Al.Capone
Sieć sklepów z alkoholem z całego świata, z ponad 120 lokalizacji w całej Polsce. Działalność Al.Capone jest nastawionych na Klienta, doradztwo i szeroki asortyment – wyróżniają się bogatą ofertą przekraczającą 4500 produktów.

Cele.
Opracowanie strategii komunikacji, która objęłaby prowadzenie ongoingowej komunikacji w mediach społecznościowych. Stategia miała obejmować kilka kanałów, z których każdy miał nieco inny cel i grupę docelową. Zadaniem dla agencji było trafienie nie tylko do klienta indywidualnego, ale także biznesowego.
Rozszerzenie grupy fanów to jeden z fundamentalnych celów dla bieżących działań w mediach społecznościowych dla Al.Capone. Cel zakłada stałe budowanie społeczności oraz aktywizację odbiorców, tak aby na profilach marki dużo się działo i było widoczne zaangażowanie.
Dotarcie do młodszych grup docelowych to jeden z najnowszych celów. Przy stałej komunikacji na Facebooku i Instagramie najliczniejsza grupa obejmowała osoby powyżej 40 roku życia. Aby nadal zwiększyć grupę odbiorców, zamiast dalszej penetracji powyższej grupy, założyliśmy szersze dotarcie do młodszej grupy w wieku ok. 20-30 lat.
Wyzwania.
Spójna komunikacja w social media. Podczas tworzenia strategii oraz obsługi 4 kanałów w mediach społecznościowych, dużym wyzwaniem jest dbałość o zachowanie spójności w komunikacji.
Najważniejszym z wyzwań przy prowadzeniu działań dla firmy z branży alkoholowej są regulacje prawne, których należy przestrzegać przy promocji alkoholu. Wiele standardowych działań reklamowych nie jest dostępnych w takim przypadku, więc wymagają one więcej nakładów oraz kreatywnego podejścia.
Wyzwaniem określonym przez klienta, pod kątem zwiększania liczby aktywności pod postami oraz liczby fanów, było dorównanie największemu na rynku konkurentowi.
Strategia
Nasza propozycja działań
Krok 1
Facebook skupia się na nieszablonowym, atrakcyjnym wizualnie przedstawieniu oferty Klienta. Oferta przedstawiana jest za pomocą postów produktowych opartych na kreacjach, w których główną rolę gra butelka, a okraszona jest hasłem związanym z nią lub okolicznościami. Komunikacja na Facebooku uzupełniona jest o linie takie jak zagadki, przepisy na drinki, zabawy oraz posty nawiązujące do bieżących wydarzeń na świecie i popkulturowych.

Krok 2
Instagram to kanał wizerunkowy, w którym również prezentowana jest oferta Klienta. Podstawą na tej platformie są rzeczywiste zdjęcia produktów oraz lifestylowe, układane na feedzie w taki sposób, aby był on wizualnie przyjazny dla oka odbiorcy. Fotografie wykonywane są przez dedykowany zespół w agencji, który zajmuje się kwestią aranżacji, kolorystyki, dodatków. Zakres współpracy obejmuje także tworzenie materiałów wideo. Jednym z założeń prowadzenia działań na Instagramie było również wykorzystanie User Generated Content – publikowane są zdjęcia i relacje tworzone przez fanów. Odbiorcy aktywizowani są również w relacjach, w których pojawiają się ankiety, quizy czy pytania otwarte. Na Instagramie stawiamy na naturalność i codzienność.

Krok 3
Komunikacja na LinkedInie jest prowadzona w sposób bardziej sformalizowany. Ze względu na to, że Al.Capone to sieć franczyzowa, na tym kanale komunikacja ma charakter biznesowy, a jej głównym celem jest dotarcie do potencjalnych franczyzobiorców. Na LinkedInie publikacje opieramy na danych z raportów branżowych, przedstawiamy także informacje o współpracy B2B oraz jej korzyściach, bieżące informacje o wydarzeniach, nowościach w ofercie, nagrodach czy otwarciach salonów.

