Spis treści
Wybierz do której części artykułu chcesz przejść
Brak Piksela Facebooka (od lutego 2022 Piksel Meta) to jeden z najczęstszych błędów kampanii reklamowych na Facebooku. Wygląda bardzo niepozornie, choć w rzeczywistości umożliwia dotarcie do osób odwiedzających naszą witrynę i wyemitowanie im reklamy w sieci Facebooka. Sam piksel funkcjonuje na prostych zasadach, każda osoba może go wdrożyć, a jego wykorzystanie jest darmowe. Czym zatem jest piksel Facebooka? Do czego służy? Jak aktywować piksel Facebooka na własnej stronie internetowej? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentujemy poniżej.
Czym jest Piksel Facebooka?
Piksel Facebooka to krótki kawałek kodu HTML. Ma on długość kilku linijek tekstu. Sam piksel znajduje się w naszym koncie reklamowym na FB oraz jest indywidualny dla każdego konta. Korzystać z niego możemy za darmo — bez dodatkowych opłat. Jest on przeznaczony do zainstalowania na naszej stronie internetowej i zbierania informacji o osobach ją odwiedzających. Piksel Facebooka jest w rzeczywistości analitycznym narzędziem do zbierania informacji o osobach odwiedzających naszą witrynę oraz sprawdzania, co robią na tej witrynie i tworzenia list odbiorców pod różnymi kątami, które następnie wykorzystamy do emitowania reklamy na FB.
Do czego służy?
Piksel Facebooka służy do pozyskiwania danych o osobach odwiedzających naszą witrynę. Są one zbierane w kilku kategoriach takich jak osoby odwiedzające, wykonywanie konkretnych czynności, przeglądanie konkretnych podstron itp. Od technicznego punktu widzenia Facebook potrzebuje naszej “zgody” i umieszczenia kodu html w konkretnej witrynie, aby mógł legalnie i rzetelnie zbierać informacje o naszych odwiedzających.
Zaimplementowany kawałek kodu html pozwala przekazywać takie informacje na portal, gdzie tworzone są poszczególne listy remarketingowe. Od strony praktycznej, zadaniem pixela jest zapisanie wszystkich osób, które weszły w interakcje z naszą witryną. Gdy będziemy dysponowali już takimi listami, będziemy mogli wyświetlić osobom zainteresowanym naszą witryną reklamy na FB.
Jak aktywować Piksel Facebooka?
Aby aktywować piksel Facebooka, na samym początku z naszego konta na FB należy przejść do menadżera zdarzeń w menedżerze firmy na Facebooku.
Następnie należy wybrać w opcjach kartę piksele oraz wejść w nią. Gdy znajdziemy się w takiej lokalizacji, wystarczy jedynie już kliknąć na przycisk utwórz.
W tym miejscu mamy trzy możliwości do wyboru. Pierwszą jest samodzielna implementacja piksela na naszej stronie. W tym celu należy edytować kod html oraz w nagłówku umieścić pobrany kod. Jeśli korzystamy z kreatorów witryn online, powinniśmy skorzystać ze specjalnej opcji dodawania kodu html.
Druga z nich dotyczy integracji z jedną z platform partnerów platformy – na tej liście znajdziemy wiele wtyczek, takich jak np. WooCommerce, powiązanie z WordPressem, ale również Menadżera tagów Google, którego zalecamy użyć do tej konfiguracji – jest to jeden z bardziej przejrzystych systemów.
Trzecią opcją jest przekazanie kodu agencji marketingowej lub osobie, która zajmuje się prowadzeniem naszej strony www. Osoba taka z pewnością będzie wiedziała, czym jest taki kod oraz w jaki sposób dodać go do naszej witryny.
Niezależnie od wybranej opcji, Facebook niemal krok po kroku przeprowadzi nas przez instrukcję dodawania piksela do witryny. Zachęcamy do spróbowania! A na naszym blogu znajdziesz też inne artykuł poradnikowe z zakresy reklam na Facebooku:
Masz pytania?
Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!