Strona g艂贸wnaBlogPrzygotuj sw贸j sklep na Black Friday

Przygotuj sw贸j sklep na Black Friday

Ju偶 w pi膮tek 29 listopada s艂ynny Czarny Pi膮tek. Przyby艂 do nas ze Stan贸w Zjednoczonych i z roku na rok zyskuje na znaczeniu. Wed艂ug przewidywa艅 Rzeczpospolitej (rp.pl), Polacy zostawi膮 w sklepach ponad 2 miliardy z艂otych. W jeden dzie艅! Cho膰 nie jeste艣my zwolennikami grania cen膮 w budowaniu przewagi marketingowej, to narz臋dzie sporadycznie wykorzystywane mo偶e przynie艣膰 wzrost biznesu i zwi臋kszenie sprzeda偶y poprzez pozyskanie nowych klient贸w.

Je艣li prowadzisz sklep internetowy i wci膮偶 nie przygotowa艂e艣 nic na t臋 okazj臋, to spokojnie, jeszcze nic straconego. Podpowiemy Ci jak w szybki spos贸b zorganizowa膰 wyprzeda偶e z okazji Black Friday. Nie zosta艂o wiele czasu, wi臋c do dzie艂a!

Je艣li jednak prowadzisz firm臋 us艂ugow膮 – porada jest prosta – wykorzystaj Black Friday do zaoferowania darmowej konsultacji, audytu, analizy. Tutaj jest nieco za ma艂o czasu by stworzy膰 rozbudowan膮 strategi臋 馃檪

1. Wybierz produkt / us艂ug臋, kt贸r膮 zrabatujesz

Na pocz膮tek przejrzyj sw贸j asortyment i wybierz pere艂k臋, kt贸ra mo偶e przyci膮gn膮膰 do Ciebie nowych klient贸w. Pami臋taj – w wi臋kszo艣ci przypadk贸w wyprzeda偶e nie s膮 narz臋dziem, kt贸re s艂u偶y do zwi臋kszania sprzeda偶y u aktualnych klient贸w, ale trafienia do nowych, kt贸rzy by膰 mo偶e z Tob膮 zostan膮. Dlatego te偶 przygotuj co艣, co mo偶e skusi膰 klienta, nawet je艣li nie zna Twojej marki. Niech to b臋dzie taka zni偶ka, o kt贸rej sam najch臋tniej powiedzia艂by艣 bliskiej osobie i wys艂a艂 link do produktu.聽

Wa偶na uwaga – najlepiej gdyby to by艂 produkt podstawowy, do kt贸rego mo偶esz potem dosprzeda膰 dodatki, np. konsola do gier oraz gry lub towar, do kt贸rego klient b臋dzie potrzebowa艂 element贸w eksploatacyjnych – np. odkurzacz i worki.聽

W przypadku us艂ug – mo偶e zaproponuj limitowanej liczbie odbiorc贸w darmow膮 sesj臋 konsultacyjn膮? Prosty audyt, analiz臋? Szybk膮 porad臋 dotycz膮c膮 problemu Twojego klienta? Daj si臋 pozna膰 z jak najlepszej strony!

Pami臋taj te偶, by dobra膰 ciekawe propozycje produkt贸w cross-sellingowych, na kt贸rych masz dobr膮 mar偶臋 i zarobisz dobre pieni膮dze.

2. Przygotuj sklep i social media na Black Friday

Je艣li prowadzisz sklep internetowy i jeszcze nie proponujesz swoim klientom produkt贸w powi膮zanych – czym pr臋dzej to napraw! Dobrze dobrane propozycje produkt贸w uzupe艂niaj膮cych mog膮 znacznie zwi臋kszy膰 jeden z wa偶niejszych wska藕nik贸w – 艣redni膮 warto艣膰 koszyka. Je艣li nie korzystasz z automatycznie dobieranych rekomendacji, sugeruj臋 by艣 do rabatowanego produktu dobra艂 r臋cznie najlepsze propozycje. Mo偶esz te偶 poleca膰 te produkty w mediach spo艂eczno艣ciowych i w reklamach ustawi膰 ich wy艣wietlanie zaraz obok g艂贸wnej gwiazdy szykowanej na Black Friday. Pozwoli to na zbudowanie w pami臋ci konsumenta cho膰by nie艣wiadomej obecno艣ci dodatkowych produkt贸w (tych, kt贸re maj膮 dobr膮 mar偶臋).聽

Ponadto warto pomy艣le膰 o popupach, bannerach wewn膮trz sklepu, dynamicznych reklamach remarketingowych w r贸偶nych sieciach – Google, Facebook, RTB.