Krok 4
Tiktok
Komunikacja na TikToku skupia się na dotarciu do młodszej grupy docelowej. Ze względu na zasady platformy, niemożliwa jest tutaj promocja sprzedaży, dlatego publikacje muszą być okołotematyczne. Charakter publikowanych treści ma być lekki i zabawny, a komunikacja opiera się na trendach oraz luźniejszych skojarzeniach z alkoholem. Dodatkowo pojawiają się także filym specjalistyczne realizowane we współpracy z pracownikami Al.Capone.

Wyniki
Uspójnione i uporządkowane działania marketingowe
Stworzyliśmy strategię, która obejmuje działania w wielu kanałach i przynosi oczekiwane efekty. Działania są różnorodne, ale jednocześnie spójne. Co więcej, trafiają i angażują odpowiednią grupę docelową, są także na tyle pojemne, aby zaopiekować bieżące promocje, zmiany i nowości w operacyjnym działaniu.

Stworzenie zaangażowanej społeczności
Prowadzone działania angażują naszą grupę docelową, szczególnie jeśli chodzi o komunikację na Facebooku. Dzięki stałemu monitoringowi i optymalizacji każdej z linii komunikacyjnych uzyskujemy comiesięcznie wysokie wyniki zaangażowania, procent aktywnych fanów, a także wiele aktywności od nowych odbiorców.

Rozszerzenie grupy fanów
Stale budujemy grupę fanów w każdym kanale. W zależności od obranego celu na danych okres dostosowujemy działania pod pożądane efekty. Chcąc poszerzyć grupę fanów o młodych odbiorców, uruchomiliśmy dodatkowy kanał – TikToka, a publikacje w już prowadzonych urozmaiciliśmy o dodatkowe treści np. nawiązujące do popkultury czy alkoholu zero procentowego.

Rywalizacja z konkurencją
Dla klienta jednym z najistotniejszych celów jest dążenie do dorównania i utrzymywania przewagi względem największego na rynku konkurenta pod kątem liczby fanów i aktywności. Dzięki naszym działaniom już od kilkunastu miesięcy niemal co miesiąc uzyskujemy wyższe wyniki pod względem aktywności odbiorców, liczby reakcji czy komentarzy.






Efekty
Co zyskał klient?
25407
nowych fanów
na swoim profilu na Facebooku w czasie naszej obsługi
22,363%
procent aktywnych użytkowników
na stronie na Facebooku w ciągu 12 miesięcy
52476,58
Średni zasięg dzienny
całkowity na Facebooku z 3 miesięcy
Kto odpowiadał za projekt?

Zuzanna Graczyk
Strategist

Wojtek Matecki
Head of Project Management

Kinga Sobkowiak
Head of Creation

Julia Troszczyńska
Graphic & UI Designer

Jakub Zdankiewicz
Graphic Designer
Opinia klienta
Rozpoczęliśmy współpracę z Agencją inmarketing w sierpniu 2020. Po około roku wspólnych działań i wielu zakończonych projektach, mogę bez wahania rekomendować współpracę z zespołem. Niezależnie od wykonywanego zadania, osoby odpowiedzialne dbają o każdy szczegół. Jesteśmy informowani o postępach prac na bieżąco a i nasze uwagi są, za każdym razem uwzględniane co daje nam pewność, że InMarketing jest partnerem, któremu możemy zaufać. Działania rozpoczynaliśmy od wdrożenia naszej nowej strategii komunikacji, co dla Agencji oznaczało min. wsparcie w porządkowaniu social mediów oraz współtworzenie nowej strony korporacyjnej dla Al.Capone. W chwili obecnej InMarketing koordynuje dla nas kanały social media (Facebook, Instagram, LinkediIn), prowadzi działania w sieci reklamowej Facebook-a oraz zajmuje się suportem naszej strony WWW. Agencja InMarketing jest zespołem, na którym możemy polegać niezależnie od sytuacji.
