IQ Card

IQ Card Vertriebs GmbH to austriacka firma rodzinna sprzedająca karty paliwowe obsługiwane przez blisko 6000 stacji w całej Europie. Obsługują klientów z ponad 20 europejskich krajów. Ich grupą docelową są zarządzający flotami ciężarówek jeżdżących na trasach międzynarodowych.

iqcard hero 1
iqcard hero 2

IQ Card

IQ Card Vertriebs GmbH to austriacka firma rodzinna sprzedająca karty paliwowe obsługiwane przez blisko 6000 stacji w całej Europie. Obsługują klientów z ponad 20 europejskich krajów. Ich grupą docelową są zarządzający flotami ciężarówek jeżdżących na trasach międzynarodowych.

iqcard hero 1
iqcard hero 2

Cele.

line

Wyróżnienie się na tle dominujących marek

na polskim rynku kart paliwowych,
takich jak np. Circle K.

stars

Znalezienie efektywnego targetowania

w Meta Ads dla wąskiej grupy docelowej 
w segmencie B2B (zarządcy flot, menedżerowie firm transportowych)

pie chart

Rozwiązanie problemów analitycznych

wynikających ze struktury strony i rozbudowanego formularza kontaktowego

Wyzwania.

pl

Ekspansja na polski rynek:

zbudowanie na nim pozycji 
i wizerunku marki

Dostosowanie contentu i UX

na stronie internetowej
do polskiego odbiorcy

sm

Zaprojektowanie kampanii

Meta Ads i Google Ads, pozwalającej 
na generowanie wysokiej jakości leadów

Strategia

Nasza propozycja działań

Krok 1

Optymalizacja Contentu i UX strony WWW

Na podstawie przeprowadzonego audytu wdrożyliśmy kompleksowe zmiany na stronie. Uprościliśmy dwuetapowy formularz kontaktowy, dodając jasne opisy i skracając ścieżkę konwersji. Poprawiliśmy treści na stronie tak, aby wzbudzały zaufanie u polskiego odbiorcy. Uzupełniliśmy również stronę o brakujące elementy takie jak zdjęcia zespołu czy podlinkowane dane kontaktowe.

iqcard strategia 1

Krok 2

Google Ads: Power Pairing

Z uwagi na wysokie stawki CPC, skupienie się wyłącznie na kampanii Search nie było efektywne. Zastosowaliśmy więc tzw. taktykę “power pairing” – połączyliśmy kampanię Search o szerokim dopasowaniu słów kluczowych oraz kampanię Performance Max, która inteligentnie rozporządza budżetem między różnymi kanałami (Search, Display, Video). To pozwoliło na optymalizację wydatków i maksymalizację wyników obu kampanii.

4wall strategia 2

Krok 3

Meta Ads: Taktyka 2+1

Działania na tym kanale rozpoczęliśmy od pogłębionej analizy zainteresowań powiązanych z branżą logistyczno-transportową oraz researchu konkurencji. W kolejnym etapie wdrożyliśmy taktykę 2+1, czyli system trzech współgrających kampanii. Dwie główne kampanie generujące leady – jedna z formularzem wbudowanym, druga z formularzem na WWW. Jako dopełnienie wykorzystaliśmy kampanię generującą ruch, zbierającą grupy remarketingowe, które następnie wykorzystywane były ponownie w dwóch pierwszych kampaniach. Dzięki takiemu podejściu możliwe było pozyskiwanie nie tylko dużej liczby leadów, ale przede wszystkim kontaktów wysokiej jakości.

iqcard strategia 3

Wyniki


Efektywność strony internetowej

Początkowe problemy z UX strony (skomplikowany formularz, niedostosowane treści, brak kluczowych elementów) skutecznie zniechęcały potencjalnych klientów. Wdrożone zostały poprawki UX i tekstów, powstał uproszczony, odpowiednio opisany formularz oraz dodana została sekcja pokazująca zespół. W efekcie odnotowaliśmy istotny wzrost w średniej długości sesji oraz w uzupełnionych i przesłanych formularzach.

iqcard mockup 1

Jakościowe leady z Google Ads

W okresie od 1 maja do 15 września 2024 roku kampania Google Ads przyniosła bardzo solidne rezultaty, docierając do imponującej liczby 354 755 odbiorców, co zapewniło szeroki zasięg i zwiększyło widoczność marki. Dzięki precyzyjnie dobranym strategiom udało się wygenerować 8 319 kliknięć, oraz osiągnąć współczynnik CTR na poziomie 2,34% – co potwierdza skuteczność komunikacji reklamowej. Koszt jednego kliknięcia utrzymał się na rozsądnym poziomie 1,64 zł, co świadczy o efektywnej optymalizacji. Najważniejszym jednak sukcesem było pozyskanie 54 wartościowych leadów, które w zdecydowanej większości przełożyły się na konwersje sprzedażowe. Z uwagi na szeroki zasięg i stabilny koszt kliknięcia, kampania stanowi doskonałą podstawę do dalszych działań, które mogą jeszcze bardziej zwiększyć ROI.

iqcard mockup 2

Dotarcie do nowej
grupy odbiorców na Meta Ads

Od maja do połowy września 2024 roku udało nam się pozyskać 64 leady. Zdecydowana większość wypełnionych formularzy to faktyczni właściciele film transportowych, z którymi udało się nawiązać kontakt. Nie bez echa pozostaje również efekt poboczny w postaci zwiększenia rozpoznawalności marki wśród osób z grupy potencjalnych klientów. Reklama dotarła do 131 370 kont zainteresowanych transportem i logistyką.

iqcard mockup 3

Kto odpowiadał za projekt?

Katarzyna Baraniecka Project Manager

Katarzyna Baraniecka

Project Manager

Karolina Kosmalska Paid Social Specialist

Karolina Kosmalska

Paid Social Specialist

Sandra Mińczuk PPC Specialist

Sandra Mińczuk

PPC Specialist

Jakub Wianecki Graphic Designer

Jakub Wianecki

Graphic Designer

Podsumowanie

od 1 maja do 15 września 2024.


cash

118

Liczba pozyskanych leadów

target

12 446

Wyświetlenia strony docelowej

click

485 755

unikalnych użytkowników zobaczyło nasze komunikaty reklamowe

Opinia klienta

I recommend inmarketing digital agency for their competent and pro-active service in digital advertising. Since initiating our partnership in April 2024, they have effectively enhanced running campaigns on Google Ads and Meta Ads, specifically targeting the Polish market. […] I am pleased to recommend inmarketing digital agency for those in need of reliable partner for digital marketing services. One who’s eager to go above and beyond in supporting and educating our team, further demonstrating their holistic approach to digital marketing.

Richard Hutterberger
Head of Product & Marketing