Praca w marketingu wymaga nie tylko kreatywności i pomysłowości, ale także umiejętności analizy danych i wyciągania z nich wniosków. Na szczęście istnieje wiele narzędzi ułatwiających codzienną pracę i pozwalających na realizację założonej strategii. My przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie 10 z nich, które możesz wdrożyć w swojej firmie od razu.

Mówiąc o narzędziach marketingowych, warto podzielić je na poszczególne obszary, bowiem każdy z nich charakteryzuje się inną specyfiką i wymaga innego rodzaju wsparcia.

W tym artykule znajdziesz zarówno popularne narzędzia, jak i te mniej znane, które zdecydowanie zasługują na uwagę ze względu na swoją efektywność i pomoc, jaką oferują.

Zacznijmy od social mediów. Tutaj pomocne będą:

  • Meta Business Suite – podstawowe i darmowe narzędzie, które umożliwia zarządzanie Facebookiem i Instagramem w jednym miejscu. Tutaj zaplanujesz i opublikujesz posty, odpowiesz na wiadomości (zarówno FB, jak i IG), a także przygotujesz reklamy. Ponadto możesz analizować statystyki odwiedzalności kont, zaangażowania pod postami czy przeprowadzonych kampanii reklamowych.
  • Buffer – to wiele kont w jednym narzędziu i porządek w planowaniu publikacji. W bezpłatnej wersji masz możliwość prowadzenia do 3 profili.
  • Unfold – ta aplikacja pomoże Ci w prosty i szybki sposób tworzyć stories z napisami, zaplanować feed czy edytować zdjęcia, korzystając z dostępnych filtrów i szablonów.

Przechodząc do analityki, możesz skorzystać ze wsparcia:

  • Matomo – alternatywa dla Google Analytics. Zapewnia wysokiej jakości ochronę danych i prywatności Twoich klientów. Możesz je wypróbować przez 21 dni za darmo.
  • Hotjar – dzięki niemu możesz efektywnie monitorować działania użytkowników i zrozumieć, czego szukają oraz jak zachowują się na stronie internetowej. Ponadto, szybko stworzysz heatmaps czy nagrasz wizytę w witrynie.

Jeśli chodzi o copywriting, to przydadzą Ci się takie narzędzia jak:

  • Jasnopis – to narzędzie sprawdzi czy dany tekst jest zrozumiały i przyjazny dla użytkowników, a także podpowie, które słowa lub zdania są zbyt skomplikowane.
  • WordCounter – analizator tekstów, dzięki któremu jesteś w stanie sprawdzić liczbę słów, znaków i zdań, a także liczbę akapitów, szacowany czas czytania czy powtarzalność różnych słów w tekście.
  • LanguageTool – wielojęzyczne narzędzie sprawdzające poprawność gramatyczną, styl i pisownię. W Safari i Chromie możesz zainstalować je jako wtyczkę.

Na koniec kilka pomocnych narzędzi, z których możesz skorzystać przy e-mail marketingu:

  • Bouncer – pozwala na weryfikację adresów e-mail, dzięki czemu nie musisz sprawdzać, czy dany adres mailowy jest aktywny czy prawdziwy, a Twoje mailingi będą dostarczone do odpowiednich odbiorców.
  • Mailchimp – narzędzie do kampanii mailowych, które buduje bazę klientów na podstawie formularzy webowych, umożliwia wysyłkę spersonalizowanych wiadomości oraz kategoryzację według lokalizacji, płci czy wieku.

Rozmawiając o narzędziach, które wspierają codzienną pracę marketera, można wymienić ich długą listę. My wybraliśmy dla Ciebie 10, które pomogą Ci działać szybciej, skuteczniej i efektywniej. Mamy nadzieję, że ta lektura dostarczyła Ci porcję inspiracji, która przerodzi się w owocną pracę 🙂