Notes z notatk膮 planowanie. Inmarketing
Strona g艂贸wnaBlogWsp贸艂praca z klientem. Faza pierwsza – planowanie projekt贸w.

Wsp贸艂praca z klientem. Faza pierwsza – planowanie projekt贸w.

Aby sprawnie zarz膮dza膰 projektami, musisz by膰 艣wiadomym pewnych zasad, kt贸re pozwalaj膮 doprowadza膰 rozpocz臋te prace do finalnego sukcesu. Pierwsz膮 faz膮, przez jak膮 musi przej艣膰 ka偶de zlecenie, jest planowanie projekt贸w. Z perspektywy czasu i nabytego do艣wiadczenia mog臋 zapewni膰, 偶e to w tym momencie maj膮 miejsce kluczowe decyzje. Tutaj pope艂niane s膮 podstawowe b艂臋dy, kt贸re decyduj膮 o finalnym zadowoleniu klienta z produktu, jak r贸wnie偶 o zadowoleniu Twoich pracownik贸w z pracy nad projektem.

planowanie projekt贸w w kalendarzu. Inmarketing

Faza pierwsza – planowanie projekt贸w przez cele

Podstaw膮, od kt贸rej nale偶y zacz膮膰 planowanie projekt贸w, jest doprecyzowanie potrzeb klienta oraz stworzenie harmonogramu projektu. To do zada艅 osoby zarz膮dzaj膮cej prac膮 nale偶y przekszta艂cenie potrzeby w sprecyzowany cel, jaki klient chce osi膮gn膮膰. Nie zawsze osoba chc膮ca skorzysta膰 z Twojej pomocy wie, czego tak naprawd臋 potrzebuje i nic w tym z艂ego! Starajmy si臋 pomaga膰 tego typu klientom w zrozumieniu, czego tak naprawd臋 potrzebuj膮. Pewnym punktem wyj艣cia mo偶e by膰 brief marketingowy, na temat kt贸rego mia艂em okazj臋 ju偶 si臋 wypowiedzie膰 na 艂amach naszego bloga.

Przyk艂adowym celem projektu dotycz膮cego tworzenia nowej strony WWW mo偶e by膰 budowanie okre艣lonego wizerunku sp贸jnego z identyfikacj膮 firmy czy te偶 wyznaczony poziom konwersji.

Technika wyznaczania cel贸w – S.M.A.R.T.

Bardzo prostym i do艣膰 popularnym sposobem na wyznaczanie i precyzowanie cel贸w jest koncepcja S.M.A.R.T. Jak 艂atwo si臋 domy艣li膰 jest to akronim s艂贸w, kt贸re przedstawiaj膮 zasady, jakimi nale偶y kierowa膰 si臋 przy wyznaczaniu wyzwa艅 i cel贸w.

Konkretno艣膰 (ang. Specific)

Cel musi m贸c by膰 zapisany w prosty spos贸b, tak aby ka偶dy pracownik czy cz艂onek zespo艂u nie mia艂 najmniejszego problemu ze zrozumieniem jego sensu. W skr贸cie: im mniej formy i wi臋cej tre艣ci tym lepiej!

Mierzalno艣膰 (ang. Measurable)

Ka偶dy cel powinien spe艂nia膰 kryterium mierzalno艣ci. Co to oznacza? W skr贸cie powinni艣my organizowa膰 swoje cele w taki spos贸b, aby da艂o si臋 ich osi膮gni臋cie zmierzy膰 za pomoc膮 jaki艣 obiektywnych miar takich jak procent konwersji czy okre艣lony koszt za klikni臋cie w reklam臋.

Osi膮galno艣膰 (ang. Achievable) 聽

Przy planowaniu cel贸w nie mo偶emy da膰 si臋 wci膮gn膮膰 w pu艂apk臋 bycia zbyt ambitnym! Je偶eli b臋dziesz wyznacza膰 sobie cele, kt贸rych nie da si臋 osi膮gn膮膰 bardzo szybko mo偶esz doprowadzi膰 do obni偶enia poziomu motywacji.

Istotno艣膰 (ang. Relevant)

Cele, kt贸re stawiamy przed sob膮 musz膮 r贸wnie偶 by膰 istotne. Wydaje si臋 to kwesti膮 oczywist膮, jednak nale偶y o tym pami臋ta膰. Cel powinien by膰 zdecydowanym krokiem naprz贸d dla osoby, kt贸ra stanie przed wyzwaniem osi膮gni臋cia go.

Notes z notatk膮 planowanie. Inmarketing

Czasowo艣膰 (ang. Time-bound)

Okre艣lony cel powinien by膰 zamkni臋ty w ramach czasowych. Dzi臋ki temu jeste艣 w stanie okre艣li膰, czy d膮偶ysz w dobrym kierunku. Osi膮ganie celu nie mo偶e ci膮gn膮膰 si臋 w niesko艅czono艣膰! Nale偶y tego unika膰.

Tak jak widzisz, s膮 to do艣膰 proste rzeczy, kt贸re znacznie u艂atwiaj膮 planowanie projekt贸w, ale ludzie bardzo cz臋sto zapominaj膮 o tego typu wskaz贸wkach. Super pomocne jest te偶 korzystanie z dedykowanych narz臋dzi, takich jak ClickUp. Pozwala to na rozplanowanie wszystkich zada艅 w ramach projektu, a tak偶e ich wydelegowanie. W ramach narz臋dzia mo偶na te偶 komunikowa膰 si臋 ze wsp贸艂pracownikami i wymienia膰 si臋 z nimi materia艂ami. Zach臋camy do wypr贸bowania!

Wojtek to project manager, kt贸ry zadba o ka偶dy szczeg贸艂 dzia艂a艅. Dobrze zorganizowany i gotowy do podejmowania wyzwa艅. Do tej pory jego zainteresowania, kt贸re mo偶na przypisa膰 do tych z dziedziny zawodowych, skupia艂y si臋 na nowoczesnych metodach zarz膮dzania projektami, sposobach kierowania zespo艂em czy marketingu w Social Media. Prywatnie jest pasjonatem motoryzacji, zw艂aszcza tej starszej. Na bie偶膮co 艣ledzi zmagania kierowc贸w i zespo艂贸w startuj膮cych w F1, WRC czy MotoGP. Dodatkowo jest mocno zwi膮zany z muzyk膮. 艢piewa w ch贸rze, a jego ukochane kawa艂ki z lat 80-tych i 90-tych towarzysz膮 mu podczas wi臋kszo艣ci codziennych czynno艣ci.

LEAVE A COMMENT