Odrzucona reklama na Facebooku. Co robić? Agencja InMarketing
Strona główna » Blog » Odrzucona reklama na Facebooku. Co robić?

Odrzucona reklama na Facebooku. Co robić?

Jeżeli Twoja reklama na Facebooku została odrzucona, to mamy dla Ciebie na początek dwie kluczowe informacje:

Tak, to normalne i coraz częstsze, że reklamy są odrzucane. 
Tak, nadal można powalczyć, aby ta kreacja jednak się wyświetlała. 

W tym artykule pokażemy, co możesz zrobić w takiej sytuacji 🙂

Czy odrzucenie jest słuszne?

W pierwszej kolejności zalecamy zastanowienie się, czy odrzucenie kreacji nie jest słuszne – być może Facebook ma rację? Portal posiada listę zasad dotyczących reklam, z którymi warto się zapoznać. Są one w języku polskim i można je znaleźć tutaj – https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content

Jeżeli nasza reklama rzeczywiście dotyka któregoś z zakazów, możemy spodziewać się, że z dużym prawdopodobieństwem Facebook ją odrzuci.  Lista jest długa, natomiast w przypadku odrzucenia reklam podczas wyświetlania komunikatu o błędzie, gdy klikniemy w niebieski link “zasady zamieszczania reklam” skierujemy się bezpośrednio do punktu, który naruszyliśmy. Czasami komunikat jest już na tyle jasny, jak na poniższym screenie, więc sytuacja jest już dla nas oczywista. Wiemy, co dokładnie zawiodło i co powinniśmy zmienić (tekst, grafikę albo całą reklamę).

Odrzucona reklama na facebooku - screen

Jeżeli popełniliśmy błąd – zmieńmy kreację

W takim wypadku zaleca się zmianę kreacji. Nie trzeba tworzyć jej całkowicie od nowa, ale znaleźć miejsce, w którym prawdopodobnie przesadziliśmy z komunikatem i ten element poprawić. Warto dogłębnie zapoznać się z zasadami – pomoże to skutecznie poprawić reklamę i szybciej znaleźć nasz mankament. Nie ma co ukrywać, często jest to kwestia kreatywności i sprytu, ale też metody prób i błędów.

Dla przykładu, w reklamach na Facebooku nie możemy bezpośrednio zwracać się do kogoś i sugerować, że ktoś ma jakiś problem. Jeżeli odrzucony tekst „Masz problem z wypadaniem włosów?” lub “Nadal łysiejesz?” zamienimy na “Mamy najnowsze rozwiązanie na wypadanie włosów”, wszystko powinno być w porządku. Oczywiście nie brzmi to już tak agresywnie i być może obniżać skuteczność komunikatu, ale taką treść Facebook powinien zaakceptować. 

Po wprowadzonych zmianach nie musimy już weryfikować reklamy – wystarczy, że standardowo klikniemy w dolnym prawym rogu zielony przycisk “Opublikuj”. 

Jeżeli Facebook nie ma racji – poprośmy o weryfikację

Gdy po analizie naszej kreacji oraz przepisów stwierdzimy, że Facebook popełnił błąd, należy kliknąć “poproś o weryfikację” i… czekać 🙂 Z doświadczenia możemy stwierdzić, że czas sprawdzenia reklamy jest bardzo różny. Może to trwać kilka minut, albo nawet 2-3 dni. Facebook jednak stosunkowo często “przyznaje się do błędu”, jeżeli rzeczywiście tak jest i nawet bez edycji kreacji pozwala naszej reklamie wystartować. Istotne jest to, że stanie się to automatycznie – zostaniemy o tym poinformowani, jeżeli nie wyłączyliśmy sobie powiadomień tego typu. 

Z pewnością ogromnym minusem weryfikacji reklam jest fakt, że gdy odrzuci nam ich większą ilość, to każdą z nich musimy weryfikować osobno, bo zaznaczenie kilku niestety nie pomoże.

Ważną kwestią jest to, aby nie prosić kilka razy z rzędu o weryfikację tej samej reklamy i nie iść w zaparte. Ciągłe łamanie regulaminu Facebooka może sprawić, że na nasze konto reklamowe (albo całego menadżera firmy) zostanie nałożona blokada, która całkowicie uniemożliwia reklamowanie się.

Weryfikacja produktu w katalogu

Jeżeli prowadzisz e-commerce i korzystasz z reklam z celem “sprzedaż z katalogu” możesz się spotkać również z sytuacją, gdy reklama nie ruszy, ponieważ zestaw, a właściwie produkty w nim się znajdujące, nie spełniają zasad zamieszczania reklam. Jeśli większość lub wszystkie produkty w danym zestawie nie sprostały standardom, wówczas naturalnie reklama nie wystartuje. Jeżeli natomiast problem dotyczy tylko jednego lub kilku produktów, reklama ruszy, ale nie wszystkie artykuły będą w niej wyświetlane.

Taki komunikat o błędzie wygląda następująco:

Odrzucona reklama na facebooku - komunikat (screen)

Warto powiedzieć, że to zdarza się bardzo często – im więcej mamy produktów na sklepie, tym większa jest szansa, że część z nich zostanie z różnych powodów odrzucona. Niestety w tym przypadku Facebook rzadko informuje jaką zasadę naruszono i trzeba się mocno domyślać, niemniej w takiej sytuacji relatywnie łatwo o pozytywną weryfikację. 

Odrzucona reklama na Facebooku – podsumowanie 

Absolutnie nie ma się co przejmować odrzuconą reklamą na Facebooku – to dotyka wielu z nas. Jest to powszechne zwłaszcza w trudnych pod tym kątem branżach, jak np. medycyna estetyczna czy salony SPA.  W takiej sytuacji należy zweryfikować, czy rzeczywiście popełniono błąd, a jeżeli tak, to zmienić reklamę, aby spełniała ona wymogi Facebooka. Co warto powtórzyć – nie należy iść w zaparte! Na dłuższą metę naginanie zasad może skończyć się banem na konto reklamowe, który niełatwo jest zdjąć.

Życzymy Wam samych zaakceptowanych reklam, bez konieczności ich weryfikowania! 🙂


Przeczytaj także inne artykuły z tej kategorii:

Skuteczna reklama na Facebooku – poradnik Facebook Ads
Piksel Facebooka — co to, do czego służy i jak go zainstalować?
Reklamy na Facebooku – 8 najczęstszych błędów początkujących

Karol zajmuje się strategiami e-marketingowymi, a także odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizację kampanii reklamowych klientów w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje się nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Najbardziej lubi mierzyć się z trudnymi branżami. Prywatnie Karol to miłośnik koszykówki, zwłaszcza ligi NBA, a po pracy spotkać go można na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

LEAVE A COMMENT