IQ Card
IQ Card Vertriebs GmbH to austriacka firma rodzinna sprzedająca karty paliwowe obsługiwane przez blisko 6000 stacji w całej Europie. Obsługują klientów z ponad 20 europejskich krajów. Ich grupą docelową są zarządzający flotami ciężarówek jeżdżących na trasach międzynarodowych.
IQ Card
IQ Card Vertriebs GmbH to austriacka firma rodzinna sprzedająca karty paliwowe obsługiwane przez blisko 6000 stacji w całej Europie. Obsługują klientów z ponad 20 europejskich krajów. Ich grupą docelową są zarządzający flotami ciężarówek jeżdżących na trasach międzynarodowych.
Cele.
Wyróżnienie się na tle dominujących marek
na polskim rynku kart paliwowych,
takich jak np. Circle K.
Znalezienie efektywnego targetowania
w Meta Ads dla wąskiej grupy docelowej w segmencie B2B (zarządcy flot, menedżerowie firm transportowych)
Rozwiązanie problemów analitycznych
wynikających ze struktury strony i rozbudowanego formularza kontaktowego
Wyzwania.
Ekspansja na polski rynek:
zbudowanie na nim pozycji i wizerunku marki
Dostosowanie contentu i UX
na stronie internetowej do polskiego odbiorcy
Zaprojektowanie kampanii
Meta Ads i Google Ads, pozwalającej na generowanie wysokiej jakości leadów
Strategia
Nasza propozycja działań
Krok 1
Optymalizacja Contentu i UX strony WWW
Na podstawie przeprowadzonego audytu wdrożyliśmy kompleksowe zmiany na stronie. Uprościliśmy dwuetapowy formularz kontaktowy, dodając jasne opisy i skracając ścieżkę konwersji. Poprawiliśmy treści na stronie tak, aby wzbudzały zaufanie u polskiego odbiorcy. Uzupełniliśmy również stronę o brakujące elementy takie jak zdjęcia zespołu czy podlinkowane dane kontaktowe.
Krok 2
Google Ads: Power Pairing
Z uwagi na wysokie stawki CPC, skupienie się wyłącznie na kampanii Search nie było efektywne. Zastosowaliśmy więc tzw. taktykę “power pairing” – połączyliśmy kampanię Search o szerokim dopasowaniu słów kluczowych oraz kampanię Performance Max, która inteligentnie rozporządza budżetem między różnymi kanałami (Search, Display, Video). To pozwoliło na optymalizację wydatków i maksymalizację wyników obu kampanii.
Krok 3
Meta Ads: Taktyka 2+1
Działania na tym kanale rozpoczęliśmy od pogłębionej analizy zainteresowań powiązanych z branżą logistyczno-transportową oraz researchu konkurencji. W kolejnym etapie wdrożyliśmy taktykę 2+1, czyli system trzech współgrających kampanii. Dwie główne kampanie generujące leady – jedna z formularzem wbudowanym, druga z formularzem na WWW. Jako dopełnienie wykorzystaliśmy kampanię generującą ruch, zbierającą grupy remarketingowe, które następnie wykorzystywane były ponownie w dwóch pierwszych kampaniach. Dzięki takiemu podejściu możliwe było pozyskiwanie nie tylko dużej liczby leadów, ale przede wszystkim kontaktów wysokiej jakości.
Wyniki
Efektywność strony internetowej
Początkowe problemy z UX strony (skomplikowany formularz, niedostosowane treści, brak kluczowych elementów) skutecznie zniechęcały potencjalnych klientów. Wdrożone zostały poprawki UX i tekstów, powstał uproszczony, odpowiednio opisany formularz oraz dodana została sekcja pokazująca zespół. W efekcie odnotowaliśmy istotny wzrost w średniej długości sesji oraz w uzupełnionych i przesłanych formularzach.
Jakościowe leady z Google Ads
W okresie od 1 maja do 15 września 2024 roku kampania Google Ads przyniosła bardzo solidne rezultaty, docierając do imponującej liczby 354 755 odbiorców, co zapewniło szeroki zasięg i zwiększyło widoczność marki. Dzięki precyzyjnie dobranym strategiom udało się wygenerować 8 319 kliknięć, oraz osiągnąć współczynnik CTR na poziomie 2,34% – co potwierdza skuteczność komunikacji reklamowej. Koszt jednego kliknięcia utrzymał się na rozsądnym poziomie 1,64 zł, co świadczy o efektywnej optymalizacji. Najważniejszym jednak sukcesem było pozyskanie 54 wartościowych leadów, które w zdecydowanej większości przełożyły się na konwersje sprzedażowe. Z uwagi na szeroki zasięg i stabilny koszt kliknięcia, kampania stanowi doskonałą podstawę do dalszych działań, które mogą jeszcze bardziej zwiększyć ROI.
Dotarcie do nowej grupy odbiorców na Meta Ads
Od maja do połowy września 2024 roku udało nam się pozyskać 64 leady. Zdecydowana większość wypełnionych formularzy to faktyczni właściciele film transportowych, z którymi udało się nawiązać kontakt. Nie bez echa pozostaje również efekt poboczny w postaci zwiększenia rozpoznawalności marki wśród osób z grupy potencjalnych klientów. Reklama dotarła do 131 370 kont zainteresowanych transportem i logistyką.
Kto odpowiadał za projekt?
Katarzyna Baraniecka
Project Manager
Karolina Kosmalska
Paid Social Specialist
Sandra Mińczuk
PPC Specialist
Jakub Wianecki
Graphic Designer
Podsumowanie
od 1 maja do 15 września 2024.
118
Liczba pozyskanych leadów
12 446
Wyświetlenia strony docelowej
485 755
unikalnych użytkowników zobaczyło nasze komunikaty reklamowe
Opinia klienta
I recommend inmarketing digital agency for their competent and pro-active service in digital advertising. Since initiating our partnership in April 2024, they have effectively enhanced running campaigns on Google Ads and Meta Ads, specifically targeting the Polish market. […] I am pleased to recommend inmarketing digital agency for those in need of reliable partner for digital marketing services. One who’s eager to go above and beyond in supporting and educating our team, further demonstrating their holistic approach to digital marketing.