Spis treści
Wybierz do której części artykułu chcesz przejść
Google wystawia faktury VAT dla każdego przedsiębiorcy, który uzupełnił na swoim koncie profil płatności i wyświetlał swoje reklamy potencjalnym klientom. Zakończył się miesiąc i chcesz pobrać fakturę, a nie wiesz jak to zrobić? Przedstawiam krótką instrukcję krok po kroku!
Ten wpis to kolejny artykuł z naszej najnowszej serii: InMarketing podpowiada, gdzie dzielimy się przydatnymi informacjami, zachowując przy tym minimum treści i maksimum formy. Zapraszam serdecznie do czytania.
Faktura Google Ads – pobieranie krok po kroku
Dla stałych użytkowników narzędzia Google Ads temat pobierania faktur wydaje się bardzo prosty. Niestety osoby początkujące mogą mieć z tym mały problem, dlatego przedstawię teraz schemat działania krok po kroku, który ułatwi cały proces. To tylko kilka kliknięć!
1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads
Pierwszym krokiem, który musisz wykonać, to zalogowanie się na swoje konto. Bez tego ani rusz!
2. Kliknij „Płatności” w menu po prawej stronie
Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony na podstronę płatności. Do tej pory wyglądało to trochę inaczej – nie było osobnej zakładki, a profil płatności ukryty był w ,,Narzędziach i ustawienia”. Google jednak stale zmienia oraz testuje różne opcje i tak jest również w tym przypadku.
3. Pobierz fakturę
Możesz to zrobić na 2 sposoby:
- Po wejściu na podstronę płatności, w kolumnie „Transakcje” kliknij „Pobierz”. Wyświetlą się wtedy dwie opcje: wyciąg i faktura VAT. Kliknij w drugą opcję, a pobieranie rozpocznie się automatycznie.
Tutaj muszę wspomnieć, że system Google Ads może generować fakturę do 5-ciu dni roboczych. Jeśli obok daty widzisz „nie dotyczy” to znaczy, że Twoja faktura jeszcze nie jest gotowa. Musisz uzbroić się w cierpliwość.
- Drugą opcją jest kliknięcie „Dokumenty” na karcie płatności. Zostaniesz wtedy przeniesiony na kolejną podstronę, gdzie również możesz pobrać odpowiednią fakturę.
Faktura Google Ads – jakie dane się na niej znajdują?
Obecnie faktura składa się z dwóch stron. Na pierwszej stronie znajdują się:
- Dane Google Ireland Limited;
- Dane reklamodawcy;
- Numer faktury VAT, data faktury (ostatni dzień miesiąca) oraz identyfikator płatności;
- Łączna kwota w PLN oraz przelicznik na euro.
Na drugiej stronie znajdziesz:
- Odnotowanie kosztów i podatków;
- Odnotowano płatność.
Na załączonym obrazku możesz dostrzec różnice kwot w pierwszej i drugiej pozycji. Dzieje się tak w przypadku płatności automatycznych, kiedy do konta podpięta jest karta i Google sam pobiera potrzebną kwotę. Jak to rozumieć?
- Odnotowanie kosztów i podatków to całościowa kwota, wydana w konkretnym miesiącu;
- Odnotowano płatność to przedpłata z karty za usługi Google Ads.
W tym przypadku próg jest ustawiony na 800 zł. Jest to kwota, po której osiągnięciu zostanie naliczona płatność. Próg płatności może zostać automatycznie podniesiony, jeśli koszty osiągną ten pułap przed upływem 30-dniowego okresu rozliczeniowego. Należności mogą być naliczane kilka razy w miesiącu, jeśli kwota progu zostanie przekroczona wielokrotnie.
Jestem pewna, że po przeczytaniu tego krótkiego poradnika potrafisz samodzielnie pobrać swoją fakturę.
A jeśli korzystasz z reklam na Facebooku, koniecznie przeczytaj nasze artykuły z instrukcją dla tego systemu:
Masz pytania?
Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!