Grant Thorton

4300 konwersji przy koszcie 2,80 zł w kampanii dla dyrektywy NIS2

Grant Thornton to międzynarodowa firma audytowo-podatkowa świadcząca usługi z zakresu consultingu oraz outsourcingu księgowości, kadr i płac. W Polsce posiada 7 biur i zatrudnia blisko 1000 osób, będąc częścią globalnej sieci obecnej na 120 rynkach w całym świecie, w tym na 53 rynkach europejskich. Łącznie firma zatrudnia około 35 tysięcy pracowników. Grant Thornton świadczy swoje usługi głównie dla średnich i dużych przedsiębiorstw.

GrantThornton hero

Cele projektu.

pair

Dotarcie do firm poszukujących informacji o dyrektywie NIS2.

line

Pozycjonowanie Grant Thornton jako eksperta w tym obszarze.

stars

Generowanie wysokiej jakości leadów dla zespołu odpowiedzialnego za wdrażanie dyrektywy NIS2.

pie chart

Optymalizacja kosztu pozyskania leada.

hammer

Elastyczne zarządzanie napływem zapytań zgodnie z możliwościami realizacyjnymi zespołu.

Wyzwania.

Specyfika biznesu Grant Thornton polega na szybkim reagowaniu na zmiany w przepisach prawnych i podatkowych. Nowe regulacje stwarzają okazje dla firmy, by jako pierwsza dotrzeć z odpowiednią ofertą do klientów.

W przypadku dyrektywy NIS2 (dotyczącej cyberbezpieczeństwa) firma zauważyła rosnące zainteresowanie wśród polskich przedsiębiorstw. Zespół wdrażający dyrektywę miał wolne zasoby i mógł przyjąć nowych klientów, ale potrzebował skutecznego kanału dotarcia.

Wyzwanie polegało na szybkim wykorzystaniu wzrostu zainteresowania tematem w sposób, który:

Pozwoli dotrzeć do właściwych firm z precyzyjnie dopasowaną ofertą.

pie chart

Zapewni niski koszt pozyskania leada.

education

Umożliwi elastyczne skalowanie w zależności od dostępności zasobów ludzkich w firmie.

Strategia

Co zrobiliśmy?

Krok 1

Precyzyjne odpowiadanie na popyt rynkowy

Zamiast budować świadomość od zera, wykorzystaliśmy rosnące zainteresowanie NIS2 i stworzyliśmy kampanię Google Ads opartą na analizie fraz, która trafiała dokładnie w moment wyszukiwań. Strategia pozwoliła na:

  • wykorzystanie naturalnego wzrostu zainteresowania od IV kwartału 2024,
  • niskie koszty pozyskania leadów dzięki precyzyjnemu targetowaniu,
  • budowanie pozycji Grant Thornton jako eksperta od NIS2.
POPYT RYNKOWY

Krok 2

Efektywna ścieżka konwersji

Aby maksymalnie wykorzystać ruch kierowany z reklam, zadbaliśmy o wysoką konwersję poprzez:

  • Implementację i konfigurację narzędzi analitycznych do śledzenia konwersji
  • Optymalizację ścieżki użytkownika od kliknięcia w reklamę do wysłania formularza
  • Ciągłe testowanie i usprawnianie procesu konwersji
SCIEZKA KONWERSJI

Krok 3

Partnerska współpraca

Kluczowym elementem sukcesu była bliska współpraca z klientem, który:

  • Dostarczał nam na bieżąco informacje o dostępności zasobów w poszczególnych zespołach
  • Dawał feedback o jakości pozyskiwanych leadów
  • Aktywnie uczestniczył w doskonaleniu procesu
agreement team friend collar white

Efekty

Co przyniosła kampania związana z dyrektywą NIS2


cash

4300

konwersji w ciągu 9 miesięcy

trwania kampanii.

target

2,80 zł

średni koszt

pozyskania leada.

click

50%

wskaźnik konwersji

kliknięć na wysłane formularze (co drugie kliknięcie kończyło się wypełnieniem formularza)

Dlaczego to zadziałało?

fi 3234841
Precyzyjne targetowanie w odpowiednim momencie
Kampania idealnie trafiła w czas, gdy firmy aktywnie poszukiwały informacji o dyrektywie NIS2.
fi 8568044
Synergia współpracy
Bliska komunikacja z klientem pozwoliła na szybkie reagowanie i optymalizację działań.
fi 4797290
Elastyczność działań
Dostosowywanie intensywności kampanii do możliwości realizacyjnych poszczególnych zespołów Grant Thornton.
fi 11357467
Ekspertyza w niszy
Pozycjonowanie Grant Thornton jako eksperta w specjalistycznym temacie.
fi 1829892
Efektywna ścieżka konwersji
Zoptymalizowany proces od kliknięcia do wypełnienia formularza, który zapewnił wyjątkowo wysoki wskaźnik konwersji.

Podsumowanie

Po sukcesie kampanii związanej z dyrektywą NIS2, obecnie działania koncentrują się na obszarze fundacji rodzinnej i usług audytowych dla tego typu podmiotów, wykorzystując podobny model działania – precyzyjne dotarcie do firm zainteresowanych konkretnymi usługami w odpowiednim momencie. Przypadek Grant Thornton pokazuje, jak skuteczne może być podejście oparte na precyzyjnym odpowiadaniu na istniejący popyt rynkowy. Dzięki doskonałemu zrozumieniu potrzeb klienta i elastycznemu dostosowywaniu działań do jego możliwości, udało się osiągnąć wyjątkową efektywność kampanii przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości pozyskiwanych leadów. Kluczem do sukcesu była również partnerska współpraca oparta na otwartej komunikacji i wzajemnym zaufaniu, co pozwoliło na ciągłe doskonalenie procesu i osiągnięcie efektu synergii.