O remarketingu w Google Ads pisali艣my w tym artykule: Remarketing w Google Ads 鈥 co to jest i jak go wykorzysta膰?

Zastan贸w si臋 nad newsletterem, kt贸ry b臋dzie zawiera艂 dobrane propozycje. Mo偶esz te偶 pozwoli膰 sobie na wys艂anie go 2-3 razy w tygodniu poprzedzaj膮cym Black Friday.

Black friday - obrazek w tre艣ci

3. Dotrzyj do nowych odbiorc贸w

Zastan贸w si臋, gdzie s膮 odbiorcy, kt贸rzy b臋d膮 zainteresowani Twoim produktem / us艂ugami.聽Nawet bez u偶ycia wyrafinowanych narz臋dzi automatyzuj膮cych marketing, mo偶esz wys艂a膰 1-2 newslettery do os贸b, kt贸re zakupi膮 Tw贸j produkt za jaki艣 czas (je艣li posiadasz na to zgod臋) lub wy艣wietli膰 tym osobom reklamy w sieci Google czy Facebook proponuj膮c zakup dodatk贸w.

4. Utrzymaj kontakt po Black Friday

G艂贸wnym celem Twoich dzia艂a艅 jest rozszerzenie grupy odbiorc贸w, a p贸藕niej zatrzymanie ich w Twoim sklepie. Zastan贸w si臋, jakie dzia艂ania mo偶esz podj膮膰 po zakupie, np. ustawienie automatycznych maili lub reklam remarketingowych, aby jednorazowy zakup zamieni膰 w d艂u偶sz膮 relacj臋. Przygotuj atrakcyjne oferty, zestawy i tre艣ci, kt贸re pozwol膮 Twojemu klientowi dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o zastosowaniach i atrybutach zakupionych produkt贸w (dowiedz si臋 wi臋cej o j臋zyku korzy艣ci). Wyedukowany klient zamienia si臋 w ambasadora, kt贸ry mo偶e potem by膰 tak偶e kolejnym kana艂em marketingowym.

W ramach przygotowania dzia艂a艅 na Black Friday pami臋taj, by kierowa膰 si臋 zdrowym rozs膮dkiem. Nie sprzedawaj poni偶ej ceny zakupu i nie staraj si臋 na si艂臋 wymy艣li膰 promocji. T臋 mo偶esz przeprowadzi膰 w dowolnym momencie roku, na w艂asnych warunkach. Polecam te偶 szuka膰 innych wyr贸偶nik贸w dla Twoich produkt贸w, dodawa膰 dobr膮 obs艂ug臋 posprzeda偶ow膮, stara膰 si臋 wygrywa膰 z konkurencj膮 czym艣 innym, ni偶 tylko cen膮. Strategia obni偶ania cen prowadzi ca艂y rynek do coraz ni偶szych mar偶, a偶 pozostan膮 na nim tylko firmy o du偶ej skali dzia艂ania lub producenci.

Przygotowanie odpowiedniej kampani promocyjnej to ci臋偶ka praca – warto w takich sytuacjach skorzysta膰 z pomocy specjalist贸w. Zach臋camy do kontaktu z naszym doradc膮, kt贸ry pomo偶e okre艣li膰 dzia艂ania najlepsze dla Twojej firmy i Twoich odbiorc贸w.

Przedsi臋biorca, za艂o偶yciel i CEO kilkunastoosobowej agencji marketingowej InMarketing koncentruj膮cej si臋 na wspieraniu ma艂ych i 艣rednich firm w docieraniu do w艂a艣ciwych odbiorc贸w w Internecie. Z perspektywy strategicznej zaanga偶owany w obs艂ug臋 kilkudziesi臋ciu klient贸w. Szerokie do艣wiadczenie zawodowe zbiera艂 podczas pracy w firmie szkoleniowo-edukacyjnej Life Architect, gdzie stworzy艂 dzia艂 e-marketingu, odpowiada艂 ca艂o艣ciowo za sprzeda偶 Internetow膮, partnerstwa zewn臋trzne, negocjacje.

LEAVE A COMMENT