynie oraz kontakt/sprzedaż dla pozyskiwania danych kontaktowych osób zainteresowanych konsultacją).
Używamy różnych formatów reklamowych tj. grafik oraz wideo (z naciskiem na to drugie, wykorzystując historie klientów kliniki oraz wywiady z nimi).
Wyniki
Średni koszt pozyskania kontaktu przy pomocy Meta Ads wynosi ok. 60 zł.
U tego klienta bardzo dobrze sprawdzały się przez jakiś czas kampanie na rozpoczęcie rozmowy w messenagrze. Aktualnie ich nie prowadzimy, ale na pewno okresowo będziemy wracać.

Google ads
Cele kampanii
Zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów poprzez edukację i budowanie zaufania do oferowanych usług.
Pozyskanie klientów zainteresowanych proponowanymi zabiegami mikropigmentacji skóry głowy.
Wyzwania
Ograniczenia związane z zasadami Google – Konieczność precyzyjnego dostosowania treści reklam, aby spełniały wymogi Google, co może ograniczać swobodę w przekazie marketingowym.
Mocna konkurencja – Duża liczba firm oferujących podobne usługi, co utrudnia wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania.
Mała świadomość istnienia takiego rozwiązania – Potencjalni klienci często nie znają mikropigmentacji jako metody radzenia sobie z łysieniem czy przerzedzeniem włosów.

Podjęte działania
Reklamy wideo – budowanie świadomości usługi na YouTube i w sieci partnerskiej Google.
Działania lokalne – reklamy kierowane na duże miasta z użyciem geotargetowania.
Kampania Performance Max – dotarcie do nowych odbiorców bez intencji zakupowych, by zainteresować ich usługą.
Wyniki
Średni koszt pozyskania kontaktu za pośrednictwem Google Ads wynosi około 230 zł.
Zaobserwowaliśmy stabilny wzrost liczby leadów pozyskiwanych z Google Ads na przestrzeni ostatniego roku.
Jako dodatkowy element współpracy:
- Przeprowadziliśmy szczegółowy audyt strony internetowej
- Dostarczyliśmy rekomendacje dotyczące optymalizacji UX i ścieżki konwersji
- Konsultowaliśmy treści pod kątem budowania zaufania i edukacji
Strategia komunikacji
Opracowaliśmy delikatne, ale skuteczne podejście komunikacyjne:
- Unikanie prezentowania łysienia jako problemu, zamiast tego skupienie się na budowaniu pewności siebie
- Tworzenie poczucia bezpieczeństwa i profesjonalizmu
- Edukacja zamiast wzbudzania lęku czy kompleksów
- Transparentne odpowiedzi na najczęstsze obawy i pytania klientów
- Konsultowanie i doradztwo przy tworzeniu materiałów wideo i innych treści

Podsumowanie
Rezultaty naszej współpracy:
180 zł
średni koszt pozyskania leada
(przy cenie zabiegu około 4500 zł)
51
wypełnionych formularzy
Lead Ads bezpośrednio z kampanii Meta miesięcznie
44
leadów miesięcznie
z obu kanałów reklamowych
GOOGLE ADS– wyniki za ostatnie pół roku (październik 2024-marzec 2025)
Liczba wyświetleń: 972 584
Liczba kliknięć: 12 904
Liczba leadów: 146
Koszt leada: 184 zł
META ADS – wyniki za ostatnie pół roku (październik 2024-marzec 2025)
Liczba wyświetleń: 2 249 696
Liczba kliknięć: 48 302
Liczba leadów: 115
Koszt leada: 148,96 zł
Marzysz o podobnych wynikach?
Leć po więcej i umów się na bezpłatną konsultację!
Dlaczego to zadziałało?
Podsumowanie
Przypadek Kliniki SMP pokazuje, jak skutecznie można budować świadomość i generować leady nawet w branży obarczonej licznymi regulacjami i dotykającej delikatnych kwestii. Kluczem do sukcesu było zrozumienie zarówno biznesowych potrzeb klienta, jak i emocjonalnych aspektów decyzji zakupowych jego potencjalnych klientów. Dzięki temu mogliśmy stworzyć strategię, która nie tylko generuje zapytania, ale też buduje długofalową wartość marki.
Opinia klienta
Nasza współpraca z inmarketing trwa już od stycznia 2019 roku. Staliśmy przed wyzwaniem zwiększenia świadomości o zabiegu mikropigmentacji skóry głowy w Polsce i przełamania obaw potencjalnych klientów, a także napędzenia pozyskiwania nowych klientów na tym nietypowym rynku, na który nałożone są ograniczenia reklamowania.
Zespół inmarketing doskonale zrozumiał delikatność naszego biznesu i stworzył strategię, która przyniosła imponujące rezultaty. Jesteśmy teraz liderem na rynku, a nasze zabiegi cieszą się sporą popularnością.
Jako dwuosobowy zespół cenimy sobie zwłaszcza kompleksowe podejście inmarketing – nie tylko od lat prowadzą nam skuteczne kampanie reklamowe Google Ads i Meta Ads, ale także chętnie doradzają w zakresie optymalizacji strony i materiałów komunikacyjnych.
Szczególnie doceniamy też ich partnerskie nastawianie, opiekuńczość, serdeczność oraz podejście do komunikacji marketingowej, która zamiast wzbudzać kompleksy, buduje poczucie bezpieczeństwa i zaufania. Po kilku latach współpracy możemy z przekonaniem powiedzieć, że inmarketing to nasz partner, który naprawdę rozumie specyfikę naszego biznesu i potrafi przekuć to zrozumienie w wymierne rezultaty.
