Telefon z wyświetlonym portalem społecznościowym. Inmarketing

Jakie są cele reklamowe na Facebooku?

Internet pozwala sprzedawać i kupować przeróżne produkty, zasięgać rad na każdy temat czy sprawdzić wiadomości ze świata. Dzięki mocy Internetu można też reklamować swoje produkty i usługi i dotrzeć z nimi do bardzo szerokiej grupy odbiorców.  Spośród wielu portali internetowych, najwięcej możliwości dają portale takie jak np. Facebook. Duże możliwości ustalenia celów reklamowych na Facebooku pozwalają na tworzenie profesjonalnej kampanii reklamowej na szeroką skalę.

Reklamy na Facebooku – cele reklamowe i możliwości

Facebook umożliwia szerokie możliwości reklamowe, które da się dopasować do indywidualnych potrzeb każdego biznesu. Rozpoczynając kampanię reklamową przy pomocy tego portalu społecznościowego, trzeba przede wszystkim wybrać odpowiednie cele reklamowe, które umożliwią określenie intencji reklam.  Krótko mówiąc, można powiedzieć, że cele to działania, do których chce się zachęcić potencjalnych odbiorców reklam. Cele reklamowe proponowane przez Facebook można podzielić na trzy podstawowe kategorie, wśród których wyróżniono konkretne cele:

Świadomość – cele znajdujące się w tej kategorii, nastawiają się na zwiększenie zainteresowania odbiorców ofertą.

  • Rozpoznawalność marki – pozwala na skierowanie reklam do użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem zainteresują się promowanym produktem lub usługą.
  • Zasięg – pozwala na dotarcie z reklamą do jak największej liczby użytkowników.

Konwersja – ta opcja pozwala na zachęcenie użytkowników, którzy już są zainteresowani daną firmą do częstszego korzystania z jej usług, zakupu produktów itp.

  • Konwersje – pozwala określić czy ważniejsze jest zwiększenie konwersji czy liczby aplikacji. Wymaga to skonfigurowania Piksla Facebooka.
  • Sprzedaż z katalogu – oczywiście ten cel wymaga posiadania katalogu produktów sprzedawanych w sklepie internetowym.
  • Wizyty w firmie – jest skierowany do firm, które mają kilka siedzib w różnych lokalizacjach. Pozwala na otarcie do odbiorców, którzy znajdują się najbliżej.

Działania – te cele pozwalają na zmobilizowanie użytkowników do większego zaangażowania.

  • Ruch – pozwala na przeniesienie użytkownika do innych portali po kliknięciu w link.
  • Aktywność – pozwala w widoczny sposób zaobserwować zainteresowanie reklamą poprzez ilość polubień, komentarzy, zgłoszeń do udziału w wydarzeniu i innych reakcji odbiorców.
  • Instalacje aplikacji – cel skierowany do firm, które chcą promować swoje aplikacje. Pozwala na skierowanie użytkownika do odpowiedniego sklepu.
  • Wyświetlenia filmu – pozwala na reklamowanie za pomocą wyświetlanego filmu.
  • Pozyskiwanie kontaktów – ten cel pozwala na zbieranie kontaktów np. adresów mailowych, jest to idealne rozwiązanie dla firm, które cenią sobie kontakt bezpośredni z klientem.
  • Wiadomości – pozwala na przekierowanie poprzez reklamę do Messengera, co pozwala na nawiązanie kontaktów z odbiorcami.

Ogólnie rzecz biorąc, wybór celu zależy od cech danej firmy i tego co chcemy osiągnąć. Warto zastanowić się, która propozycja będzie najbardziej optymalna i przyniesie najwięcej korzyści.

Założyciel i CEO InMarketing. Kreator rozwiązań e-marketingowych z pogranicza IT i psychologii. Od 8 lat zajmuje się marketingiem. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Szerokie doświadczenie zdobywał w branży szkoleniowej, edukacyjnej, gastronomicznej, sportowej i IT. Dobro klienta jest zawsze na pierwszym miejscu. Przywiązuje dużą wagę do komunikacji i relacji. Pasjonat marketingu, nowych technologii, piłkarskiej ligi angielskiej oraz podróży

  • 27 sierpnia 2019

    Jak prowadzić działania w mediach społecznościowych, aby wyniki były bardzo dobre? Warto postawić tylko na jedno medium społecznościowe, czy regularnie prowadzić na kilku?

ZOSTAW KOMENTARZ